Utslitt

Du studerer utenom jobb? Hørtes behagelig ut med lavere stilling, men om du studerer fult så er jo det også ganske krevende. Ja, jeg er 100% kontaktlærer:)
Studerer fulltid, siste semesteret til grunnskolelærer 1-7 nå:) heldigvis er det desentralisert, så kan følge forelesninger fra sofaen:) hadde 75% før jul, DET var heftig...
 
Jeg advarte mannen (som ikke har barn fra før) før vi sluttet med prevensjon at i første trimester kommer jeg bare til å sove, så da måtte han være forberedt på å være alene-pappa for de to jeg har fra før. Det har han tatt på strak arm:) Ganske rotete hos oss, men alle har mat og klær og får gjort lekser. Jeg har hatt mine øyeblikk hvor jeg har blitt deppa over egen udugelighet, men tror vi alle har det best med å bare akseptere at sånn er det, og det blir snart bedre. Jeg bruker den energien jeg har til å gjøre det som er gøy, så i dag har jeg lekt som en gærning i akebakken, og sovet noen timer på sofaen etterpå, og ikke lagt sammen ett klesplagg fra tørkesnora:) Humøret blir bedre for alle av å prioritere sånn, selv om det sitter litt langt inne å ikke bidra med husarbeidet.
 
Jeg advarte mannen (som ikke har barn fra før) før vi sluttet med prevensjon at i første trimester kommer jeg bare til å sove, så da måtte han være forberedt på å være alene-pappa for de to jeg har fra før. Det har han tatt på strak arm:) Ganske rotete hos oss, men alle har mat og klær og får gjort lekser. Jeg har hatt mine øyeblikk hvor jeg har blitt deppa over egen udugelighet, men tror vi alle har det best med å bare akseptere at sånn er det, og det blir snart bedre. Jeg bruker den energien jeg har til å gjøre det som er gøy, så i dag har jeg lekt som en gærning i akebakken, og sovet noen timer på sofaen etterpå, og ikke lagt sammen ett klesplagg fra tørkesnora:) Humøret blir bedre for alle av å prioritere sånn, selv om det sitter litt langt inne å ikke bidra med husarbeidet.
Høres veldig lurt ut å prioritere det som er gøy når man har litt energi , særlig når du har barn fra før! Tror dette er noe jeg må bli flinkere til. Når man får barn må man vel venne seg til at huset ikke kan se strøkent ut til alle tider så får vel ta dette som en tilvenning, hehe:)
 
Studerer fulltid, siste semesteret til grunnskolelærer 1-7 nå:) heldigvis er det desentralisert, så kan følge forelesninger fra sofaen:) hadde 75% før jul, DET var heftig...
Det hørtes heftig ut! Jeg jobbet også en del utenom studiene, men 75% var MYE! Lykke til med siste innspurt da, syns det var så deilig å bli ferdig utdannet! Har jobbet i 1,5år så ikke så lenge siden her heller :)
 
Hei! Din historie treffer meg midt i hjerte. Jeg har det akkurat helt likt som deg. Er helt utslitt og orker ingenting annet enn å ligge på sofaen/sove. Det er smertefullt og slitsomt å være oppreist. Jeg begynte bli i dårlig form i uke 5 og er nå 9+5. Det er ingen bedring foreløpig. I tillegg er jeg kontant kvalm og kaster opp i går. Som du beskriver er det en kamp å komme seg på jobb. Jeg gruer meg til en ny uke allerede. Var hjemme 3 dager forrige uke da jeg var totalt sengeliggende.

Hold ut! Vi er flere i samme situasjon:) Håper på lettere dager snart!
Ja, jeg ser at dette gjelder mange! Så får vel bare godta at det er slik:) Jeg har nok uansett godt av å lære meg å senke forventningene til meg selv, får god øvelse i det nå:)
 
Det hørtes heftig ut! Jeg jobbet også en del utenom studiene, men 75% var MYE! Lykke til med siste innspurt da, syns det var så deilig å bli ferdig utdannet! Har jobbet i 1,5år så ikke så lenge siden her heller :)
Nei, det anbefales ikke... var ganske sliten før jul, så var godt å ha et par uker fri for å skrive eksamener...

