Utslitt og sliter på jobb?

Mininummer2

Betatt av forumet
Er nå 11+5 og kjenner at jeg er helt utslitt! Jobber på 2-3 års avdeling i barnehage. det er mye løft og sitting på gulv, kjenner det godt i ryggen etter en arbeidsdag.. har vært litt syk i starten av svangerskapet men har klart og komme meg på jobb for det meste likevel. Nå har jeg ingen energi, og i dag kjenner jeg at jeg har bare ikke lyst til å gå på jobb! Har mest lyst å bli i sengen med lyset av... de jeg jobber med er forresten helt fantastiske, så det står ikke på arbeidsmiljøet. Aner ikke hvilken tilrettelegging som kan hjelpe, om jeg burde sykemelde meg eller bare "suck it up" :p

Andre som føler det samme? Hvilken tilrettelegging får du på jobb?

Hmm du får nok mer energi av å stå opp enn å bli liggende i senga ihvertfall :) Veldig ofte man føler seg litt sånn off vil ikke på jobb etter en periode med fri :) hadde det vært meg hadde jeg suck it up og så se det ann :)

Jeg jobber selv i barnehagen som pedleder og det er super vanskelig med tilrettelegging der. Her vil sjefen nesten at jeg enten skal være 100 eller 50% sykemeldt.
De andre kan sikkert hjelpe til med løft osv, men jeg ikke bare belaste de andre. Da blir det slitasje på de også. Men noe kan du sikkert få, jeg bare innmari usikker på hva :(

Og sånn forresten er jeg 100% sykemeldt nå også blir jeg 50% sykemeldt. Jeg har en liten jente fra før og hun skal jo ha en frisk og oppegående mamma, som ikke er sliten eller kaster opp. Så fort jeg stresser eller er mye på jobb må jeg bare legge meg for å sove

Jeg jobber også i bhg, og har vært 100%sm flere uker pga kvalme/oppkast.
Og ja, det ER utrolig vanskelig med tilrettelegging i en bhg.
Jeg håper å til slutt jobbe 50%, det er mitt mål. Klarer jeg full jobb igjen er det supert, men det ser jeg ikke for meg. Da kommer det mest sannsynlig til å gå ut over de andre jeg jobber med.
Har 2 barn hjemme også, og må fungere der også.
Så jeg håper de neste 2 ukene å komme meg litt "på besøk" igjen på avd min, og se hvordan det går :)

Sniker fra august jeg.
Jobber også i barnehage og som nevnt er tilrettelegging utfordrende og det er ikke moro å føle at en blir en belastning for kolleger når de må gjøre litt ekstra. Tenk på deg selv først og fremst, det er du som er gravid og skal fungere hjemme også. Jeg er 9+0 og har vært gradert sykmeldt hele svangerskapet foreløpig pga smerter i magen. Planen er å prøve meg 100% igjen snart, er veldig spent på hvordan det går! Vet at en annen gravid kollega er fritatt fra påkledning og får ekstra pauser, det høres deilig ut, men liker ikke tanken på belastningen det gir mine kolleger....

Jobber i hjemmetjenesten,med mye variert arbeid. Prøver hardt å unngå både tunge løft,stress og beboere som røyker. Men det er jaggu ikke enkelt. Har enda ikke fortalt kollegaer om svangerskapet for å få det litt lettere.. har vært syk siden 20 desember pluss vanlige svangerskapsplager så må si jeg sliter maximalt jeg også... ser veldig mørk på arbeidsdagene for tiden å synes direkte synd på mine 3 barn som har en totalt oppbrukt mor på ettermiddagene.

Alltid helt utslitt etter jobb.. det følger nok bare med desverre, værste med graviditeten synes jeg :( jobber 100%..

Mulig jeg er litt sær, men syns ikke det at man skal fungere hjemme er en god nok grunn for sykemelding altså.

Mulig jeg er litt sær, men syns ikke det at man skal fungere hjemme er en god nok grunn for sykemelding altså.

Det synes absolutt jeg er grunn for å jobbe gradert.
Man skal ikke slite livet helt ut av seg for jobben, gi jobben alt man har av liv. Dersom man kommer hjem hver dag, å må gå rett å legge seg og ikke fungere i det hele tatt før dagen etterpå, (når man da skal på jobb igjen) hva slags liv får man da?
Barna skal ha mat, og leksehjelp, og mye annet.
Og joda, JEG er heldig som har en mann som kan stille opp...
Men ikke alle har det. Og uansett, så sliter man ut psyken sin, dersom man skal la jobben ta alt av liv som er....

