Utstyr til baby

feb10&aug13

Forelsket i forumet
Noen som har begynt å tenke på utstyr til babyene??

Min kjære og jeg har snakket litt om hva vi trenger av utstyr til nestemann kommer.. Elsker å planlegge!!
- Vi solgte alle 3 vognene vi hadde- for vi skal ha en annen vogn.
- Vi solgte babybilstolen- så den må vi ha
- ammeputen jeg hadde sist, mistet formen sin, så den skal vi ha ny
- stellematta som vår sønn har, er ganske godt brukt nå- skal ha ny
- nye tåteflasker

Vi har dette;
sprinkelseng
madrass
dyner (til vogn og seng)
lammeskinn
dunpose til vogn
lekegrind med matte til å ha oppe i
treningsmatte til å ha på gulv
stativ til balje- (trenger en ny balje)

Om det blir en gutt til har vi noe klær- trenger da mer, sengetøy, håndkler og gulpekluter
Om det blir en jente trenger vi nytt av dette- da det er lyseblått eller det står prins på det.

Ny bagvogn, bilstol m.base, stellematte/bord, saueskinn må vi ha.

Om det blir motsatt kjønn av hva vi har trenger vi jo litt klær og sengetøy. Har også litt lyst på soveplass (vugge el. til stuen).
Har lyst på saueskinnsposen til nøstebarn!! Tripptrappstol trengs etterhvert. Om vi har råd, kunne jeg tenkt å hatt det fra starten med babysetet på :) Uro kunne jeg også tenkt meg :)

Ellers har vi egentlig det vi trenger :) Bare de dyreste tingene som behøves her ;)

Ny bagvogn, bilstol m.base, stellematte/bord, saueskinn må vi ha.

Om det blir motsatt kjønn av hva vi har trenger vi jo litt klær og sengetøy. Har også litt lyst på soveplass (vugge el. til stuen).
Har lyst på saueskinnsposen til nøstebarn!! Tripptrappstol trengs etterhvert. Om vi har råd, kunne jeg tenkt å hatt det fra starten med babysetet på :) Uro kunne jeg også tenkt meg :)

Ellers har vi egentlig det vi trenger :) Bare de dyreste tingene som behøves her ;)

Vi har tripp trapp stol- kanskje vi kjøper den man kan sette på fra de er baby. Førstemann kan da sitte på vanlig stol.
Vi skal ha ullfleecedressen til nøstebarn <3

Vi har dyner og sengetøy. Lammeskinn og pose til å ha i vogn. Lekegrind har vi også med sånn som skal legges oppi. Vi har også en del klær som.kan brukes av både gutt og jente.

Vi trenger vogn og seng. Kanskje vippestol visst vi finner ut av vi kjøper det. Og vi må ha stellebord med stellepute oppå :-). Sent from my GT-S5690 using BV Forum

Vi har dyner og sengetøy. Lammeskinn og pose til å ha i vogn. Lekegrind har vi også med sånn som skal legges oppi. Vi har også en del klær som.kan brukes av både gutt og jente.

Vi trenger vogn og seng. Kanskje vippestol visst vi finner ut av vi kjøper det. Og vi må ha stellebord med stellepute oppå :). Sent from my GT-S5690 using BV Forum

Har dere ikke seng etter nr 2? eller er den fortsatt i bruk?

Jeg trenger ALT! Dette er min første. Bare til å begynne å spare penger ;)

Da er det bare å begynne å spare ja :-) Vi fikk litt støtte av foreldrene våre sist.. fikk 5000 av pappa, 3000 av mamma, 6000 av svigers.. alt gikk med! pluss mye mer...

Vi trodde vi trengte x antall kremer, såper og slikt til nurket.. men det man trenger er babyolje og sinksalve... gjør ikke den tabben en gang til.

Da er det bare å begynne å spare ja :-) Vi fikk litt støtte av foreldrene våre sist.. fikk 5000 av pappa, 3000 av mamma, 6000 av svigers.. alt gikk med! pluss mye mer...

Vi trodde vi trengte x antall kremer, såper og slikt til nurket.. men det man trenger er babyolje og sinksalve... gjør ikke den tabben en gang til.