Takk :) skal bli VELDIG godt å bli ferdig, skal på siste samling nå om 3 uker, er lei reising [emoji37]
 
Høres veldig lurt ut å prioritere det som er gøy når man har litt energi , særlig når du har barn fra før! Tror dette er noe jeg må bli flinkere til. Når man får barn må man vel venne seg til at huset ikke kan se strøkent ut til alle tider så får vel ta dette som en tilvenning, hehe:)
Mitt hus er aldri strøkent utenom i forkant av selskaper jeg har invitert til hjemme hos oss, rett før jeg begynner å lage mat til selskapet;-) Før tenkte jeg alltid at lek og moro og trening først kom etter at alle husarbeidsplikter var gjort. Mannen min har nesten klart å lære meg å prioritere omvendt. I alle fall å ta meg tid trening framfor å rydde hjemme. Oppvask og klesvask må jo gjøres, men å legge ting som havner utover bord og gulv på plass, trenger man strengt tatt ikke gjøre bestandig, og man kan se igjennom veldig skitne vinduer og hybelkaniner er ikke farlige dyr:)
 
Du er ikke alene! Jeg har vært senge-/sofaliggende pga. kvalme og oppkast i seks-syv uker nå (sniker fra august). Begynner å bli litt bedre nå (12+0), men er et stykke igjen før jeg er på beina. Dette er mitt andre svangerskap og jeg var like kvalm forrige gang, men denne gangen klarer jeg bedre å akseptere situasjonen. Mitt eneste mål er å komme meg gjennom disse ukene og jeg har ingen ambisjoner om sosialt liv, husarbeid etc. Hver minste lille ting jeg får til regner jeg som en bonus. Det er så klart veldig frustrerende å ha det sånn som oss, men det hjelper å vite at det tross alt er for en relativt kort periode. Jeg vil også anbefale deg å kontakte legen din for råd og vurdering av om du bør få en sykemelding. Det gavner ingen at du sliter deg fullstendig ut og kanskje har det verre en nødvendig fordi du presser deg på jobb. Graviditet er ingen sykdom, men du kan faktisk bli syk av å være gravid. Jeg presset meg gjennom uten sykemeldig forrige svangerskap. Denne gangen er jeg 40 % sykemeldt så lenge den verste kvalmen står på og det hjelper mye. Jeg er ikke i tvil om at det er den riktige løsningen for meg.
 
Du er ikke alene! Jeg har vært senge-/sofaliggende pga. kvalme og oppkast i seks-syv uker nå (sniker fra august). Begynner å bli litt bedre nå (12+0), men er et stykke igjen før jeg er på beina. Dette er mitt andre svangerskap og jeg var like kvalm forrige gang, men denne gangen klarer jeg bedre å akseptere situasjonen. Mitt eneste mål er å komme meg gjennom disse ukene og jeg har ingen ambisjoner om sosialt liv, husarbeid etc. Hver minste lille ting jeg får til regner jeg som en bonus. Det er så klart veldig frustrerende å ha det sånn som oss, men det hjelper å vite at det tross alt er for en relativt kort periode. Jeg vil også anbefale deg å kontakte legen din for råd og vurdering av om du bør få en sykemelding. Det gavner ingen at du sliter deg fullstendig ut og kanskje har det verre en nødvendig fordi du presser deg på jobb. Graviditet er ingen sykdom, men du kan faktisk bli syk av å være gravid. Jeg presset meg gjennom uten sykemeldig forrige svangerskap. Denne gangen er jeg 40 % sykemeldt så lenge den verste kvalmen står på og det hjelper mye. Jeg er ikke i tvil om at det er den riktige løsningen for meg.
Det er helt sant at det ikke er vits å slite seg helt ut, jeg er nok også av typen som gjerne presser meg litt for mye. Nå skal jeg prøve å gå 100% denne uken, men går det ikke så får jeg snakke med legen. Jeg skal på tul på torsdag så får snakke me jordmor også da:) deilig å være over 12 uker da, håper energien og formen din blir fort bra nå da:)
 
Anbefaler deg virkelig å vurdere gradert sykemelding før du går helt i bakken. Det er lov å ta hensyn til seg selv, det er det. Jeg har fått streng beskjed på jobb om å ikke komme tilbake før formen min er OK. Nå formes det kanskje litt av at svigermor (som vet veldig godt hvor mye vi har slitt for denne spiren da hun har vært med oss på flere forsøk) er sjefen, men hun er like streng med alle.
 
