Utstyr - før eller etter baby er født?

M

Mamma_i_2020

Guest
Går dere ut fra at svangerskap og fødsel går bra og kjøper inn alt av utstyr før babyen kommer, eller er det mer vanlig og vente til babyen er kommet og alt har gått bra? :)
 
Jeg går ut ifra at svangerskap og fødsel går bra, for er ingenting per nå som skal tilsi at det skal gå galt. Er jo gjerne noen ting man trenger fra dag 1, og jeg skal jo gjerne innrømme at en shoppingtur rett etter hjemkomst frister ikke :) Derimot kjøper jeg ikke like mye unødvendig denne gangen som sist gang, for var jo en del jeg fant ut at jeg ikke hadde behov for med en gang eller aldri.
 
Kjøper det meste i forkant. Når baby har kommet vil jeg ha fred og ro, null shopping/ærender/noe jeg MÅ gjøre og bare være i barselbobla :love7
 
Kjøper/har kjøpt det meste på forhånd. Som klær, vogn, bilstol, seng osv. Også har vi sett hva vi har trengt og kjøpt senere.
Feks pumpe, babycall, babygym, lekematte osv ble kjøpt etter baby kom i hus
 
Kjøper stort sett alt på forhånd :)
 
Stander som seng, bilstol, vogn, stelle produkter og litt klær er kjekt å ha før baby kommer. Ellers kan det meste kjøpes etter. Det var dette som ble brukt i starten hos oss :happy: Her har vi allerede alt etter hun første og får en jente til :happy:
 
Går dere ut fra at svangerskap og fødsel går bra og kjøper inn alt av utstyr før babyen kommer, eller er det mer vanlig og vente til babyen er kommet og alt har gått bra? :)

Kjøper alt nå, og håper på at alt går bra selvsagt. Men jeg har nesten alt og har enda ikke brukt over 200kr.

Skulle det gå galt, så er det antagelig ikke vanskelig å bli kvitt. (Jeg skal ikke fler barn)
 
Nå har jeg "alt" fra før - må bare få kjøpt noen sesongriktige klær til starten, da storesøster er vinterbarn. Har enda ikke rotet meg til å kjøpe noe som helst til lillesøster :p

Med første var vi tidlig ute med det meste, da vi hovedsakelig handler brukt, og dermed" må" slå til når de riktige tingene kommer for salg i nærområdet. Vogn, seng og vugge var på plass før uke 20!
 
Tenker at det vanligste er at man har alt klart når baby kommer. Dersom det skulle gå galt er det like tragisk uavhengig av hva man har av utstyr stående eller ikke stående.
 
Det at ting kan gå galt er grunnen til at jeg drøyer lengst mulig med å ķjøpe ting. Jeg skjønner ikke helt de som handler vogn i uke 8 liksom. Men jeg er pessemist av natur :p

Men når det er sagt, så hadde vi alt på plass før baby kom altså.
 
Vi hadde alt då førstemann kom, men venta med å kjøpe til vi hadde passert vk 27. Kjøpte ikkje så mykje klær, hadde lite i str 50 og litt meir i str 56 - venta med å handle til vi såg kor stor babyen var.
 
Vi skal ha det viktigaste på plass før fødsel, men har endå ikkje kjøpt inn noko og kjem til å vente litt med det endå. Er jo lenge igjen endå :)
Har brukt eindel tid på å prøve bestemme oss for utstyr då, som feks velge ut vogn.
 
Back
Topp