Utslett, hva kan det være??

Alillan

Glad i forumet
Våknet i natt av at lillegutt på 2 år, klødde og klødde på armer og bein. Han hadde fått utslett, små prikker tett i tett, verst på føttene. Har søkt litt nå på 5.barnesykdom, og synes det ligner, men det står det jo at man gjerne får mye utslett i ansiktet først, og det har han ikke.
Har begynt med et nytt skyllemiddel, så lurer på om det kan være det han reagerer på. Tok av han nattdrakten i natt, i tilfelle det var det.

De skulle på gård i bhg i dag, så jeg sendte han av gårde da han ikke har noe feber, forkjølelse og er i bra form ellers. De i barnehagen skulle holde et oppsyn med det. HUff håper jeg ikke var dum som sendte han av gårde, men det virka som de i bhg synes det var greit.

ORIGINAL: Alillan

Våknet i natt av at lillegutt på 2 år, klødde og klødde på armer og bein. Han hadde fått utslett, små prikker tett i tett, verst på føttene. Har søkt litt nå på 5.barnesykdom, og synes det ligner, men det står det jo at man gjerne får mye utslett i ansiktet først, og det har han ikke.
Har begynt med et nytt skyllemiddel, så lurer på om det kan være det han reagerer på. Tok av han nattdrakten i natt, i tilfelle det var det.

De skulle på gård i bhg i dag, så jeg sendte han av gårde da han ikke har noe feber, forkjølelse og er i bra form ellers. De i barnehagen skulle holde et oppsyn med det. HUff håper jeg ikke var dum som sendte han av gårde, men det virka som de i bhg synes det var greit.

Noen som vet ang 5. barnesykdom?? Noen som har hatt barn med det, som ikke har fått det i ansiktet??

Min 3 åring er helt lik. Ingen symptomer annet enn små røde prikker. Jeg trodde først det var varmeutslett, for det startet når det var så varmt forrige helg, men tror kanskje det er vaskemiddel. Min har lett for å få utslett da, så jeg bare smører hele gutten morgen og kveld.

ORIGINAL: Anntin

Min 3 åring er helt lik. Ingen symptomer annet enn små røde prikker. Jeg trodde først det var varmeutslett, for det startet når det var så varmt forrige helg, men tror kanskje det er vaskemiddel. Min har lett for å få utslett da, så jeg bare smører hele gutten morgen og kveld.

Merkelig, får håpe det bar er en allergisk reaksjon på skyllemiddelet og at det ikke er noe eksem eller noe. Klør det hos han også? hva smører du han med?

Jenta mi hadde den når hu var ca 9 mnd, hu hadde feber i 2 eller 3 dager, og etter det kom utsletta, men hu hadde ingen i ansikte da, bare på resten av kroppen[8|]

ORIGINAL: Mammaen til Helen

Jenta mi hadde den når hu var ca 9 mnd, hu hadde feber i 2 eller 3 dager, og etter det kom utsletta, men hu hadde ingen i ansikte da, bare på resten av kroppen[8|]

Ok så da kan det være det da, men han har ikke feber da, ihvertfall ikke enda-bank i bordet[;)]..hmm, får ta en tur til legen om det ikke gir seg tror jeg. Hvor lenge hadde hun det?

Smører med aderma krem.

Den 4 barnesyken gir høy feber i 2-3 dager før utslett bryter ut. Det hadde du merket. Alle m ine 3 har hatt det!

Gutten min klør noen steder, men ikke overalt hvor det er prikker. Holder en knapp på skyllemiddel, særlig siden det ikke er i ansiktet. Hvis ikke du har skiftet sengetøy siden du byttet skyllemiddel da... Da hadde det vel kommet i ansiktet også da?!

blemmer i munnen?
Vi har nettopp hatt munn-hånd-fot-sykdomsutbrudd i bhg.

Ingen blemmer i munnen nei, og ingen feber...får bare vente å se og krysse fingrene for at det går over fort, eller at vi finner ut hva det er dersom det vedvarer..syns så synd i han de rhan lå å klødde seg i søvne i natt..

min har fått noe ala det da vi prøvde skyllemiddel med parfyme. Aldri igjen[:-]

Kan nok være skyllemiddelet da ja..hiver det i dunken[:)]og vasker omigjen tøy.

Høres ut som eksem spør du meg.
Datteren min har det samme og hun har eksem- var veldig plaget i pinsen da det var så fint vær. Hele ungen var full av prikker som klødde noe vanvittig, smurte med kortison, fuktighetskrem, xylocain- u-name it, men det hjalp ikke.
Måtte til slutt dope henne ned for hun klødde seg til blods på magen, ryggen, beina armene...
Har vært på apoteket og kjøpt Dexem foam nå, og den kan anbefales!

Takk for svar alle sammen. Har vært til legen i dag med mistanke om vannkopper, da noen av prikkene hadde blitt litt veskefylt. Og det var nok vannkopper ja!! Og har kommet mye mer i løpet av kvelden, huff får håpe det ikke blir så mye, men virker som om de tørker fort ut da. Uansett kjekt å bli ferdig med det!

Back
Topp