Utslett på underarmen, hva er det?

Minimamma

Forumet er livet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Mannen har fått utslett på underarmene som kom på kvelden i forrigårs. Det startet som røde prikker/flekker, hvor flere av dem nå har blitt væskefylte blemmer. Var hos fastlegen i går, som sendte ham hjem med resept på salve og allergimedisin.
ImageUploadedByBV Forum1465548041.893451.jpg
Sånn så utslettet ut i går, har også siden da blitt mer og som sagt, noen har blitt væskefylte blemmer.
Noen som har litt peiling på utslett her inne? :)
 
Høres ut som vannkopper. Hvis de er blitt væskefylte.
Har han hatt vannkopper som barn?
 
Høres ut som vannkopper. Hvis de er blitt væskefylte.
Har han hatt vannkopper som barn?
Det viste seg å være saft fra tromsøpalme/bjørnekjeks.. Han klippet gresset i t-skjorte her en dag, og saften reagerer med sollys og gjør at huden får blemmer/utslett:eek:
 
Det viste seg å være saft fra tromsøpalme/bjørnekjeks.. Han klippet gresset i t-skjorte her en dag, og saften reagerer med sollys og gjør at huden får blemmer/utslett:eek:
Var det jeg skulle foreslå:p altså en plante. Rart legen ikke tenkte på det? Håper det blir bedre fort:)
 
Var det jeg skulle foreslå:p altså en plante. Rart legen ikke tenkte på det? Håper det blir bedre fort:)
Legen avfeide det som allergi, men til og med jeg kunne se at utslettet ikke var noen allergi:p
Bandasjerer armen når han er ute, og prøver å unngå å få sol på armen. I følge giftsentralen kan det ta et år før armen kan eksponeres for sollys uten reaksjoner, men håper det ikke er så ille:p
 
Usj, kjip ting å få:/
 
Det viste seg å være saft fra tromsøpalme/bjørnekjeks.. Han klippet gresset i t-skjorte her en dag, og saften reagerer med sollys og gjør at huden får blemmer/utslett:eek:

Saften fra den kan gi brannskader i huden og er noe av det verste man kan få på huden.
 
Var akkurat det de sa på giftsentralen da han ringte dit. Skremmende plante altså..

Vi brukte å leke med de når vi var små, skal være glad det ikke skjedde noen skikkelig ulykker.
 
Det gjorde vi og. Fikk jo fortalt at den var giftig, men ikke hvor farlig den egentlig er:eek:

Nei, tror faktisk ikke noen visste hvor farlig det var å få saften på huden. Jeg fant ikke ut av det før i fjor sommer, da noen la ut en nyhetsartikkel med bilder av hva saften kan gjøre med huden.
 
Back
Topp