Utskrapning og graviditet

me2u

Andre møte med forumet
Hei,

Jeg hadde en sa med utskrapning for 5 uker siden. Ble gravid etter 8 uker etter over 15 år på pillen. Var ganske sjokkert da jeg trodde dette ville ta tid.

Mensen har fremdeles ikke kommet og vi har brukt kondom siden. Vi stresser ikke med å bli gravide og jeg er lei av kondom.

Om vi nå skulle slutte å bruke kondom og jeg skulle bli gravid igjen tror du det er veldig mye større sjanse for enda sa? Ser det er veldig mange forskjellige meninger. Noen sier kjør på andre sier vent til etter mensen.

Er det ikke mer sannsynlig at noen bare rett og slett er mer utsatt for sa uansett. Synes det virker sånn da det er mange som bare har sa etter sa uten at utskrapning er inni bildet, mens andre blir gravide med en gang etter sa og utskrapning uten at det skjer igjen.
 
Hei!

Jeg vet at der er mange forskjellige meninger om akkurat dette.
Såvidt jeg vet er der gjort forskning som tyder på det motsatte, altså at der er ingen grunn til å vente.
Jeg tenker at hvis du ikke har hatt noen infeksjoner eller andre komplikasjoner etter spontanaborten, er det ingen grunn til å vente ;)

Lykke til!

Mvh jordmor Grethe
 
Back
Topp