Utslitt i 1 trimester og med en ettåring å ta vare på.

Håpefull-2017

Blir kjent med forumet
Jeg er gravid i uke 6, og har en ettåring å ta vare på. Jeg syntes det er slitsomt å være gravid denne gangen da jeg hele tiden føler meg utslitt. Har heldigvis hatt ferie i noen uker, mens minsten har vært i barnehage. Men nå gruer jeg meg skikkelig til januar når jeg skal begynne å jobbe igjen. Har heldigvis en mann som er kjempeflink å hjelpe til. Forstår ikke hvordan jeg skal få det til, men sitter langt inne å be om sykemelding. Noen andre som har opplevd liknende og som har fått mer energi i uke 7-8 ish?

Kjenner jeg har litt angst for ny babytid da babytiden med første mann var kjempetøff. Kolikk og generelt sett svært lite søvn i lang tid Det blir ca 23 måneder mellom ungene. Noen med erfaringer med denne aldersforskjellen?
 
Jeg ble sykmeldt i høst. Utslitt og kvalm. Kunne spy på fem sekunds varsel. Har en sønn på 16 mnd som har 60% bhg plass. Er fortsatt sykmeldt to måneder senere, men starter nå å jobbe 20% og det går bra.
Jeg venta til uke 11-13 en plass med å bli sykemeldt, var helt nedbrent. Anbefaler ikke å gjøre det samme.
 
Jeg ble først sykemeldt i uke 12, og jeg sier som ho over: IKKE VENT!!! Formen ble først god etter de to ukene, da orket jeg både jobb og unge :)
Ring legen og be om time! D er knalltøft! Får lik avstand her også, blir fint etterhvert med den avstanden ;)
 
Du skal ha energi til å være mamma også. Ikke bare jobbe. Sykemelding er ingen skam så gå til legen og forklar. Har vært sykemeldt siden uke 9 i varierende prosenter fra 100 - 40. Vært ekstremt sliten, kvalm og hatt bekkenplager og er glad jeg tok ut sykemelding så tidlig som jeg gjorde (hadde sommerferie ukene før) for ellers hadde jeg ikke hatt energi når ingen kommer i mars :)
 
15 mnd mellom mine. Ble sykemeldt i uke 8. Først 50% og etter kort tid 100%. Hadde ekstrem svangerskapskvalme + ansvaret for storebror (han begynte i barnehage 2 uker før lillesøster kom). Jeg jobbet altfor lenge når jeg var gravid med nr 1, tok flere mnd etter fødsel før jeg var meg selv. Samboer satte som krav at jeg sa ja til sykemelding med en gang hvis vi skulle ha nr 2. Er i dag veldig glad for at vi har to tette og at jeg ble sykemeldt tidlig, men aldri mer om jeg er gravid igjen mens barna er hjemme.
 
Jeg var i samme situasjon selv for to år siden, og var sykemeldt store deler av svangerskapet. Slet med ekstrem kvalme, som ble nevnt over her. Jeg jobbet 10% de siste ukene av svangerskapet. Håper det går bedre snart for deg, og når det er vanskelig kan du snakke med legen om å jobbe redusert. Lykke til :)
 
Det er bare du som kan ta vare på deg selv, og det høres kanskje ut som du trenger å gjøre nettopp det i denne perioden. Og håper det kan være en trøst at jeg følte meg mest utslitt i begynnelsen av svangerskapene mine, så det er jo noe som kan bli bedre utover i svangerskapet også. Sender deg en klem og håper det går bra:)
 
Hadde akkurat samme utfordring i starten av mitt svangerskap. Blir i underkant av 22 mnd mellom mine to. Sleit med kvalme, svimmelhet og slapphet, og kjente veldig på at jeg ikke fikk stilt opp skikkelig for eldste. Var sykmeldt i en uke rundt uke 8, også bedra det seg gradvis etter det :) lykke til videre i svangerskapet, og en liten sykmelding kan være akkurat det du trenger en liten periode nå ;)
 
Back
Topp