Utstyr til barnehagebarn

FintFerdig

Betatt av forumet
Min lille på 1 1/2 skal begynne i barnehage nå og jeg er litt grønn på hva som trengst av utstyr. Lurer først og fremst på dette med vognpose. Må de ha det fra begynnelsen av? Hvilken type vognpose anbefaler dere i såfall? (Dette er på Vestlandet så det er ikke superkaldt, men tidvis «surt» vær)

utedress, må de ha dette nå til å begynne med, eller holder det med regntøy og «vanlig» bukse/jakke til de tørre dagene?

takknemlig for andre tips også:)
 
Kle etter været slik dere gjør hjemme :)

Vi bruker enten regntøy på regndager (todelt og heldress med støvler) eller en tynn jakke. Trenger ikke mer før om en stund, utpå høsten.

Per dags dato bruker vi ikke vognpose (har bare tykk vinterpose), men heller teppe :) Regulerer teppet etter hvor varmt det er ute.
 
Vi fikk liste

2 sett regntøy
Et par sko, støvler og sandaler (bytte sandaler med annet når det passer)
1 vinterdress
1 vår/høst dress
2-3 klesskift
Drikkeflaske
Solkrem (Sesong)
Solhatt (sesong)
Ekstra av; bodyer, sokker

ja og til soving vogn, sovekos(smokk,bamse, klut hva enn barnet eventuelt bruker), regntrekk, myggnetting og passende pose.


vi har vel kjøpt alt på den listen :p
 
Vi bruker sommerpose på høsten, så har vi et tykt rørosteppe og et tynnt ullteppe hun kan ha nedi vogna om det blir kaldt. Det ligger fast på barnehagen. Trenger sikkert ikke det i august, men det blir jo bare liggende om det ikke brukes. Vestlandet her også :)
 
Vi bruker teppe på sommeren, easygrow light vår/høst og easygrow nature på vinteren. Bor på Østlandet, men selv i vinter når det var mildt ville barnehagen ha vinterpose. Du kan jo spørre barnehagen når barnet begynner hvis de ønsker at du har til vinteren.
 
Her holder det med regntøy nå på sommeren. Synes hel regndress fungerer best når de er små, deretter todelt. Parkdress begynner de å bruke på høsten så den trenger du ikke ha til barnehage oppstart.
 
Parkdress puster som regel bedre enn regntøy, selv synes jeg regntøy blir klamt å bruke så jeg ville nok hatt dress klar.
Anbefaler todelt regntøy, så de kan bare bruke bukse om det er fint på bakken
 
Back
Topp