Utslag på urinprøve

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Var på kontroll igår og leverte urinprøve. Fikk 3+ i utslag på den og ble spurt om jeg hadde symptomer på urinveisinfeksjon. Ble spurt om jeg tisser mye... :P Det er jo helt vanlig i dette stadiet av graviditeten, så kan vel ikke dømme ut ifra det? :P uansett tisser jeg ikke SÅ mye, og har ingen andre symptomer. (Vet ikke om alle uansett siden jeg aldri har hatt det før)

De skulle sende det til dyrkning, da.
Men MÅ det bety urinveisinfeksjon?

Sent from my iPhone using BV Forum

Den kan være "forurenset"... Vask deg godt før du skal tisse, tiss først litt i do, så oppi koppen og det siste skal i do ;)

TuMmY LoVe

Den kan være "forurenset"... Vask deg godt før du skal tisse, tiss først litt i do, så oppi koppen og det siste skal i do ;)

TuMmY LoVe

Ja... Så ganske grumsete ut. :P Skal levere ny prøve på mandag med morgenurin ;)

Vet ikke hvorfor, men trodde det var best at det første kom oppi koppen :P Haha... Takk for tips, skal huske på det på mandag :)

Den fikk utslag på 3+ på hva da? Protein? Leukocytter? Blod? Nitritt? Kommer litt an på hva det slo ut på :-)

Hei:-) vet om flere som har hatt urinveisinfeksjon uten å hatt symptomer! Kan jo være det? Uansett, så satser vi på alt er i skjønneste orden:-)

Leukocytter kan komme av forurenset prøve og betyr ikkje nødvendigvis UVI :) Positiv nitritt er ei anna sak :) Så signerer lovebelly sitt innlegg om å vaske deg godt først, og tisse litt i do først :)

Eg har nettopp fullført en antibiotikakur pga urinveisinfeksjon. E vist helt vanlig å få det lett når en e gravid :)

Takk for svar, alle :)
Dere har gjort meg endel klokere. ;) Jeg tviler litt på at det er uvi, men hva vet vel jeg. :P Har en del utflod, så...

Som en annen her skriver så kan leukocytter indikere forurenset prøve. Jeg har også i enkelte tilfeller sett urinprøver med 3+ på nitritt der det ikke har vokst bakterier ved dyrkning. Flott at legen sendte prøven din til dyrkning, da får du svar på om det er infeksjon eller forurensning :)

Back
Topp