Utstyr til baby

Babyboom87

Elsker forumet
♡Julekulene 2021♡
Marsboerne 2023
Marsmagi 2025
Hva har dere og hva trenge dere? Eller gode tips til hva som har vært et must have for dere!

Vi hadde/har moonboon etter minste jenta, det er den beste investeringen vi har gjort og enkel blir bytta ut til dobbel til tvillingene! Tror det blir en life saver igjen❤️

IMG_9904.png

Det er en sånn hengevugge med motor som vugger baby! Jenta vår var veldig urolig og slet med å sove lengre kviler, kjøpte denne da hun var 7 uker å hun sov fra 3 til 5 timer i strekk❤️

Vi hadde/har moonboon etter minste jenta, det er den beste investeringen vi har gjort og enkel blir bytta ut til dobbel til tvillingene! Tror det blir en life saver igjen❤️

Moonboon står på listen min hvis vi får en baby som krever mye byssing eller ikke sover lengre hviler.

Har noen spørsmål om den og kanskje du vil dele litt erfaringer :love017
Brukte du den kun på dagtid til dupper?
Hvor gammel var barnet da dere sluttet å bruke den?
Hvordan var det å "avvenne" henne fra vugging? :happy:

Moonboon står på listen min hvis vi får en baby som krever mye byssing eller ikke sover lengre hviler.

Ja vi brukte den bare på dag å kveld før baby la seg på rommet om kveldene! Hadde ikke behovet på natt, hun sov greit i senga si på natta!
Sluttet når hun var 7 mnd for hun reiste seg opp i den å da måtte jeg litt vemodig legge den bort! Men det gikk overraskende bra og slutte! Hun gikk over til og sove bra i vogna si! :)

Jeg har vært veldig fornøyd med bærejakke som også funker bra som gravidjakke.

Denne gangen skal jeg ha en til stellestasjon, bedside crib (for jeg planlegger å sove borte fra de to andre søsknene første ukene og har liten plass der jeg skal campe), må ha ny baby bilstol, se om jeg lett finner adapter til bilstol for å ha på vogn. Ellers trenger jeg bare noen til ullstrømpebukser, litt sommerklær og juleklær pga feil årstid på eldre søsken. Vurderer om jeg bør ha skikkelig UV telt også til sommeren.

Ja vi brukte den bare på dag å kveld før baby la seg på rommet om kveldene! Hadde ikke behovet på natt, hun sov greit i senga si på natta!
Sluttet når hun var 7 mnd for hun reiste seg opp i den å da måtte jeg litt vemodig legge den bort! Men det gikk overraskende bra og slutte! Hun gikk over til og sove bra i vogna si! :)

Så fantastisk å høre! Et veldig dyrt "hjelpemiddel" men høres ut som det er verdt det hvis behovet melder seg :happy:

Så fantastisk å høre! Et veldig dyrt "hjelpemiddel" men høres ut som det er verdt det hvis behovet melder seg :happy:
Ja absolutt, blir nok veldig greit å ha i hus med tvillinger og når vi har en 2 og 3 åring fra før:D

Har spart på det meste og alt av de store greiene som vogn, bilstol osv. Må sikkert kjøpe litt nytt av babyklær, men har spart en del av det også :)Det jeg var mest fornøyd med må nok være sjal, ringslynge og bærejakke. Veldig praktisk og veldig koselig ❤️ Men sånn vugge er også på ønskelisten, sammen med litt bedre plass i huset :angelic:

Bæresjal er et must! Har heldigvis spart på litt bæredingser siden sist, men det aller meste passer best for litt eldre barn. Tenker å kjøpe nyfødvennlig ringslynge og muligens et elastisk sjal i tillegg til vevd sjal som passer nyfødt. Vil heller bruke penger på fine sjal enn barnevogn :laughing025 Problemet mitt nå er at jeg ikke kan legge ut ønskes kjøpt i kjøp og salg fordi ingen vet at vi skal ha et barn til. Følger med på det som legges ut fra sidelinjen da :pompus:

Vi brukte den til vår nr. 2. Han sov svært lite og svært dårlig pga. refluks, så vi hadde ikke klart oss uten. Jeg brukte sjal til første og elsket det, men refluksbabyer liker sjelden det, og min hatet det. Han sov lenger og bedre i vugga enn andre steder. Jeg kjøpte alt mitt utstyr på salg + brukt før prisen steg på originalvarene. Jeg solgte alt da han var fem mnd tror jeg. Kanskje sju? Han snudde seg så mye rundt da at det var ikke trygt for han lenger. Men han var (og er) en fyr som er «overalt» og ganske så vill av seg. Solgte den faktisk brukt på Finn med fortjeneste, da jeg kunne sette prisen opp fra hva jeg selv betalte fordi butikkprisen økte såpass mye.

