Utslett og diaré

Snickers

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Noen som har hatt små med utslett og diaré? Vi tenker å ta kontakt med fastlegen i morgen, ville bare høre litt med folk her inne, mest av nysgjerrighet:) Jenta vår hadde sitt første møte med oppkast for en uke siden, deretter hadde hun et par bleier med diaré. De nærmeste dagene etterpå var det noenlunde normalt, før hun fikk veldig tynn og litt grønnaktig, kornete avføring igjen. I dag har hun plutselig hatt fire bleier med neste vanntynn og litt kornete avføring. I går så vi at hun hadde masse, masse små røde prikker tett i tett på mage og rygg, og de er der fortsatt i dag. Hun hadde feber ifm oppkast, og noen dager i etterkant, men er feberfri nå. Noen som kjenner igjen symptombildet?

Hun har nettopp begynt å få smake litt kumelk og fikk vaksine for 10 dager siden.

Olivia har hatt både utslett og diare/løs mage, men ikke samtidig.
Først 4.barnesykdom, så utslett som reaksjon på penecillin og til slutt en reaksjon på et virus.
Løsmage/diare fikk hun som reaksjon på kumelk. Da gråt hun hver gang vi skulle bytte bleie og ble skikkelig rød/sår i baken. Det hele hadde en spesiell lukt i tillegg.
Vi ble anbefalt å utsette start av kumelk til hun er 1,5år, for da vil de aller fleste tåle det ;)

Hm...ja, vi mistenker at det er kumelka. Tror vel at det var omgangssyke for en uke siden, for hun hadde liksom et opphold før hun fikk diaré igjen. Den "nye" diaréen er liksom litt annerledes, så jeg lurer på om det er ti forskjellige ting. Utslettet er plutselig borte igjen i dag, så det skjønner jeg meg ikke på. Hm, ikke så lett å bli klok på!

Høres ut som omgangssyke første gangen.. med tanke på at det først var oppkast og feber, så diarè! Men det andre høres ut som reaksjon på kumelk syns jeg ;)

Ville hørt med lege om diarèen fortsetter! Så hun ikke blir dehydrert..

Har kuttet kumelka nå, ja. Fikk to mulige forklaringer. 1) Hun tåler ikke kumelk riktig enda. 2) Det er et forkjølelsesvirus som har satt seg i magen. Hun ble snørrete og begynte å hoste etterhvert også, så virker som det er en forkjølelse, men om det er kumelk i tillegg får vi vel ikke vite før vi tester det ut igjen om noen uker;)

Har kuttet kumelka nå, ja. Fikk to mulige forklaringer. 1) Hun tåler ikke kumelk riktig enda. 2) Det er et forkjølelsesvirus som har satt seg i magen. Hun ble snørrete og begynte å hoste etterhvert også, så virker som det er en forkjølelse, men om det er kumelk i tillegg får vi vel ikke vite før vi tester det ut igjen om noen uker;)

Ikke lett å vite..hehe her har det vært forkjølelser på rundgang i 2-3 mnd nå..hehe

Ja, enormt mye forkjølelse rundt omkring nå. Men forkjølelse i magen...? Jaja, man lærer stading noe nytt:D

Haha ja noe nytt hvert år :P er jo mye magevirus av forskjellige slag som går rundt også..

Haha ja noe nytt hvert år :P er jo mye magevirus av forskjellige slag som går rundt også..
Ja, det er ikke godt å si hva det egentlig er, men hun er faktisk ikke 100% bra enda. Ikke like tyntflytende enda, men er liksom ikke tilbake i sin vanlige form helt heller. Hun har vært helt avhengig av sviskemos i grøten for å få magen til å fungere. Nå får hun blåbær på andre uka:)

Ja, det er ikke godt å si hva det egentlig er, men hun er faktisk ikke 100% bra enda. Ikke like tyntflytende enda, men er liksom ikke tilbake i sin vanlige form helt heller. Hun har vært helt avhengig av sviskemos i grøten for å få magen til å fungere. Nå får hun blåbær på andre uka:)

Får håpe det gir seg snart! Uansett hva som er grunnen ;)

Får håpe det gir seg snart! Uansett hva som er grunnen ;)
Ja, det virker som om det går bedre og bedre. I dag har hun bare prompet og prompet - og prompet! Men ingen diaré. Blir spennende å se nå da, om det er fullt fres når vi prøver kumelk igjen. Vi skulle sjekke det når hun var bra, for å se om det kan ha vært det hun har reagert på:eek:

Ja, det virker som om det går bedre og bedre. I dag har hun bare prompet og prompet - og prompet! Men ingen diaré. Blir spennende å se nå da, om det er fullt fres når vi prøver kumelk igjen. Vi skulle sjekke det når hun var bra, for å se om det kan ha vært det hun har reagert på:eek:

Du får oppdatere oss da! Spent jeg nå :)

Spent selv, jeg. Nå er det hosting som gjelder. Puh, hvordan holdt jeg ut disse nettene uke etter uke de første månendene?? Blir helt smårar i hue, jeg!

Ha ikke sant!?:eek: kan ikke forstå at jeg fungerte greit uten mye sammenhengende søvn.. haha

Ha ikke sant!?:eek: kan ikke forstå at jeg fungerte greit uten mye sammenhengende søvn.. haha
Stikkord for dagen er SNØRR:D Lov å håpe at hostingen er gått over i snørr nå da. Tenker at all "bevegelse" i sykdomsbildet er et skritt mot å bli bra:)

Stikkord for dagen er SNØRR:D Lov å håpe at hostingen er gått over i snørr nå da. Tenker at all "bevegelse" i sykdomsbildet er et skritt mot å bli bra:)

Hehe ja det kan jo hende :D syns snørr er ganske plagsomt å jeg da :P

Hehe ja det kan jo hende :D syns snørr er ganske plagsomt å jeg da :p
Jo da, sant nok, er vanskelig å si at det ene er bedre enn det andre. Så lenge det er "løs" snørr som ikke hindrer henne i å suge på smokken, er det greit nok, verre med skikkelig tett nese!

Jo da, sant nok, er vanskelig å si at det ene er bedre enn det andre. Så lenge det er "løs" snørr som ikke hindrer henne i å suge på smokken, er det greit nok, verre med skikkelig tett nese!

Hehe ja sant det.. tett nese og babyer/småbarn er ikke noe gøy! Hvertfall ikke om natta!

Back
Topp