Utslett - allergi?

Maja94

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
✨️Julestjernene2023✨️
Jenta mi har blitt ganske rød og tørr under det ene øynet. Hun er ganske rød under haka også, men det gikk over en periode for så å ha kommet tilbake nå, men hun har ikke vært rød under øyet før. Hun klør seg under haka og gråter.

Jeg kan ikke helt skjønne hva det kommer av.. Hun har vært sånn i 3 dager nå og i dag syns jeg det var verre.

De siste 3 dagene har hun spist :

- mme
- ørret og poteter
- pasta og skinke
- brødskive med prim
- fruktmos
- smoothie

Ingenting av dette har hun reagert på før.. Noen som vet hva det kan komme av?

ImageUploadedByBV Forum1442651734.247296.jpgImageUploadedByBV Forum1442651755.016494.jpg

Atopi kanskje? Om du skal finne ut av matvarene må du kutte ut alle en god stund og så introdusere en og en.

Atopi kanskje? Om du skal finne ut av matvarene må du kutte ut alle en god stund og så introdusere en og en.

Kanskje det.. Jeg aner ikke. Men hvem skal jeg kutte ut på en måte? Ingen av matvarene jeg kan tenke meg hun reagerer på og jeg kan jo ikke kutte ut all middag :o

Kanskje det.. Jeg aner ikke. Men hvem skal jeg kutte ut på en måte? Ingen av matvarene jeg kan tenke meg hun reagerer på og jeg kan jo ikke kutte ut all middag :o
Den tingen jeg kan tenke meg er smoothien/frukt, om du har gitt forskjellige typer/smaker. Ikke mme, for det har du vel gitt lenge...? Du kan jo se an noen dager og fortsette med samme kosthold. Om det ikke blir bedre så ta en tur til legen. Mange barn er atopikere når de er små, for så å vokse det av seg. :)

Den tingen jeg kan tenke meg er smoothien/frukt, om du har gitt forskjellige typer/smaker. Ikke mme, for det har du vel gitt lenge...? Du kan jo se an noen dager og fortsette med samme kosthold. Om det ikke blir bedre så ta en tur til legen. Mange barn er atopikere når de er små, for så å vokse det av seg. :)

Ja, den tanken har slått meg også :) mme har hun fått fast i 4 mnd, før det fikk hun litt innimellom. Fruktmosen har hun også fått flere ganger i uken i 4 mnd, men det kan kanskje være at hun plutselig reagerer på det?

Tusen takk for svar :) får ta meg en tur til legen etter helgen om det ikke blir bedre :)

Back
Topp