Utslitt etter jobb!

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Flere enn meg? :)

Jeg har 60% sykemelding ut denne uken, og jobber 4 timer, 4 dager i uka.
Når jeg kommer hjem etter de fire timene, er jeg helt utslitt og orker ingenting. Sovner så fort jeg legger meg på sofaen :(

Jeg skal til legen igjen til mandag, som ikke vet at jeg er gravid enda, og lurer på om jeg skal be om enten 80 eller 100% istedet.
Merker etter to timer på jobb at kvalmen trenger på, og jeg blir sliten :(
Hva ville dere gjort? :)

Last edited:
Jeg ville nok ikke sykemeldt meg. Er veldig mye trøtt og sliten, og sovner på sofaen jeg og, men er fortsatt i jobb, pluss trening morgen og kveld. Synes jeg burde klare å "bite ihop" nå så tidlig i sv.skapet, men jeg er ikke en quitter :p klarer liksom ikke å kaste inn håndkleet uten en skikkelig grunn.. :) men folk er forskjellig.

Jeg ville nok ikke sykemeldt meg. Er veldig mye trøtt og sliten, og sovner på sofaen jeg og, men er fortsatt i jobb, pluss trening morgen og kveld. Synes jeg burde klare å "bite ihop" nå så tidlig i sv.skapet, men jeg er ikke en quitter :p klarer liksom ikke å kaste inn håndkleet uten en skikkelig grunn.. :) men folk er forskjellig.

Hva slags jobb har du?
Trening morgen og kveld ja, den er imponerende.
Nå skal det sies at jeg har vært sykemeldt noen uker allerede fordi jeg omtrent ikke klarte å løfte armene og holdt på å gå i bakken flere ganger daglig, pga vitaminmangel.

Er ikke den som sykemelder meg for ingenting, og sist jeg var hjemme er 2 år siden med 40 i feber ;)
men jeg tenker: er det verdt å la det gå utover jobben? Jeg syr og trekker om møbler hele dagen, og gjør rett og slett feil fordi jeg ikke klarer å konsentrere meg ordentlig:p

Ville prøvd å være en del i jobb, men vet av erfaring at kvalme er noe herk og jeg ble verre av å jobbe fullt, trene og følge opp barn. Jeg var kvalm til uke 19 sist o_O var 100% sykmeldt fra uke 14-20. Jobbet ellers 100 % til uke 33, da var det nok igjen! Jeg tenker at det er bare du som vet hvordan du føler deg og kjenner hva som er best for deg og jobben din! :)

Hva slags jobb har du?
Trening morgen og kveld ja, den er imponerende.
Nå skal det sies at jeg har vært sykemeldt noen uker allerede fordi jeg omtrent ikke klarte å løfte armene og holdt på å gå i bakken flere ganger daglig, pga vitaminmangel.

Er ikke den som sykemelder meg for ingenting, og sist jeg var hjemme er 2 år siden med 40 i feber ;)
men jeg tenker: er det verdt å la det gå utover jobben? Jeg syr og trekker om møbler hele dagen, og gjør rett og slett feil fordi jeg ikke klarer å konsentrere meg ordentlig:p

Jeg er trener, pluss at jeg driver et smøremiddelfirma. Føler faktisk jeg får mer energi av å være i jobb og trene enn å ligge på sofaen. Gjorde ikke noe på søndag, og på mandag var jeg død. Så fra nå av blir det trening minst en gang om dagen(lett trening) de dagene jeg har fri også. Var kjempehardt i starten, men nå ruller det på! Viktig å få i seg nok mat og drikke, og prøve å bevege seg i frisk luft :)

Ser at det jeg skrev først nesten så ut som at jeg kalte deg en quitter, fordi du er sykemeldt, men sånn mente jeg det altså ikke. Jeg var sykemeldt i neste 4 mnd da jeg røyk begge leddbånd og fremre korsbånd i november i fjor, så jeg har vært i din posisjon, men vi alle prøver jo å pushe oss så lenge det går :) håper uansett alt går bra med deg, og at du finner en balanse som funker godt for deg og frøet i magen <3

Viktig å huske at hva som er å "bite ihop" og "skikkelig god grunn" for deg, kan være annerledes for andre. Svangerskap er ulike og noen er rett og slett i elendig form eller kan bli i elendig form ved press over seg i svangerskapet. Du er veldig heldig som kan trene to ganger pr dag. Jeg var aktiv før svangerskapet selv, men nå handler dagene om å gjøre det jeg kan gjøre for ikke å kaste opp. Deriblant og spise ofte og ikke presse kroppen ved trening.

