Utslitt og sliter på jobb?

Venter du ditt første barn nå? Spør bare fordi jeg i aller høyeste grad mener det er god nok grunn, for ingen jobb er viktigere enn mitt eget barn, og ingen kommer hjem til meg og er vikar der hvis det trengs. Men det får de på jobb ;)

Før i tiden var det noe som het husmorvikar, og var rett og slett vikar for hjemmeværende mødre som hadde behov for hjelp, tenk at noe så fantastisk har tatt slutt! :rolleyes:
Nei jeg venter mitt 2.barn :) og jeg klarer fint både jobb og barn. Husarbeidet deler jeg og far på.

Heldigvis synes jeg det, selv om det satt langt inne å få gradert sykmelding. Jobb er ikke alt, og med 100% turnusarbeid med arbeidshelg 5 av 12 helger (og de ukene med helg tilsier 6 arbeidsdager), mange tunge pasienter i tillegg til at mannen til tider er på jobb på sjøen, så hadde det ikke vært noe særlig å være datteren min til slutt tror jeg [emoji14] Hadde vært helt enig med deg før jeg fikk barn selv, men å komme hjem og omtrent sovne stående når du egentlig skal vie barnet ditt all oppmerksomhet er ikke noe gøy..
Samme som meg, bare jeg jobber annenhver helg. Men det går fordet :) men ingen er like.

Venter du ditt første barn nå? Spør bare fordi jeg i aller høyeste grad mener det er god nok grunn, for ingen jobb er viktigere enn mitt eget barn, og ingen kommer hjem til meg og er vikar der hvis det trengs. Men det får de på jobb ;)

Før i tiden var det noe som het husmorvikar, og var rett og slett vikar for hjemmeværende mødre som hadde behov for hjelp, tenk at noe så fantastisk har tatt slutt! :rolleyes:

Amen!
Dessuten er ikke svangerskapet eller fødselen det man trenger mest energi til, den delen kommer etterpå.
Enkelte ting blir ikke bedre av å presse seg.

Nei jeg venter mitt 2.barn :) og jeg klarer fint både jobb og barn. Husarbeidet deler jeg og far på.

Det høres deilig ut å ha overskudd til dagligdagse gjøremål og jobb i svangerskapet. :)

Heldigvis synes jeg det, selv om det satt langt inne å få gradert sykmelding. Jobb er ikke alt, og med 100% turnusarbeid med arbeidshelg 5 av 12 helger (og de ukene med helg tilsier 6 arbeidsdager), mange tunge pasienter i tillegg til at mannen til tider er på jobb på sjøen, så hadde det ikke vært noe særlig å være datteren min til slutt tror jeg :p Hadde vært helt enig med deg før jeg fikk barn selv, men å komme hjem og omtrent sovne stående når du egentlig skal vie barnet ditt all oppmerksomhet er ikke noe gøy..

Jeg er så enig med deg! Barna og helsen først! :)

Jeg er utrolig kvalm og sliten, men jobber 100% foreløpig. Jeg har fått tilrettelegging i form av at jeg kan ta hjemmekontor når det trengs. Jeg har også fått kuttet ned på reising. Dette går jo ikke i en barnehage, men jeg snakket lenge med sjefen om hva som skulle til for at jeg kunne bli i jobben. De ønsker heller å prøve tilrettelegging enn at jeg sykemeldes.

Er man dårlig så selvfølgelig er det greit med en sykemelding, men jeg personlig går ikke og får en sykemelding fordi jeg er sliten når jeg kommer hjem. Noen dager er jeg så sliten at jeg vil legge meg men jeg kan bare ikke legge meg..

Sier meg også enig i den at man faktisk har sin fulle rett å få seg sykemelding i svangerskapet fordi man er sliten. Uten å ha dårlig samvittighet. Verken mor eller foster eller barn/barnefar har godt av at mor er utslitt til alle døgnets tider. Å ett svangerskap er en dråpe i havet av tiden man har i livet,jobb og karriere har man all verden av tid til senere... Jeg er alene halve året med 3 barn og 100% jobb ,middag,lekser og fritidsaktiviteter hver dag. Å da er det veldig godt å få hvile å samle krefter til familien på dagtid å bruke det lille man har når skole å barnehage er over. Jeg er foreløbig i 100% arbeid,men håper å få igjennom søknaden om svangerskapspenger så jeg makter å være i stand til å berike hverdagen til mine 3 barn,uten dårlig samvittighet for hverken jobb eller familie.

