Utslett

lilleJ

Betatt av forumet
Noen av deres babyer som har fått utslett i ansiktet?
Vår har fått noe som ligner på det såkalte hormonutslettet, og det skal ikke være farlig :) BAre lurte på om noen hadde noen bra tips til behandling av dette? :)
 
Min har røde prikker i ansiktet og helt øverst på brystet. Men de er mest rød når det er varmt, og de synes f.eks. bedre om hun akkurat har ammet og lagt inntil meg uten at luft har kommet til. Vet ikke hva det er, men helsesøster mente at det lignet hormonutslett. Ikke veldig synlig når det ikke er varmt eller klamt, men huden er allikevel veldig ru. Følger denne, for ønsker også noe jeg kan smøre på eller "hjelpe" med.
 
Høres ut som hormonutslett :) Min datter på 5 måneder har slikt enda, men hun får det av litt melkesøl og gulping etc. Hjelper etter et bad :) Men kommer tilbake neste måltid :) Sniker februar 16
 
Lille her har og noen bitte små prikker i ansiktet. De kommer og går de.
 
Mi hadde ekstremt mykje for ett par veker sio der da va mykje modne "kviser" fekk beskje på vektkontroll om at dersom dei va veldig modne kunne eg vaska dei med klorhexidin og smøre med Brulidine etterpå! Om det blei verre skulle eg komme tilbake og få nokon te å sjå på det! Nå er det for det meste bare rødt utslett :)
 
Her har lillebror også masse hormonutslett. Har søkt litt rundt og virker som at det er en del som synes det har hjulpet med a-krem og a-derma så tenkte jeg skulle kjøpe en av de og se om det hjelper noe.
 
Min har røde prikker i ansiktet og helt øverst på brystet. Men de er mest rød når det er varmt, og de synes f.eks. bedre om hun akkurat har ammet og lagt inntil meg uten at luft har kommet til. Vet ikke hva det er, men helsesøster mente at det lignet hormonutslett. Ikke veldig synlig når det ikke er varmt eller klamt, men huden er allikevel veldig ru. Følger denne, for ønsker også noe jeg kan smøre på eller "hjelpe" med.

Det var akkurat slikt her og. Smurte han litt med fuktighetskrem innimellom, men gjorde ellers ingenting. Nå er han 9 uker og huden er myk og fri for utslett igjen :)
 
Sniker fra juli ;) min har også "kviser" og røde prikker. Mest i ansikt og på hodet. Jeg spruter morsmelk på det etter hver amming. Jeg synes det funker :)
 
Jeg gjorde ingenting med det og det forsvant av seg selv etter litt :) Visste ikke at det var meningen å skulle "behandle" det på noen måte :)
 
Jeg gjorde ingenting med det og det forsvant av seg selv etter litt :) Visste ikke at det var meningen å skulle "behandle" det på noen måte :)
Er nok ikke meningen at man skal behandle det på noen måte, tenker det ser man vel an selv og hvor ille det er! Vår lille har også hatt hormonutslett og vi har ikke ikke gjort noe, gått over av seg selv :)
 
Back
Topp