UTSLITT!

Annikeen

Forelsket i forumet
Ja, jeg er en utslitt mor for tiden.
Gullet legger seg som normalt, men har de siste ukene begynt å våkne om natta. På det verste er jeg oppe 7 ganger for å putte i smokken eller å bare legge han ned. Og i seks tiden vil han ikke såve lenger!

Håper noen har gode råd å gi meg.

PS: Han legger seg i sju tiden om kvelden. Og det er stille helt til etter jeg har sovnet :D

Slutt å putte i smokken og la han finne søvnen igjen selv...?

Det e mange unga som reagere når det begynne å nærme sæ adventa..
Eldsta frøkna mi gjorde det første adventa hennes.. La ho kl 8 på kvelden og man kunne stille klokka etter ho.. Ho våkna alltid mellom 10 og halv11 på kvelden igjen.. Og da styrte ho oppe t både 3 og halv 4 på natta før ho sovna.. Og oppe kl 8 på mårran igjen.. Starta i midten av november og holdt på helt t midten av februar [&:]

ORIGINAL: Durken

Hmm, kan jo prøve! Men tviler på at det funker. Men kanskje det blir bedre viss jeg henger fast smokken i nattdrakten? For da kan han jo finne den selv :D

ORIGINAL: IshavsPia

Eldsta frøkna mi gjorde det første adventa hennes.. La ho kl 8 på kvelden og man kunne stille klokka etter ho.. Ho våkna alltid mellom 10 og halv11 på kvelden igjen.. Og da styrte ho oppe t både 3 og halv 4 på natta før ho sovna.. Og oppe kl 8 på mårran igjen.. Starta i midten av november og holdt på helt t midten av februar [&:]

Trur ikke det har noe med adventa å gjøre. For har vært flere uker med slikt - og så blir natta en drøm - og så begynner det på igjen ! :p

hvor lenge sover han på dagen?

har hatt slike perioder av g på hele tiden her gså.men BANK I BORDET for siden i sommer har det vert stabilt.

hæ?[8|]

ORIGINAL: stardust

hvor lenge sover han på dagen?

har hatt slike perioder av g på hele tiden her gså.men BANK I BORDET for siden i sommer har det vert stabilt.

Han sover to timer på dagen når vi kun er hjemme :) En og en halv i barnehagen.

ORIGINAL: stardust

hæ?[8|]

Jepp..

ORIGINAL: Maryan84

Ser på signaturen din att gutten er like gammel som min sønn.
Og når han våkner om natten gir jeg han litt tid til å finne smokken selv før jeg evt. går inn til han..... han har 5-6 smokker med seg i sengen hver natt for da er det alltid iallefall en eller to igjen i sengen midt på natten[8D]
Ellers så tror jeg att min holder på med 2-årsjekslene nå, og det gjør han veldig urolig om natten.
Men gir jeg han litt tid før jeg går inn så sovner som oftest av seg selv igjen[:)]

Det skal prøves i natt. Men trur ikke det har noe med tenner iallfall, for slik som jeg ser det - så er det ikke så mye plass i den lille munnen :D Fult med tenner og jeksler!

ORIGINAL: Annikeen

Hmm, kan jo prøve! Men tviler på at det funker. Men kanskje det blir bedre viss jeg henger fast smokken i nattdrakten? For da kan han jo finne den selv :D

Det funker om du gir det tid. Han er stor nok til enten å finne en smokk selv, eller faktisk sove uten.

Spiser han nok til kveldsmat?

ORIGINAL: mamma050308

Håper du finner en løsning. Vi har så luksusproblem at guttungen sover natta gjennom. Ikke bruker han tutt heller, så må ikke opp for å gi tilbake når han mister.

Luksus dette.

Skal gi dere en oppdatering i morgen, og håper det kommer noe positivt :)

Det funker om du gir det tid. Han er stor nok til enten å finne en smokk selv, eller faktisk sove uten.

Spiser han nok til kveldsmat?

Nei, jeg synes han spiser lite. Han spiser aldri opp maten sin lengre. Men har fått hørt at det er en periode, men hvor lenge skal denne spise-lite-perioden vare da? For den har vart noen uker nå :(

tulla mi har hatt den spise lite perioden nå.. hun har alle tenner på plass i munnen men jeg merker hun faktisk vil drikke mer, og ser at hun er hoven i munnen. Så det er tydeligvis tenner som fortsatt vokser litt bedre frem.
Hun kan også være urolig på natten, men hun bruker ikke smokk så jeg har ikke det problemet da, hun er heller tørst istedenfor.

akkurat sånn holder minste min på nå! fryktelig slitsomt.har ikke noen råd. bare å bite tenna sammen og håpe det gir seg[8|] eldste gutten min hadde også en sånn periode da han var litt over året. da var jeg gravid å mye alene,så jeg trøster meg med at det var verre[:)] håper gutten din sover godt snart[;)]

ORIGINAL: har du hørt

akkurat sånn holder minste min på nå! fryktelig slitsomt.har ikke noen råd. bare å bite tenna sammen og håpe det gir seg[8|] eldste gutten min hadde også en sånn periode da han var litt over året. da var jeg gravid å mye alene,så jeg trøster meg med at det var verre[:)] håper gutten din sover godt snart[;)]

Ja, det håper jeg også! Han sover så godt når han ligger foreksempel til moren min. Da sover han fra sju til åtte, og er våken kun en gang. Og er en engel første natten hjemme, men så begynner de våkennettene igjen! :p

Ja, det håper jeg også! Han sover så godt når han ligger foreksempel til moren min. Da sover han fra sju til åtte, og er våken kun en gang. Og er en engel første natten hjemme, men så begynner de våkennettene igjen! :p

hehe,er det dette vi kaller mammaterror?

hehe,er det dette vi kaller mammaterror?

HAHA, kan vell kanskje kalles det :D

Oppdatering for natten (Gode nyheter) ;

Jeg var ikke oppe en gang i heele natt! Har ikke gutten vært våt av tiss klokken halv sju, rekner jeg med at han har sovet lenger. For han var stuupetrøtt, men etter litt vask å slikt, så ville han ikke sove lenger.
Så denne natten var god for hannes sin del, men jeg var derimot ikke utkvilt :)

Back
Topp