Vi brukte vugga primært på dagtid, men det måtte absolutt til på natt for å så liitt sammenhengende søvn en gang i blant. Vi hadde med motor.

Den er lett og liten å pakke med seg i bil. Vi hadde den med til venner i samme by, og familie på andre siden av landet, med stativ. Skal du fly kan du fint ta med deg vugga i en bag sammen med motor og ledning, hvis du har, som oss, alternative måter å henge den opp på. Vi hadde karm-feste, carabinkrok og kjetting til f.eks. trær. Alt fulgte med pakka den gangen.

Vi hadde ikke noe problem med å «vende» han av vugging med motor, så det var ikke noe tema for oss. Dvs. han sov jo kort uansett hvor han sov pga. ubehaget. Men det hendte han kunne duppe i tre timer i vugga, noe han aldri gjorde andre steder.

Det er et par år siden vi solgte den, men jeg husker hvert fall at jeg tenkte at vi ikke hadde klart oss uten, og at det var et veldig godt kjøp. Mange leier dem ut på Finn, så da kan man teste om man vil investere i det selv, før man punger ut tusenlapper.

Vi brukte den til vår nr. 2. Han sov svært lite og svært dårlig pga. refluks, så vi hadde ikke klart oss uten. Jeg brukte sjal til første og elsket det, men refluksbabyer liker sjelden det, og min hatet det. Han sov lenger og bedre i vugga enn andre steder. Jeg kjøpte alt mitt utstyr på salg + brukt før prisen steg på originalvarene. Jeg solgte alt da han var fem mnd tror jeg. Kanskje sju? Han snudde seg så mye rundt da at det var ikke trygt for han lenger. Men han var (og er) en fyr som er «overalt» og ganske så vill av seg. Solgte den faktisk brukt på Finn med fortjeneste, da jeg kunne sette prisen opp fra hva jeg selv betalte fordi butikkprisen økte såpass mye.

Vi brukte vugga primært på dagtid, men det måtte absolutt til på natt for å så liitt sammenhengende søvn en gang i blant. Vi hadde med motor.

Den er lett og liten å pakke med seg i bil. Vi hadde den med til venner i samme by, og familie på andre siden av landet, med stativ. Skal du fly kan du fint ta med deg vugga i en bag sammen med motor og ledning, hvis du har, som oss, alternative måter å henge den opp på. Vi hadde karm-feste, carabinkrok og kjetting til f.eks. trær. Alt fulgte med pakka den gangen.

Vi hadde ikke noe problem med å «vende» han av vugging med motor, så det var ikke noe tema for oss. Dvs. han sov jo kort uansett hvor han sov pga. ubehaget. Men det hendte han kunne duppe i tre timer i vugga, noe han aldri gjorde andre steder.

Det er et par år siden vi solgte den, men jeg husker hvert fall at jeg tenkte at vi ikke hadde klart oss uten, og at det var et veldig godt kjøp. Mange leier dem ut på Finn, så da kan man teste om man vil investere i det selv, før man punger ut tusenlapper.
Tusen takk for et veldig utfyllende svar! Høres absolutt ut som om det er verdt pengene. Og veldig lurt at man kan leie på Finn for å teste :happy: Godt å høre flere som ikke har hatt problemer med å venne av vugging, det er vel den bekymringen jeg har rundt denne. Men kanskje det ikke er et problem. Jeg har allerede forberedt mannen på at denne kommer i hus dersom vi får en baby som krever mye byssing eller ikke sover lengre strekk. Han er heldigvis enig :laughing002

