Utslett rundt munnen

Spire nummer fire <3

Spire nummer fire på vei <3
Lillegutten på snart 9 måneder har fått et rødt utslett i ene munnviken og under nesen, som sprer seg mer og mer. Har prøvd å ringe legevakten i håp om at de kunne hjelpe meg med hva jeg kan smøre på, men siden han ikke har feber, eller noe slikt så får jeg beskjed om at jeg må ringe fastlegen hans, og hun har ikke noen ledige timer på flere uker, så nå trenger jeg noen gode råd for hva jeg kan gjøre her..

Utslettet er rødt og nuppete, ikke noe puss, eller slikt i det. Det har spredd seg en del de siste dagene til under nesen.
Har prøvd med noen kremer, men ingenting ser ut til å virke.

Noen som vet hva dette kan være og noen som har noe gode råd for hva jeg kan prøve for å bli kvitt det?

Har blitt tipset om to kortisonsalver, ene heter Daktacort og den andre heter Mildison, men det står på begge at man ikke skal bruke den på barn under 2 år uten å ha forhørt seg med lege på forhånd, og siden kontakt med noen som helst er vanskelig å oppnå tør jeg ikke gjøre noe.
Noen som kjenner til en av disse salvene? Og gjerne andre salver som kan virke.?

Tenker to ting; utslett pga fuktighet under smokken?

Evt det som har gått som en farsott her, det er munn-hånd og fotsyken. Men tror de fleste ungene har hatt feber også da.

Uansett, gå på apoteket å hør, så får du sikkert en god krem. det gjorde jeg med utslettet pga smokken.

Brennkopper kanskje. Men da vil det etterhvert bli større sår.... Kan evt. bruke Brulidinkrem fra apoteket.

Takk for svar.
Vet ikke hva det er, har vært hos lege og nå, men hun kunne ikke si så mye mer enn hva vi har hørt hos andre.
Fikk en krem mot barneksem, men den funker ikke.

Kanskje det er smokken, men han bruker de som har lufting, er jo ingenting mellom rammen på smokken og midten, så det bli ikke tett. Og utslettet kommer innenfor der smokken berører huden.
GodGuttensMamma: Hvordan var smokkeutslettet du snakker om? Hva slags krem prøvde du?
Har vært på apoteket, og det jeg fikk anbefalt funket ikke. Han ble faktisk bare verre av det.

Har akkurat samme problemet på Trym. Hatt utslett rundt munnen i 2 mnd nå. Var akkurat på samme måte som du beskrev det[;)], men de 2 siste ukene nå har det spredd seg til under øynene og på nesen hans. Vet ikke hva det kan være. Men jeg skal til en Homeopat på torsdag som kommer. [:)] Kanskje hun kan ha en forklaring på det. [:)]

Det har værtfall ikke noe med smokken å gjøre, for Trym bruker den stort sett bare når han sover på dagen og natta [:)]

Har han det enda eller?

Takk for svar.[:)]
Han har også hatt en del prikker som har kommet og gått under det ene øyet.
Det rundt munnen kommer og går, av og til er det veldig rødt og av og til er det nesten ikke synlig.
Det holder seg kun på samme område, ikke noe verken i kinnene, i pannen, eller på nesen. Og ikke noe på resten av kroppen.

Ja, han har det enda og har hatt det en god stund nå, har jo prøvd å kutte ut diverse mat, f.eks med sitrusfrukter, men det har ikke gitt noen resultater.

Ja, kanskje du kan si i fra hvis hun kan gi noen svar som kan være til hjelp.[;)]

Det kan jeg gjøre.. [;)]

Tenkte jeg skulle ta en ny allergiprøve på han nå. Sist slo ingenting ut.
Rare greier det der.. [&:]

Håper homeopaten kan hjelpe meg eller at det viser noe på blodprøvene

Min eldste gutt hadde utslett i ansiktet, og noen flekker ellers på kroppen. Det utslettet var opphøyd, rødt og tørt. Det viste seg at han er allergisk mot egg. Selv nå når han ikke har fått i seg egg så blir han tørr og sår rundt munnen, men utslettet er ikke hovent. Jeg bruker aderma for sensitiv hud på kveldene, og ellers smører jeg med vanlig aderma. Det hjelper bra.

Back
Topp