Håper å få litt støtte her også, og at vi kan arve litt. Veldig greit med forum,da får man mange tips om hva man trenger/ikke trenger :)

Håper å få litt støtte her også, og at vi kan arve litt. Veldig greit med forum,da får man mange tips om hva man trenger/ikke trenger :)

Er det noen andre i familien som har hatt smått den siste tida? Vi var først ut, så vi har ikke hatt noen å arve fra.

Tja.. Jeg vil jo si at en trenger litt mer enn babyolje og sinksalve da ;)
Men det er jo mine meninger og erfaringer ;) hihi

Ups.. Kom ikke opp begge innleggene i denne quoten :-/ trodde begge to ble quotet siden det var quota fra før av..

Kommer ikke til å stresse med innkjøp på lenge enda, men kan jo følge litt med omm det dukker opp noen gode tilbud.

Har mye fra før, men trenger nytt barnesete, ny madrass til sprinkelseng og kurv, samt ny barnevogn. Noen som har tips til gode barnevogner? Kan det dessuten være lurt å bestille fra utlandet (om det er penger å spare)?

Kommer ikke til å stresse med innkjøp på lenge enda, men kan jo følge litt med omm det dukker opp noen gode tilbud.

Har mye fra før, men trenger nytt barnesete, ny madrass til sprinkelseng og kurv, samt ny barnevogn. Noen som har tips til gode barnevogner? Kan det dessuten være lurt å bestille fra utlandet (om det er penger å spare)?

Vi hadde emmaljunga vogn som vi solgte, for meg ble den for tung å trille, løfte inn i bil osv..
lurt litt på tfk vogn..

Etter alle de vognene jeg har prøvd er det moutain buggy jeg har likt best :) (men smaken er som baken :p delt i to ;) )

Har dere ikke seng etter nr 2? eller er den fortsatt i bruk?
Vi hadde grindseng fra ikea men før småen begynte å sove i stor seng så kuttet vi av ene langsiden på sengen hans så han kunne gå ut når han var ferdig å sove. Ble for farlig å la han krype over kanten for var mange ganger han var på vei rett i gulvet :-(.

Sent from my GT-S5690 using BV Forum

Vi hadde grindseng fra ikea men før småen begynte å sove i stor seng så kuttet vi av ene langsiden på sengen hans så han kunne gå ut når han var ferdig å sove. Ble for farlig å la han krype over kanten for var mange ganger han var på vei rett i gulvet :-(.

Sent from my GT-S5690 using BV Forum

Vi har en sprinkelseng fra ikea vi også, vi tok av ene veggen og satt på en sengehest. Den senga kan vi sette på veggen igjen så er det babyseng igjen. Poden får ny seng nå når han blir 3 år :-) Tenk så store gutta våre har blitt!!! For 3 år siden var jeg høygravid, håpet jeg ikke skulle føde på bursdagen min og at jeg skulle rekke å feire den med venner.. rakk det men med liten margin.. Du hadde jo født allerede for 3 år siden :-)

Er det noen andre i familien som har hatt smått den siste tida? Vi var først ut, så vi har ikke hatt noen å arve fra.

Ja, svigersøsteren min skal ha en i februar, og har en kusine som har to små. Får kanskje arve litt. Men må nok kjøpe det meste selv.

Tja.. Jeg vil jo si at en trenger litt mer enn babyolje og sinksalve da ;)
Men det er jo mine meninger og erfaringer ;) hihi

Ups.. Kom ikke opp begge innleggene i denne quoten :-/ trodde begge to ble quotet siden det var quota fra før av..

Av stelleprodukter??

Vi trenger vogn, sprinkelseng og vippestol i allefall.

Trenger også en del klær hvis vi får motsatt kjønn av det vi har fra før.

Har en 2008 modell urban jungle fra før, men ikke bagdelen.
Så trenger bagvogn, og siden vi får barn på sensommeren trenger vi en vogn med både bagdel og sportsdel, for jeg syns urban jungle vogna er for åpen til å begynne å bruke sportsdelen midt på vinteren. pluss at jeg ikke vil ha babyen med ansiktet fra meg så tidlig.
Bagdelen man får til er mye mindre enn den vi hadde til junior. Med junior byttet vi til sportsdelen når han var ca 5 mnd, hadde da emmaljunga edge duo combi.

Hihi! ;) en finner alltids ut av det ;) litt info her og der og pluttselig finner en noe som passer seg og sine ;)

Back
Topp