• Liker
Reactions: k90
Jamen da klarer du det jo fint da, tror du ikke du ville sett annerledes på det hvis du ikke fungerte hjemme i det hele tatt?

Er man dårlig så selvfølgelig er det greit med en sykemelding, men jeg personlig går ikke og får en sykemelding fordi jeg er sliten når jeg kommer hjem. Noen dager er jeg så sliten at jeg vil legge meg men jeg kan bare ikke legge meg..
Nei men nå tror jeg ikke noen her sykemelder seg fordi de er slitne, det gjorde ikke jeg. Det er når man sliter med å reise seg for å gå på toalettet at man innser at man er for utslitt til å jobbe. Det er ikke sånn at jeg er så sliten at jeg har lyst til å gå å legge meg, men at jeg er så sliten at jeg holder på å svime av. Stor forskjell :p

Så før svangerskap kom jeg jo hjem sliten iblant, men det kan ikke sammenlignes med det som diskuteres her da. Syns det høres fantastisk ut at du klarer jobb, barn og husarbeid, men da er du en av de heldige som ikke sliter med det samme som flere andre her. Tror det er veldig lett å uttale seg om hva man selv hadde gjort når man ikke har gått noen mil i andres sko.
Folk er forskjellige, svangerskap er forskjellige, sånn er det bare

• Liker
Reactions: k90
Nei men nå tror jeg ikke noen her sykemelder seg fordi de er slitne, det gjorde ikke jeg. Det er når man sliter med å reise seg for å gå på toalettet at man innser at man er for utslitt til å jobbe. Det er ikke sånn at jeg er så sliten at jeg har lyst til å gå å legge meg, men at jeg er så sliten at jeg holder på å svime av. Stor forskjell [emoji14]

Så før svangerskap kom jeg jo hjem sliten iblant, men det kan ikke sammenlignes med det som diskuteres her da. Syns det høres fantastisk ut at du klarer jobb, barn og husarbeid, men da er du en av de heldige som ikke sliter med det samme som flere andre her. Tror det er veldig lett å uttale seg om hva man selv hadde gjort når man ikke har gått noen mil i andres sko.
Folk er forskjellige, svangerskap er forskjellige, sånn er det bare
Jeg har ikke sagt noe om at dere sykmelder dere uten grunn. Jeg snakket for min egen del[emoji2] nå er jeg heldigvis over verste kneika men har jo ikke noe garanti på å forbli sånn hele tiden. Jeg har full forståelse for at man blir sykemeldt når man er så dårlig som mange her. Men greier man å være på jobb og gjøre jobben sin så er man ikke så dårlig i mine øyne. Greier man ikke stå opp av senga blir saken en helt annen [emoji2]

Jeg har ikke sagt noe om at dere sykmelder dere uten grunn. Jeg snakket for min egen del[emoji2] nå er jeg heldigvis over verste kneika men har jo ikke noe garanti på å forbli sånn hele tiden. Jeg har full forståelse for at man blir sykemeldt når man er så dårlig som mange her. Men greier man å være på jobb og gjøre jobben sin så er man ikke så dårlig i mine øyne. Greier man ikke stå opp av senga blir saken en helt annen [emoji2]
Ja jeg misunner deg virkelig. Jeg er egentlig enda sykemeldt, men hadde på forhånd bestemt meg for at på nyåret skulle jeg være bra, så jeg prøvde meg på jobb idag. Og som fryktet, når jeg først kom dit pushet jeg meg selv for mye, så jeg har vært så utslitt i hele dag at jeg har ikke klart å spise noe som helst :( Det sier seg jo selv at det ikke funker i lengden på den måten :p

Men håper vi alle er over kneika snart :)

Ja jeg misunner deg virkelig. Jeg er egentlig enda sykemeldt, men hadde på forhånd bestemt meg for at på nyåret skulle jeg være bra, så jeg prøvde meg på jobb idag. Og som fryktet, når jeg først kom dit pushet jeg meg selv for mye, så jeg har vært så utslitt i hele dag at jeg har ikke klart å spise noe som helst :( Det sier seg jo selv at det ikke funker i lengden på den måten [emoji14]

Men håper vi alle er over kneika snart :)
Huff da. Du har jo vært veldig dårlig da. Tar sikkert tid før kroppen din kommer til hektene igjen. Håper du snart blir bra!

