Utslett på leppene...?

• Trådstarter Trådstarter Luna30
  • Opprettet Opprettet
L

Luna30

Guest
Noen som har hatt utslett på leppene noen gang? Å fant ut av hva det kom av og om det ble bedre?
De siste 2 mnd har jeg hatt utslett på leppene, som blir borte og kommer igjen, små blemmer som væsker, men ikke herpes/forkjølelsessår. Har prøvd ulike leppeprodukter fra apotek, akkurat nå bruker jeg den blå lypsylen orginal, leppene er bra nå men plutselig er jeg sår på leppene igjen. Må da være noe jeg reagerer på, men hva? :wideyed:

I tillegg så er jeg tett i nesen og nyser ofte, men ikke hele tiden, skjønner at det er allergier, men skjønner ikke hva jeg er allergisk mot.. Har også eksem på hendene, men det er under kontroll nå :stop: Dette var mye på en gang! :hilarious:

Noen som har hatt utslett på leppene noen gang? Å fant ut av hva det kom av og om det ble bedre?
De siste 2 mnd har jeg hatt utslett på leppene, som blir borte og kommer igjen, små blemmer som væsker, men ikke herpes/forkjølelsessår. Har prøvd ulike leppeprodukter fra apotek, akkurat nå bruker jeg den blå lypsylen orginal, leppene er bra nå men plutselig er jeg sår på leppene igjen. Må da være noe jeg reagerer på, men hva? :wideyed:

I tillegg så er jeg tett i nesen og nyser ofte, men ikke hele tiden, skjønner at det er allergier, men skjønner ikke hva jeg er allergisk mot.. Har også eksem på hendene, men det er under kontroll nå :stop: Dette var mye på en gang! :hilarious:
Er det kaldt ute? Er du mye ute? Sleiker du deg på leppene når det er kaldt ute? Kan nemlig komme av det.

Går til å fra jobb, 10 min, men sover med vinduet åpent hele året, kan det være det? :wideyed:
Ville vel kanskje tatt en tur til legen for å ta en titt, om han/hun ikke kan hjelpe deg, så kan han/hun henvise deg videre. :) For når det har vart så lenge, så skader det ikke med en sjekk!

Evnt tenk over om det er noen produkt du kan reagere på:-) jeg tåler ikke denne eos lippsylen. Får utslett og blir rød og sår av den.

Evnt tenk over om det er noen produkt du kan reagere på:) jeg tåler ikke denne eos lippsylen. Får utslett og blir rød og sår av den.
Ja jeg tåler ikke den lypsylen med mentol, den har jeg reagert på, bruker den blå fra original og vaselin, tror ikke det skal være noe i den blå lypsylen jeg kan reagere på.. :hungry:

Hvis du sover med vinduet åpent, blir luften inne veldig tørr om vinteren (den kan bli det uansett, men man forverrer det ved å lufte når det er kaldt og tørt ute).

Kan også være pga du går ute når det er tørt + kaldt. Bare å smøre seg, og få i seg nok væske:)

Inneluften kan du påvirke ved bl.a å ha planter, luftfukter eller i "verste" fall en skikkelig befukter. Men det spiller liten rolle hvis du lufter, fordi da forsvinner fukten ut.

Ja jeg tåler ikke den lypsylen med mentol, den har jeg reagert på, bruker den blå fra original og vaselin, tror ikke det skal være noe i den blå lypsylen jeg kan reagere på.. :hungry:

Er det den nederste her du bruker?

Jeg brukte den grønne i flere år før jeg plutselig begynte å få utslett på leppene.. Det forsvant da jeg slutta å bruke den.. :)

Anbefaler harmoni sin fra Vita, den er uten noen skumle ingredienser!

D3741F57-2703-4204-B1A7-8AC8346F4AD3.jpeg

Første gangen jeg fikk det er mange mnd siden, så tror ikke det :p

Oki - for det er også sånne symptomer hvertfall jeg har fått. Men da kan det være som de andre sier at det er tørr luft.

På jobb får jeg veeeeldige tørr hud pga inneklima. Jeg passer derfor på å få frisk luft.

Kjøp deg blistex den blå krukken på apotek. Bruk den på natta når du skal sove(Da får den virke). Eneste som hjelper på såre lepper en min erfaring.

Jeg sleit med tørre og såre lepper i nesten et halvt år, etter et lengre seilas med soleksponering og salt sjø. Testet absolutt alt..!

Til slutt landet jeg på noe som faktisk fungerte! Og den bruker jeg på barna også, beste produktet jeg har vært borti.

5AEB20B9-2A0B-46CD-A0A1-E031CD1C8B92.jpeg
weleda everon, fås på helsekostbutikk. Koster ikke allverden, og med et tykt lag før du legger deg er det nesten helt fint morgenen etter.

Back
Topp