Utslett?

Lillelima

Limaaa
Lille gutten vår har hatt noe utslett lignende på armen og foten i snart tre uker. Så først ut som tørrflekker,men ble etterhvert mer røde. Begynner å bli bedre nå. Noen som har lignende og vet hva det kan være?
 
Har det samme - begynte i knehasen og hs mener han er allergisk mot kuprotein. Etter vi kuttet all melk i kosten hans og smurt med med kortisonsalve så er det blitt mye bedre.
 
Atopisk eksem?

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Høres ut som eksem ja. Jeg har atopisk eksem selv, og det begynner ofte som slike tørre flekker. Lillemann her har hatt litt på albuene sine. Har fått beskjed om å smøre med mild kortison. :)


Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Det er nokk atopisk eksem. Før du begynner med kortison er det vert å prøve en feit hudkrem. Rød apobase funker greit hær. Å ikke bad så ofte. Der blir verre når huden blir fuktig.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Takk for svar :) skal til lege i mårra,da det har blitt verre. De var nesten borte,men har blitt større og mer røde igjen.
 
Min har også atopisk eksem. Stakkars klør seg til blods noen ganger. Var hos legen og fikk apolar som fåes med resept + smører med cliniderm 5% (tror det er det heter). Og fuktighetssalve aderma. Blir mye smøring her gitt!
 
Vi var på sykehuset i dag og vi blir kalt inn til prikktesting om ikke lenge for å finne ut av hva all eksamen kommer av. Det er fortsatt ikke helt borte.
 
Tar de det så seriøst? Det er jo bra da. Jeg fikk bare beskjed om at han er for liten til å finne ut hva eksemen kommer av. Så jeg skulle bare smøre på med kremer foreløpig.
 
Tar de det så seriøst? Det er jo bra da. Jeg fikk bare beskjed om at han er for liten til å finne ut hva eksemen kommer av. Så jeg skulle bare smøre på med kremer foreløpig.
Ja det var barnelege som sa ho ville teste han, så jeg skulle få innkallelse i posten. Fikk beskjed om å smøre med fuktighetskrem to ganger for dag, men det gjør jeg allerede. Han har veeeldig mye utslett fra hake til ankler. Har din mye?
 
Ja, eller jeg synes ihvertfall det er mye, men det har roet seg litt ned nå etter å ha brukt apolar og andre kremer. Det begynte med armer og ben, også mage, rundt halsen og ryggen. Sånne tørre flekker. Noen ganger blir de røde. Han klør også så prøver å ikke bruke ullklær direkte mot huden. Blitt mye bedre nå da, men disse flekkene forsvinner liksom aldri helt.
 
Vi fikk krem som heter mildison som vi skal smøre på 1-3 ganger daglig. Barnelege mente det var eksem,og at han mest mulig kommer til å vokse seg av det. Ville ikke teste for allergi enda,da hun mente det var tidlig. Har blitt bedre etter vi har begynt og smurt. Men de er ikke vekke enda, og blir mer røde noen ganger. Spesielt etter bading.
 
Vi fikk krem som heter mildison som vi skal smøre på 1-3 ganger daglig. Barnelege mente det var eksem,og at han mest mulig kommer til å vokse seg av det. Ville ikke teste for allergi enda,da hun mente det var tidlig. Har blitt bedre etter vi har begynt og smurt. Men de er ikke vekke enda, og blir mer røde noen ganger. Spesielt etter bading.
Vi fikk også mildison i begynnelsen. Følte det hjalp litt der og da, men langt i fra godt nok, og har like mye utslett enda, om ikke mer. Vi skal til testing på torsdag, og få sterkere kortisonsalve, elcon? tror jeg den heter. Mener på det var det barnelege sa...
 
Back
Topp