Anbefaler deg virkelig å vurdere gradert sykemelding før du går helt i bakken. Det er lov å ta hensyn til seg selv, det er det. Jeg har fått streng beskjed på jobb om å ikke komme tilbake før formen min er OK. Nå formes det kanskje litt av at svigermor (som vet veldig godt hvor mye vi har slitt for denne spiren da hun har vært med oss på flere forsøk) er sjefen, men hun er like streng med alle.
Nei, skal være forsiktig med det! Har fortalt til sjefen min at jeg er gravid og veldig dårlig så de blir nok ikke sjokkert om jeg blir noe sykemeldt. Hun sa også at jeg bare måtte ta hensyn til meg selv og se hva jeg klarer så heldigvis får jeg nok god forståelse jeg også. Det er vertfall herlig å vite!:)
 
Ughh, samme. Etter jobb orker jeg så godt som ingenting. Er konstant dødstrøtt, kvalm eller har sinnsykt hodepine. Heldigvis digger kjæresten min å lage mat og fikser alt annet som trengs uten å nøle, mens jeg ligger på sofaen og føler meg ubrukelig.
 
Jeg er så utrolig trøtt, kvalm og utslitt. Har vært det siden jeg fant ut jeg var gravid. Er nå snart 5 uker der jeg så og si kun har ligget på sofaen. Jeg har gått på jobb utenom, men det er virkelig helt forferdelig tungt og jeg gruer meg allerede til en ny uke.. Når jeg kommer hjem orker jeg ingenting.

I helgen nå har jeg orket å gå på butikken en gang ellers har jeg vært hjemme på sofaen. Orler ikke husarbeid eller noe. Vi er invitert i familieselskap i dag, men orker ikke tanken på det en gang. jeg føler meg så utrolig lat og negativ for tiden så ønsker bare å høre om andre er i samme båt. Begynner å slite litt psykisk med tanker som at "alle andre" får til alt når de er gravide. Vet at alle graviditeter er forskjellig, men hadde vært fint å vite at jeg ikke er den eneste som gror fast i sofaen uten å orke sosialomgang.

Du er ikke alene, jeg har det ganske likt. Kvalm og kaster opp flere ganger om dagen også. At på til har jeg ei på 1 1/2 år som også krever sitt. Kan si jeg er rimelig utslitt når kvelden kommer og hun har lagt seg:hungry: Hjelper lite på humøret at samboer ikke forstår hvorfor jeg har kort lunte, om jeg skal si det på den måten :p
 
Da blir det nok sykemelding på meg et par uker fremover også. Etter flere uker med elendig form, utmattelse og kvalme/oppkast så foreslo sjefen at jeg burde sykemelde meg for å få hvile et par uker. Da kan jeg endelig slappe av litt fremover:) har presset meg mye den siste tiden for å klare å gå på jobb.
 
Da blir det nok sykemelding på meg et par uker fremover også. Etter flere uker med elendig form, utmattelse og kvalme/oppkast så foreslo sjefen at jeg burde sykemelde meg for å få hvile et par uker. Da kan jeg endelig slappe av litt fremover:) har presset meg mye den siste tiden for å klare å gå på jobb.

Høres lurt ut ;) Har minst 2 uker til SM 100 % her. Forblir 50 % SM ut svangerskapet, men håper kunne jobbe litt.
 
Du er ikke alene, jeg har det ganske likt. Kvalm og kaster opp flere ganger om dagen også. At på til har jeg ei på 1 1/2 år som også krever sitt. Kan si jeg er rimelig utslitt når kvelden kommer og hun har lagt seg:hungry: Hjelper lite på humøret at samboer ikke forstår hvorfor jeg har kort lunte, om jeg skal si det på den måten :p
Off du får fortelle han hvor mange som faktisk er slitne så han kan forstå litt bedre! Vanskelig å ikke få forståelse når en er så sliten kan jeg tenke meg:( dere er gode dere som har ansvar for barn fra før!
 
Jeg er også helt utslitt. Det er virkelig en helt annen form for slitenhet. Blir totalt utmattet av feks tanken på å dusje. Sånn var det ett par uker forrige graviditet også, så håper virkelig det snart går over. Kjedelig å bli oppfattet som lat og giddalaus:crybaby2 og ikke minst kjedelig å ikke ha overskudd nok til å leke mer med ettåringen vår:Heartred
 
Jeg er også helt utslitt. Det er virkelig en helt annen form for slitenhet. Blir totalt utmattet av feks tanken på å dusje. Sånn var det ett par uker forrige graviditet også, så håper virkelig det snart går over. Kjedelig å bli oppfattet som lat og giddalaus:crybaby2 og ikke minst kjedelig å ikke ha overskudd nok til å leke mer med ettåringen vår:Heartred
Kjenner meg godt igjen i det med dysjen, særlig å dysje håret så har gått en del tørrshampo de siste ukene:) Godt sagt, en helt annen form for slitenhet, kan ikke sammenlignes med noe jeg har kjent før:p
 
Back
Topp