Jeg er trener, pluss at jeg driver et smøremiddelfirma. Føler faktisk jeg får mer energi av å være i jobb og trene enn å ligge på sofaen. Gjorde ikke noe på søndag, og på mandag var jeg død. Så fra nå av blir det trening minst en gang om dagen(lett trening) de dagene jeg har fri også. Var kjempehardt i starten, men nå ruller det på! Viktig å få i seg nok mat og drikke, og prøve å bevege seg i frisk luft :)

Ser at det jeg skrev først nesten så ut som at jeg kalte deg en quitter, fordi du er sykemeldt, men sånn mente jeg det altså ikke. Jeg var sykemeldt i neste 4 mnd da jeg røyk begge leddbånd og fremre korsbånd i november i fjor, så jeg har vært i din posisjon, men vi alle prøver jo å pushe oss så lenge det går :) håper uansett alt går bra med deg, og at du finner en balanse som funker godt for deg og frøet i magen <3

Neida, tok det ikke sånn da ;)
Ang energien, så merker jeg med en gang jeg reiser meg opp at jeg blir spykvalm, men jeg klarer ikke å spy :p hehe

Jeg er også trener, men i fare for å kaste opp eller besvime på ungene der, har jeg rett og slett ikke turt. Også trener jeg kampsport, og det er vel ikke akkurat den mest anbefalt form for trening for gravide.
Men så sant formen tilsier det, så skal jeg trene det jeg klarer men tilpasset :)

Kom nettopp inn fra en tur med hunden nå, og kvalmen er ekstrem, selv om det er deilig med litt luft :)

Er jo selvfølgelig ikke meningen å klage heller, for det er nok flere som har det verre enn meg, og jeg får dårlig samvittighet for å være borte fra jobb. Men vet også av erfaring at det ikke alltid lønner seg å presse seg for hardt :)

må vel også snakke med både lege og sjefen ang tilrettelegging om jeg skal jobbe, grunnet tunge løft osv :)

Flere enn meg? :)

Jeg har 60% sykemelding ut denne uken, og jobber 4 timer, 4 dager i uka.
Når jeg kommer hjem etter de fire timene, er jeg helt utslitt og orker ingenting. Sovner så fort jeg legger meg på sofaen :(

Jeg skal til legen igjen til mandag, som ikke vet at jeg er gravid enda, og lurer på om jeg skal be om enten 80 eller 100% istedet.
Merker etter to timer på jobb at kvalmen trenger på, og jeg blir sliten :(
Hva ville dere gjort? :)
Om du føler det er for hardt så kutter du ned litt. Viktig å lytte til kroppen. Alt roer seg hos de fleste etter tredje måned, så å ta det ekstra med ro nå om du er dårlig er normalt. Mange trenger litt ro i starten til de kommer deg over verste kneiken.

Sykemeld deg dersom du er så sliten:-)

Tenk på deg selv og lille spire!

Jeg syns du skal lytte til kroppen din. Jeg jobbet hovedsakelig ikke forrige svangerskap. Av flere grunner: dårlig form, kvalme, hodepine, kynnere pga stress, trivsel på arbeidsplassen. Fikk svangerskapspenger. Jeg håper å kunne jobbe endel dette svangerskapet. Men kroppen skal fungere. Jobber i barnehage så det tærer på når man ikke er i form. Så man gjør det man orker! Går jo an å øke hvor mye man jobber når/hvis energien kommer tilbake/kvalmen roer seg.

Jeg er 100% sykemeldt i en mnd grunnet kvalme. Og jeg kjenner det gjør godt. Da kan jeg ta alt i mitt eget tempo og ha litt energi når poden kommer fra barnehagen. De fleste timene tilbringer jeg i sengen, men sånn er det. Premien som kommer er nok verdt det.

Tenk på deg selv og hva DU føler du trenger.

Neida, tok det ikke sånn da ;)
Ang energien, så merker jeg med en gang jeg reiser meg opp at jeg blir spykvalm, men jeg klarer ikke å spy :p hehe

Jeg er også trener, men i fare for å kaste opp eller besvime på ungene der, har jeg rett og slett ikke turt. Også trener jeg kampsport, og det er vel ikke akkurat den mest anbefalt form for trening for gravide.
Men så sant formen tilsier det, så skal jeg trene det jeg klarer men tilpasset :)

Kom nettopp inn fra en tur med hunden nå, og kvalmen er ekstrem, selv om det er deilig med litt luft :)

Er jo selvfølgelig ikke meningen å klage heller, for det er nok flere som har det verre enn meg, og jeg får dårlig samvittighet for å være borte fra jobb. Men vet også av erfaring at det ikke alltid lønner seg å presse seg for hardt :)

må vel også snakke med både lege og sjefen ang tilrettelegging om jeg skal jobbe, grunnet tunge løft osv :)

Så bra :) mente det nemlig ikke negativ, nesten litt mer sånn "jeg er dum nok til å ikke høre på kroppen min og tror jeg er en maskin" om meg selv :p haha.

