Utslitt

Lena94

Betatt av forumet
Jeg er så trøtt og sliten for tiden [emoji53]. Jeg kommer til kl.15 og da må jeg bare sove litt. Prøver å sove mens babyen på 6mnd sover, men han sover ikke så lenge om gangen.
Kan dette være en grunn til å bli sykemeldt? Jobber 50% med mye jobbing i en periode og så gjerne fri 5-7 dager. Er på dag 3 av 6 vakter på 7 dager nå og setter meg ned ved hver mulighet. Jeg har ikke sjangs til å kjøre bil hjem uten å snakke med noen i telefonen for da sovner jeg bak rattet [emoji33]. Var ikke så sliten i forrige svangerskap, men da var jeg sykemeldt pga kvalmen så har sikkert ikke lagt merke til denne trøttheten.
 
Jeg er så trøtt og sliten for tiden [emoji53]. Jeg kommer til kl.15 og da må jeg bare sove litt. Prøver å sove mens babyen på 6mnd sover, men han sover ikke så lenge om gangen.
Kan dette være en grunn til å bli sykemeldt? Jobber 50% med mye jobbing i en periode og så gjerne fri 5-7 dager. Er på dag 3 av 6 vakter på 7 dager nå og setter meg ned ved hver mulighet. Jeg har ikke sjangs til å kjøre bil hjem uten å snakke med noen i telefonen for da sovner jeg bak rattet [emoji33]. Var ikke så sliten i forrige svangerskap, men da var jeg sykemeldt pga kvalmen så har sikkert ikke lagt merke til denne trøttheten.
Det må du nesten snakke med legen din om, men det er jo mange som blir sykemeldt pga utbrenthet uten å være gravide [emoji4]

Jeg pendler en time til jobb, forrige mandag måtte jeg stoppe halvveis og sove 15min i bilen..
Det går heldigvis bra de fleste dager, men jeg er ganske død rett etter middag [emoji37]
Vi har heldigvis ingen annen småttis å ta hensyn til [emoji4]
 
Enig med svaret over!
Ta det opp med fastlegen din. Du skal ikke slite deg ut heller. Kanskje du kan ha godt av gradert sykemelding? Enten færre dager, eller kortere dager? :) Håper dere finner ut av en god løsning!
 
Takk [emoji4]. Jeg skal purre på svar fra blodprøvene som jeg tok for 2 uker siden, så får jeg ta det derifra [emoji4]. Har heldigvis 3 korte vakter nå før det er en uke fri, så får prøve å se det litt an [emoji4]
 
Eller snakk med sjefen din om h*n kan tilrettelegge arbeidstiden din sånn at du ikke har så mange vakter i strekk. Jeg måtte gi beskjed til min sjef ganske tidlig, og hun endret på lengden på vaktene mine. Fikk gå en time tidligere på kveldsvakt og komme en time senere på dagvakt slik at jeg fikk sove skikkelig ut.

Heldigvis roet den ekstreme trøttheten seg like etter, så nå går jeg mine vakter i 50% stilling som tilsvarer 2-3 i uken.
 
Back
Topp