Utslitt

2blir3?

Elsker forumet
Jeg har akkurat kommet tilbake til jobb, etter permisjon, og formen er helt forferdelig.

Er det noen som vet om det er noen krav på hvor lenge man må jobbe før man kan sykemelde seg?

... jeg tror virkelig ikke jeg klarer å presse meg gjennom en dag til[:(] ... fortvilet[&o][:o]

jeg aner ikke akuratt for har det på samme måte[:(] jeg begynnte 1 juli i år etter permisjone min og vart sykemeldt 5 aug og er det enda:S er er kvalm og utslitt selv bare av å være hjemme:S jeg klarer ikke å jobbe enda:S
men synes du skal gå til legen å få deg en sykemeldig:) så du kan slappe av litt hjemme og bli bedre:)

Så kjedelig. Jeg er redd at dette ikke går lenger for min del heller, men er det ikke sånn at man må jobbe 4 uker før man kan sykemelde seg? ... vet ikke hvor jeg har fått dette fra, men har kun jobbet 2 uker og tror rett og slett ikke jeg klarer en dag til[&o]

Så lenge du kommer rett fra permisjon så trenger du ikke opparbeide deg nye rettigheter. Men hvis du har hatt ulønnet permisjon så må du "starte på nytt".

Hm... jeg har hatt ulønnet permisjon, så da betyr vel det at jeg må jobbe en lengre periode først?

ORIGINAL: 2 x Lykke

Så kjedelig. Jeg er redd at dette ikke går lenger for min del heller, men er det ikke sånn at man må jobbe 4 uker før man kan sykemelde seg? ... vet ikke hvor jeg har fått dette fra, men har kun jobbet 2 uker og tror rett og slett ikke jeg klarer en dag til[&o]

dette med 4 uker gjelder om du er helt ny i en jobb vertfall, men vet om ei som sykemeldte seg en ute etter hun hadde begynnt igjen etter permisjon, så er kanskje noen andre regler da.. sjekk ut nav sine sider kanskje det står noe der..

håper du finner ut av det:)

Så lenge du har hatt mer en to uker ulønnet permisjon, så tror jeg nok du må jobbe 4 nye uker for å opparbeide deg rettigheter. Ulønnet permisjon er litt "skummelt" for du mister alle rettigheter (sykepenger, otp osv).

Back
Topp