Huff da. Du har jo vært veldig dårlig da. Tar sikkert tid før kroppen din kommer til hektene igjen. Håper du snart blir bra!
Ja jeg burde jo gi meg selv tid til å trappe opp igjen. Idag et jeg forkjølet og har skikkelige fryserier, så er vel bare å forvente at man blir litt syk nå. Først ligge i 8 uker, deretter pushe kroppen i et arbeidsmiljø fullt av barn og bakterier :rolleyes:
Kjempetrekk :p

Ja jeg burde jo gi meg selv tid til å trappe opp igjen. Idag et jeg forkjølet og har skikkelige fryserier, så er vel bare å forvente at man blir litt syk nå. Først ligge i 8 uker, deretter pushe kroppen i et arbeidsmiljø fullt av barn og bakterier :rolleyes:
Kjempetrekk :p
Hehe høres ikke ut som det lureste du har gjort nei [emoji30] [emoji23] God bedring da. Håper du føler deg topp topp snart igjen [emoji173]

Samme som meg, bare jeg jobber annenhver helg. Men det går fordet :) men ingen er like.

Åh, ja annenhver helg hadde jeg aldri orket ihvertfall, synes 5 av 12 er ille nok selv når jeg ikke var gravid :p 100% stilling? Ja, det er helt sant :)

Åh, ja annenhver helg hadde jeg aldri orket ihvertfall, synes 5 av 12 er ille nok selv når jeg ikke var gravid [emoji14] 100% stilling? Ja, det er helt sant :)
Samboer jobber annenhver selv så får ikke jobbet hver 3. Så da blir det annenhver. Det er slitsomt men det går [emoji2] ja er en 100% stilling men uke vaktene er fordelt

Åh, sånn ja! Ja, selv om jeg forstår det er lett å tenke det ikke er grunn nok til å bli sykmeldt sier fastlegen min det er det så da føler jeg meg litt bedre, men såklart, om du fungerer selv om du jobber 100% er jo det det beste :-) jobbet til kynnere tok meg sist og hadde en forhåpning om å greie det denne gangen også, men det gikk ikke [emoji14]

Sent from my SM-G925F using BV Forum mobile app

Da skal du vite at du er heldig!
Ingenting er bedre :)
Men ikke alle er så heldige desverre.

Jeg er blandt en av 100 som har slitt med hyperemesis, i begge mine andre svangerskap.
Og har du dette, så har du forferdelig lite energi, og klarer fint lite i dagliglivet. Det er grusomt!
Svangerskapet er ikke en sykdom, men kan medføre MANGE plager, uheldigvis. ;)

Så jeg tror nok kanskje du hadde tenkt anderledes dersom du IKKE klarte deg fint, slik som du gjør :)

Da skal du vite at du er heldig!
Ingenting er bedre :)
Men ikke alle er så heldige desverre.

Jeg er blandt en av 100 som har slitt med hyperemesis, i begge mine andre svangerskap.
Og har du dette, så har du forferdelig lite energi, og klarer fint lite i dagliglivet. Det er grusomt!
Svangerskapet er ikke en sykdom, men kan medføre MANGE plager, uheldigvis. ;)

Så jeg tror nok kanskje du hadde tenkt anderledes dersom du IKKE klarte deg fint, slik som du gjør :)
Du misforstår meg![emoji4] Selvfølgelig kan man bli veldig dårlig når man er gravid og har man hyperemesis fungerer man jo ikke på jobb heller. Det jeg snakker om er de som har energi og er frisk nok til å gå på jobb men føler seg sliten når man kommer hjem. Da mener jeg det ikke er grunn til sykemelding. Jeg har vært veldig dårlig denne gangen. På mitt verste har jeg kastet opp kanskje ti ganger om dagen og vært så dårlig at jeg ikke har kommet meg opp av senga men da har jeg ikke klart å gå på jobb. Noen dager har jeg vært fin på jobb men vært kjempe sliten når jeg kommer hjem, og da har jeg bare tilbringet tiden med sønnen min så har far handlet og laget middag. Går ut ifra dere alle har en barnefar som bidrar litt også [emoji6]

Back
Topp