utskrapning..

Annicken

Forumet er livet
hva skjer på en utskrapning ?? altså hvordan foregår dette ?

( det er ett nært tema i nærmeste vennekrets for tiden, og ønsker å vite mer om dette, derfor fler spm ang samme tema i kveld )

Jeg vet man får narkose ihvertfall. Blir skrevet ut med en gang etter at man har kommet til seg selv.

Har dessverre flere venninner som har vært igjennom det[&o]

Da jeg måtte ha utskrapning i sommer fikk jeg ikke vite så mye om akkurat hva som skjedde. Var i narkose, fikk reise hjem når jeg hadde vært våken en stund, og hadde vært på do (vanlig prosedyre at man må sjekke at urinblæra funker etter narkose). Jeg blødde bittelitt i en dag eller to etterpå. Måtte unngå sex og bading (ikke dusjing da...) i to uker etterpå. Hadde litt sårhetsfølelse i magen i et par dager, men ikke mye å snakke om. Her er en side med bra informasjon om hva som foregår på en utskrapning:

http://www.ahus.no/modules/module_123/proxy.asp?D=2&C=1167&I=17713

Jeg fikk narkose ble liggende til jeg våknet, fikk ligge og slappe av og spise ristet brød med syltetøy da jeg våknet.

Men akkurat det å bli trillet inn på operasjonsrommet, løftet over på benken, "bundet" fast i beina og da narkosen ble satt, det var ikke det koseligste jeg har vært med på.
Følte meg veldig aleine og usikker

ORIGINAL: Marlu

ORIGINAL: hissigproppen MØMØ

Jeg fikk narkose ble liggende til jeg våknet, fikk ligge og slappe av og spise ristet brød med syltetøy da jeg våknet.

Men akkurat det å bli trillet inn på operasjonsrommet, løftet over på benken, "bundet" fast i beina og da narkosen ble satt, det var ikke det koseligste jeg har vært med på.
Følte meg veldig aleine og usikker

samme her egentlig [&o] det var da tårene kom.
Jeg kjempet skikkelig mot tårene og følte meg elendig, så spurte en sykepleier om jeg gruet meg.. Klarte bare å klynke fram et lite ja.

Der og da følte jeg at jeg likesågodt kunne sovne inn og ikke våkne igjen, for jeg følte meg så tom allikevel.

Jeg fikk "noe å sove på", merket absolutt ingenting. Det verste var å få kanylen[&:]. De som var rundt meg på operasjonsstua var veldig hyggelig og rolige, det hjalp masse.
Opplevde ingen blødninger eller mavesmerter i det hele tatt etterpå, men jeg var ikke kommet langt i svangerskapet heller, mulig det har noe å si for evt blødninger og mavesmerter dagene etter?

Back
Topp