utslitt.. flere?

tuddelidu

Betatt av forumet
VIP
Svangerskapet har vært helt topp, ingenting å sette fingeren på. I går var ikke godgutten vår hjemme, og vi skulle bare slappe av og kose oss. Men jeg var som en ballong uten luft.. Plutselig HELT utslitt! Jeg bare gråt og visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Så i dag tillot jeg meg en sen morgen, og har inntatt sofaen. Det er forferdelig å føle seg så tom. Jeg er ikke stor og har ikke vondt i kroppen, så kan ikke skylde på det. Noen flere som er slitne?

Jeg sa (innimellom all snufsingen) at om han ikke forstår hva som skjer med meg må han lese om det, spørre andre som har vært gravide +++ Jeg vil være supermamma, superkjæreste, supermamma for snuppa i magen, superstudent, supervenn og superarbeider... Det går visst ikke helt, og det slo meg hardt i går. Så nå skal jeg ta det mer med ro, men det er vanskelig... Jeg vil jo forsette som normalt, men kroppen min sier at jeg ikke kan det nå. og det er kroppen som er sjefen:)

Det er lov å være utslitt! Tenk, kroppene våre driver og jobber hele tiden ved siden av alt som vi ellers holder på med. Det er ikke lett å holde opp med å ha dårlig samvittighet, men det er veldig viktig å ta vare på seg selv nå. (For det er jo mer enn bare deg selv! Det er en til :) )

Veit akkurat hva du mener. :( føler jeg ikke henger sammen til tider selv. :( men der har mye av psyken min skylda. Så gleder meg til lille snuppa er her og jeg kan fungere bedre. :)

Har vondt i hele meg så føler meg både mentalt og fyssk sliten denne ang. Gleder meg veldig til våren iallefall :D

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Jordmoren min spurt meg veldig om dette på onsdag, om hvordan humøre var og om jeg følte at jeg hadde det bra. Hun er visst veldig opptatt av dette og at kroppen kan gjøre så man føler seg så lei seg og nede og det er jo ikke bra for noen. Syns hun er å koselig :)

Selv har mye kortere lunte enn før... Stakkar barna i barnehagen noen ganger.. Og stakkar mannen min. Han siste er veldig forståelsesfull og prøver å ikke ta ting personlig, han er så flink :)

Sliten, ja! Har blitt godt kjent med kroppen da, og funnet ut at den har en evne til å gå på sparebluss, for så å punktere helt ved første mulighet. Kan liksom ta meg sjøl i å tenke (sånn i starten eller midt i uka) at du verden, dette går jo bra! og så kommer jeg hjem fra jobb, og det er som å slippe ut all lufta... Sover, det verker fra rygg og bekken, og skal lite til før humøret svikter. Fredager er ikke-eksisterende og handler bare om å komme seg i seng. Merker også at jeg bruker opp det jeg har av tålmodighet, forståelse og samarbeidsevne på jobb (og tro meg, det trengs endel av dette på en ungdomsskole), så det går litt ut over bikkja og mannen når jeg er hjemme. Mest bikkja, heldigvis, og da muntlig, så den lider jo ingen skade. Men den får kjeft for å gå i veien, for å klø seg høylydt, slafse når den spiser... Ja, for å eksistere i grunn. Det er bare så godt å få ut frustrasjon, og det hjelper å kalle bikkja for dum og teit. Mannen min synes det er litt dårlig gjort, men jeg poengterte at alternativene er verre...

Sliten, ja! Har blitt godt kjent med kroppen da, og funnet ut at den har en evne til å gå på sparebluss, for så å punktere helt ved første mulighet. Kan liksom ta meg sjøl i å tenke (sånn i starten eller midt i uka) at du verden, dette går jo bra! og så kommer jeg hjem fra jobb, og det er som å slippe ut all lufta... Sover, det verker fra rygg og bekken, og skal lite til før humøret svikter. Fredager er ikke-eksisterende og handler bare om å komme seg i seng. Merker også at jeg bruker opp det jeg har av tålmodighet, forståelse og samarbeidsevne på jobb (og tro meg, det trengs endel av dette på en ungdomsskole), så det går litt ut over bikkja og mannen når jeg er hjemme. Mest bikkja, heldigvis, og da muntlig, så den lider jo ingen skade. Men den får kjeft for å gå i veien, for å klø seg høylydt, slafse når den spiser... Ja, for å eksistere i grunn. Det er bare så godt å få ut frustrasjon, og det hjelper å kalle bikkja for dum og teit. Mannen min synes det er litt dårlig gjort, men jeg poengterte at alternativene er verre...

Hahaskjønner helt hva du mener! Flink er du. Ungdomsskolen er tung altså!

Uff utslitt eg og.. og så kort lunte! Men det er det nok mannen som får merke det.. og han svarer jo tilbake så blir fort litt ekstra forbanna:)

Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum mobile app

Lytt til kroppen viktig det,for et svangerskap tar på.....
Du er nok super i det mesye selv om du tar det litt med ro:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Jeg var veldig utslitt, men har nå gått 20 % sm i 3 uker, og det har hjulpet mye for min del. Litt kortere dager, og det å faktisk kunne, i alle fall på jobb med litt lettere samvittighet, slutte å være så himla "flink pike" hele tiden.
Ser frem til lysere dager og forhåpentligvis snø-/slapsefrie veier snart! :)

Back
Topp