Jeg har vært hos jordmor i dag og hadde med den vanlige urinprøven. Hadde ikke utslag på sukker i urinen og har kun hatt det en gang tidligere iløpet av svangerskapet, men da ikke på morgenurin... Vil det likevel kunne gi utslag på glukosetesten?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja, du kan fortsatt ha for høye blodsukkerverdier selv om du ikke har utslag på urinprøven. Det er visst ganske vanlig, så er absolutt en ekstra trygghet å få tatt den testen. Jeg skal denne uka, gruer meg, men er glad jeg får sjekket
Ja, skal ta den i morgen tidlig... Kan ikke si jeg gleder meg så veldig, men går vel greit håper bare den er normal...
Eg tok den i går og synest det var heilt uproblematisk. Ja, det er søtt men det er jo berre snakk om to desiliter eller noko, gjekk kjapt å svelge unna. Følte meg littegranne shaky første halvtimen, men det er gjerne like mykje fordi eg var kjempesulten. Hadde med strikketøy og opplada telefon, så du blei ikkje kjedelig å vente.Ja, skal ta den i morgen tidlig... Kan ikke si jeg gleder meg så veldig, men går vel greit håper bare den er normal...
Eg tok den i går og synest det var heilt uproblematisk. Ja, det er søtt men det er jo berre snakk om to desiliter eller noko, gjekk kjapt å svelge unna. Følte meg littegranne shaky første halvtimen, men det er gjerne like mykje fordi eg var kjempesulten. Hadde med strikketøy og opplada telefon, så du blei ikkje kjedelig å vente.
Lykke til i morgon!
Einig med deg, ikkje særlig godt, men ikkje grusomt heller. Lykke til då, håpar du får bra resultat!Har tatt den en gang før så vet jo hva jeg går til synes heller ikke det var så ille, men smaker jo ikke noe godt og fortsatt litt avhengig av å spise når jeg står opp for å ikke bli kvalm og uvel... Satser på å pakke strikkinga i veska så skal jeg nok også overleve ventinga
Det går jo fint for de fleste Lykke til!
Einig med deg, ikkje særlig godt, men ikkje grusomt heller. Lykke til då, håpar du får bra resultat!
Haha herlig!
Har nettopp tatt denne selv. Var ikke ille i der hele tatt. Hadde 5 på fastende blodsukker. Bare for å teste. Det er jo bra Det verste er ventingen
Tok testen i går, jeg fikk ikke med smak og jeg syns det var grusomt! Sleit med å få det ned. Jeg ble utrolig kvalm etterpå og klarte ikke konsentrere meg om å se i blader en gang. Etter 1,5 time begynte det å snu litt, men gulpa sånn søt sirup i en time etter å ha dratt derfra Er veldig glad jeg slipper å gjøre det igjen!
Nå skal det sies at jeg ikke spiser mye sukker når jeg er gravid, for jeg blir veldig fort skjelven og kvalm, så dette ble nok et sjokk for kroppen min.
Jeg var kanskje veldig sulten og tørst, men jeg syntes drikken var god
Helt uten smak må den jo ha vært forferdelig jeg fikk velge selv første gangen og valgte sitron... Den var helt grei... Denne gangen tror jeg de bare hadde appelsin og den var hakket Værre...
Haha... Hver sin smak
Fikk ikke ferdigblandet heller, de tappet vann fra springen i en shaker og tømte druesukkeret i.. Måtte riste underveis for det la seg på bunnen Men er glad jeg har gjort det, så slipper jeg den bekymringen