Hmm du får nok mer energi av å stå opp enn å bli liggende i senga ihvertfall :) Veldig ofte man føler seg litt sånn off vil ikke på jobb etter en periode med fri :) hadde det vært meg hadde jeg suck it up og så se det ann :)

Har jobbet hele romjulen så det er ikke å komme igang igjen som er problemet her:p det er veldig presset på avdelingen som det er, så når en voksen ikke fungerer 100% over tid så blir belastningen på de andre stor. Ikke rart at sykefraværet i barnehage er skyhøyt, jobben krever at alle er 100% hele tiden og det er ikke realistisk etter mitt hode!
Vanskelig og tilrettelegge på en god måte også.. veldig usikker på hva jeg skal gjøre

Jeg er enig, men lurer på om mannen kunne tenkt seg at jeg tenkte annerledes :P Mye faller på han, men han klarer seg så fint så :)

Jeg er enig, men lurer på om mannen kunne tenkt seg at jeg tenkte annerledes [emoji14] Mye faller på han, men han klarer seg så fint så :)
Ja var det da. Her har han måtte ta i et tak på. De verste dagene men han har ikke klagd. Det er bare for en kort periode i livet uansett :)

Jeg jobber også i barnehage, og har vært helt eller delvis sykemeldt siden uke 6, hovedsakelig på grunn av ryggen, men også kvalme de siste ukene. I det siste har jeg jobbet annenhver dag, noe som har fungert halvveis, men kan ikke si jeg er 100% på når jeg er på jobb, så det blir mer på de andre på avdelingen.
På slutten av en dag på jobb er ryggen "oppbrukt" for den neste dagen, hjemme er det mannen som må ta stort sett alt, overskudd til noe annet en jobb har jeg ikke hatt hele svangerskapet, så sosial får jeg være senere.
Prøver å gjøre øvelser som jeg har fått hos fysio den dagen jeg ikke er på jobb, men det er ikke alltid kvalmen tillater det.

æ jobber i en frisørsalong og va 50% sykemeldt 2uker før jul. plages veldig mye med sikkelig kvalme, brekkninger, lite energi og ryggen har bynt å bli vanskelig når æ står for lenge, spesielt viss æ vasker mye hår, står da bøyd over vasken. så sjefen og æ fant ut at d va den besteløsningen. de ukan før jul e nån av de travleste tia i en salong og e mest fullbooka og ekstra lange dager.

Føler mæ kansje litt som en pyse for æ va sykemeldt, men samtidig så va d den beste løsninga for min, jobben og kundan sin del. og æ treng også energi te å fungere hjemme etter jobb for æ e aleina med ingen familie rundt som kan ta husarbeid og lage mat te mæ. :p
Men nu skal æ prøve å gjøre mitt beste å være på jobb 100%:D Krysser fingrer og tær for at den verste tia e over;)

Venter du ditt første barn nå? Spør bare fordi jeg i aller høyeste grad mener det er god nok grunn, for ingen jobb er viktigere enn mitt eget barn, og ingen kommer hjem til meg og er vikar der hvis det trengs. Men det får de på jobb ;)

Før i tiden var det noe som het husmorvikar, og var rett og slett vikar for hjemmeværende mødre som hadde behov for hjelp, tenk at noe så fantastisk har tatt slutt! :rolleyes:

Har sykmeldt meg 30% fra 100% stilling som sykepleier for å kunne fungere hjemme og å ha overskudd til andre ting enn bare jobb. :-) så da går jeg 70%. Håper å kunne fortsette med det, men har svært mange tunge pasienter så vil tro jeg etterhvert må litt ned i stilling og heller gjøre kontorarbeid/legge opp medisin osv. :-) husk at jobb ikke er alt, man skal absolutt gjøre det man kan, men ikke på bekostning av alt annet.

Venter du ditt første barn nå? Spør bare fordi jeg i aller høyeste grad mener det er god nok grunn, for ingen jobb er viktigere enn mitt eget barn, og ingen kommer hjem til meg og er vikar der hvis det trengs. Men det får de på jobb ;)

Før i tiden var det noe som het husmorvikar, og var rett og slett vikar for hjemmeværende mødre som hadde behov for hjelp, tenk at noe så fantastisk har tatt slutt! :rolleyes:

Signerer denne!! :)

Heldigvis synes jeg det, selv om det satt langt inne å få gradert sykmelding. Jobb er ikke alt, og med 100% turnusarbeid med arbeidshelg 5 av 12 helger (og de ukene med helg tilsier 6 arbeidsdager), mange tunge pasienter i tillegg til at mannen til tider er på jobb på sjøen, så hadde det ikke vært noe særlig å være datteren min til slutt tror jeg :p Hadde vært helt enig med deg før jeg fikk barn selv, men å komme hjem og omtrent sovne stående når du egentlig skal vie barnet ditt all oppmerksomhet er ikke noe gøy..

Det er ihvertfall ingen takk å få fra jobb om en sliter seg helt ut og blir utbrent ;)
Jeg har vært sykemeldt i mine to første svangerskap pga bekkenet. Denne gangen er jeg student og det er ikke aktuelt med sykemelding, så det må bare gå på et vis...

Noen som sier at "Du er gravid, ikke syk", men jammen meg kan man bli ganske syk av å være gravid! :/

Back
Topp