Jeg er performance coach, så jeg har trening med en og en utøver, har ofte 6-8 timer på rad, da merker jeg at hodet er et annet sted enn kroppen, og at jeg vil spy, men ikke klarer :p men er jo for morsomt til å bare legge seg på sofaen! Haha. Spiller ishockey, så ikke så anbefalt å drive med det heller etter uke 12. Fikk streng beskjed av jordmor i dag å slutte etter 12 uker, men vi får se :p spilt hockey med mange som har vært i både 5. Og 6. Mnd :p haha,

Bra du klarer å gå turer og holde deg litt i bevegelse hvertfall, etterhvert får du sikkert mer energi, får håpe både kvalme og trøtthet er borte innen uke 12 :D

Takker for gode svar jenter :)
Jeg kommer til å kjøre ferdig denne uka og se hvordan det går. Har bare 7 timer igjen av uka, også fri på fredag :)
Er som det blir nevnt her og, at jeg faktisk blir verre av å bevege meg.
Har jo også denne vitaminmangelen i tillegg som antagelig gjør sitt den også, men jeg håper tilskuddet gjør at spira sitter denne gangen :)
Man skal ikke undervurdere D-vitamin ;)

Har alltid vært en som presser meg gjennom det meste, men etter at jeg fikk meg en skikkelig smell i 2011 har jeg insett at jeg faktisk må lytte mer til kroppen min. (Knakk beinet etter å ha jobbet omtrent døgnet rundt et år, for deretter å bli lagt inn med lammelser og bekkenlåsninger bl.a. :p har ikke lyst på den mengden morfin igjen for å kunne stå på beina ;) )

Man skal ikke undervurdere kroppens signaler :p

I forhold til trening savner jeg det, men har rett og slett ikke klart det, og jeg må også utsette graderingene mine et år. Så det er jo ikke kjempegøy, siden jeg da ville hatt svart belte om 2 år. Men ser ikke for meg en gradering i Juni 2015 ihvertfall :o haha :D

Jeg jobber 100% og er oppe og står/går hele dagen. Er totalt utslitt. Greier såvidt holde meg våken frem til ungene legger seg. Har i tillegg fått påvist d vitamin mangel som gjerne har litt å si på dagsformen.

Jeg jobber 100% og er oppe og står/går hele dagen. Er totalt utslitt. Greier såvidt holde meg våken frem til ungene legger seg. Har i tillegg fått påvist d vitamin mangel som gjerne har litt å si på dagsformen.

Derfor jeg har vært sykemeldt nå, d vitaminmangel, gikk nesten i bakken og klarte rett og slett ikke å gjøre jobben min...

Skal til legen i morgen på første sv.kontroll. Prøve å syte litt kanskje. Har begynt å gå dårlig på jobben. Jeg må ta buss og levere unger på skole og i bhg. Kommer derfor 1.5 for sent på jobb. Dette skulle ikke være noe problem ble jeg beroliget med, men nå har arb.giver ombestemt seg og pusher på og jeg er skikkelig stressa og full av dårlig samvittighet og humør....

Skal til legen i morgen på første sv.kontroll. Prøve å syte litt kanskje. Har begynt å gå dårlig på jobben. Jeg må ta buss og levere unger på skole og i bhg. Kommer derfor 1.5 for sent på jobb. Dette skulle ikke være noe problem ble jeg beroliget med, men nå har arb.giver ombestemt seg og pusher på og jeg er skikkelig stressa og full av dårlig samvittighet og humør....

Det hjelper ikke å stresse heller da :o
Høres slitsomt ut med mye bussing osv :(
Det er lov å syte litt innimellom vel? :)
Jeg og står mye på jobb, og jeg merker det mer og mer i korsryggen også....

Uff ja den der korsryggen er en plage. Ja bussing er pyton. Tok lappen i sommer, men har ikke peng til bil foreløpig. Nesten litt flaut å være avhengig av buss når sambo er kjørelærer :-p

Ville gjort det som kjennes riktig jeg....Hvem er det som takker deg for at du "biter tennene sammen" på jobb? Ingen! Har du mulighet for å gå tilrettelegging da?

Gullskatt juli12:)

Back
Topp