Tusen takk for et veldig utfyllende svar! Høres absolutt ut som om det er verdt pengene. Og veldig lurt at man kan leie på Finn for å teste :happy: Godt å høre flere som ikke har hatt problemer med å venne av vugging, det er vel den bekymringen jeg har rundt denne. Men kanskje det ikke er et problem. Jeg har allerede forberedt mannen på at denne kommer i hus dersom vi får en baby som krever mye byssing eller ikke sover lengre strekk. Han er heldigvis enig :laughing002
Første hos oss var ekstremt nærhetssøkende og nektet å sove alene hverken dag eller natt i laaang tid, bortsett fra i vogn i bevegelse, som kjentes ekstremt fengslende, særlig på dagtid. Så her blir det kjøpt inn Moonboon denne gangen, fordi jeg frykter tanken på et lite søsken med samme utfordring :facepalm: Kan jo godt hende neste mini er enklere når det gjelder soving, men det kjennes som en stor trygghet å ha et ekstra hjelpemiddel i bakhånd, så får vi heller selge om den ikke trengs.

Første hos oss var ekstremt nærhetssøkende og nektet å sove alene hverken dag eller natt i laaang tid, bortsett fra i vogn i bevegelse, som kjentes ekstremt fengslende, særlig på dagtid. Så her blir det kjøpt inn Moonboon denne gangen, fordi jeg frykter tanken på et lite søsken med samme utfordring :facepalm: Kan jo godt hende neste mini er enklere når det gjelder soving, men det kjennes som en stor trygghet å ha et ekstra hjelpemiddel i bakhånd, så får vi heller selge om den ikke trengs.

Veldig forståelig. Synes det er helt topp at det finnes slike hjelpemidler :happy: Min første sov kun dupper på 30 min til hn var 6 mnd-ish. Nektet vogn, men kunne ligge i vugge som var i bevegelse eller samsove. Blir neste lik (eller verre :laughing002) så kjøper vi også. Kan jo være man får sovebaby, noen er jo så heldige :happy:

Veldig forståelig. Synes det er helt topp at det finnes slike hjelpemidler :happy: Min første sov kun dupper på 30 min til hn var 6 mnd-ish. Nektet vogn, men kunne ligge i vugge som var i bevegelse eller samsove. Blir neste lik (eller verre :laughing002) så kjøper vi også. Kan jo være man får sovebaby, noen er jo så heldige :happy:
Vi får krysse fingrene for sovebabyer denne gangen :hilarious:❤️

Har ganske mye, men samtidig ønsker jeg å gå litt "all out" og kjøpe en del nytt siden dette blir siste babyen :angelic: Vi har feks en Uppababy cruz v2, men blir nok kjøp av ny vogn (cruz'n blir beholdt som barnehagevogn). Vognposer og seng må kjøpes nytt da yngste er 4,5 år, så det er solgt. Ellers har vi 2 stk stokke steps spisestoler med barneseter og brett. Alt av sengetøy, babytepper samt 2 bæresjal.
Men må kanskje ha ny babygym og vippestol. Allerede kjøpt litt ekstra klær på salg, noe veldig jentete og nøytrale "gutteklær" som eventuelt kan brukes til jente. Samt en del arveklær etter jentene. Vurderer også denne, veldig snasent med babyneste med kalesje mtp lys samt at det følger med bøyle med leker!

Vedlegg

• IMG_3099.png
    IMG_3099.png
    763,6 KB · Visninger: 18
  • IMG_3098.png
    IMG_3098.png
    1 MB · Visninger: 18
Vi har egt alt etter storesøster, men ønsker å prøve en annen vogn denne gangen, så vurderer å selge Emmaljunga NXT90 og kjøpe bugaboo fox 5 istedenfor. Mest fordi jeg er nysgjerrig på å prøve noe annet. Ellers satser vi på å få jente så vi har alt av klær :hilarious: hvis ikke blir det nok litt innkjøp av det. Samt at jeg vil ha et babynest til, mamma laget et nydelig nest til vi fikk førstemann, så hadde vært gøy om hun ville laget et til så de kan få ha hvert sitt når de blir voksne og får egne barn.

Vi har tatt vare på alt fra tidligere, bortsett fra noen litt dyre bæresjal som jeg har solgt sånn at jeg kan kjøpe noen jeg har skikkelig lyst på til siste bærebaby. Jeg har også litt lyst på enten voksi carry me eller najell slep carrier, men må finne ut hvilken. Heller litt mot voksi fordi vi er så fornøyde med alt vi har derfra og det er norsk design, men får se litt på dem. Blir gøy å neste litt! Aller mest å strikke litt smått igjen :Heartred

Back
Topp