Utskrapning MA - erfaringer?

Lolo

Forumet er livet
Jeg opplever nå en MA. Skulle vært 11+6, men den lille døde 10+3.
Skal inn til utskrapning i morgen tidlig.

Noen med erfaringer å dele? Hva kan jeg vente meg?

Jeg opplever nå en MA. Skulle vært 11+6, men den lille døde 10+3.
Skal inn til utskrapning i morgen tidlig.

Noen med erfaringer å dele? Hva kan jeg vente meg?
Jeg fikk utskrapning da fosteret ble målt til 6uker. Kom først inn til undersøkelse med ul, deretter blidprøver og blodtrykk. Ble så sendt opp på dag. Kir avdeling . Ble møtt av en hyggelig sykepleier som gikk gjennom et skjema vedrørende forhåndsregler i ettertid. Ble så innkvartert bak et forheng i et fellesrom i påvente av inngrepet. En sykepleier trillet meg så inn på stua, husker kun jeg sa fødselsdato før masken med sovemiddel ble plassert over munn og nese. Jeg slokna med en gang . Våknet opp på samme rom som jeg var først . Fikk litt mat, så kunne jeg dra hjem. Litt omtåket, men ingen smerter! Blødde samme dag før det avtok gradvis etter 5dager. Til slutt må jeg si at jeg blir forferdelig trist hver gang dette skjer. Mange klemmer sendes deg! Jeg husker jeg var langt nede en liten stund , men etterhvert som hormoner og symptomer slapp taket ble alt lettere . Jeg tenker på dere.

Jeg fikk utskrapning da fosteret ble målt til 6uker. Kom først inn til undersøkelse med ul, deretter blidprøver og blodtrykk. Ble så sendt opp på dag. Kir avdeling . Ble møtt av en hyggelig sykepleier som gikk gjennom et skjema vedrørende forhåndsregler i ettertid. Ble så innkvartert bak et forheng i et fellesrom i påvente av inngrepet. En sykepleier trillet meg så inn på stua, husker kun jeg sa fødselsdato før masken med sovemiddel ble plassert over munn og nese. Jeg slokna med en gang . Våknet opp på samme rom som jeg var først . Fikk litt mat, så kunne jeg dra hjem. Litt omtåket, men ingen smerter! Blødde samme dag før det avtok gradvis etter 5dager. Til slutt må jeg si at jeg blir forferdelig trist hver gang dette skjer. Mange klemmer sendes deg! Jeg husker jeg var langt nede en liten stund , men etterhvert som hormoner og symptomer slapp taket ble alt lettere . Jeg tenker på dere.
Tusen takk for svar.
Ja, men blir litt langt nede av slikt...
Satt symptomene i lenge hos deg? Fryktelig unødvendig å være så dårlig form uten grunn.

Om det er av interesse ble jeg først gravid i 3pp etter, mistet 4+3. Deretter gravid i PP 4, er nå 6+2 i dag.

Om det er av interesse ble jeg først gravid i 3pp etter, mistet 4+3. Deretter gravid i PP 4, er nå 6+2 i dag.
Absolutt av interesse.
Her har vi brukt så lang tid til nå, så håper det går fortere etter dette...

Å nei Lolo, huff dette var utrolig trist å lese :(
Har ingen erfaring med utskraping, men sender deg en veldig stor klem <3

Å herregud :( så grusomt :( nå ble jeg oppriktig lei meg. Dette er virkelig urettferdig :( sender deg uendelig mange gode klemmer. Håper utskrapningen går fint. Har hørt at det er mindre vondt enn cytotec så det er jo bra.

Jeg mener også å ha lest at utskrapning er mindre smerter enn tabletter.
Men jeg gruer for narkosen da...

Skjønner godt at du gruer deg. Det er helt naturlig. Etter all sannsynlighet går det veldig fint. Jeg skal tenke på deg ♡

Føler så med deg. Det er helt grusomt at noen må gå gjennom dette!
Jeg ble lagt inn på dag kirurgisk. Fikk tre sånne stikk piller som setter i gang fødsel for å få åpning. Lå med rier i tre timer før jeg ble kjørt til operasjon. Ble lagt på operasjonsbordet og festet til bordet. Så fikk jeg smertestillende og narkose intravenøst mens jeg måtte si fødselsnummer, så husker jeg ikke mer før jeg våkna. Alt tok ca 10 min. Jeg blødde en god del og hadde en del smerter i en ukes tid. Etter jeg hadde spist å klart å tisse, så fikk jeg reise hjem. Gravid symptomene gav seg etter par uker mener jeg å huske. Jeg var ikke helt med tiden etter, så husker ikke helt.
Sender deg og din kjære en god klem!

Uff, så trist :(
Jeg hadde utskraping, dagkirurgi. Fikk zytotec for å få åpning, begynte å blø etter kort tid. Venta noen timer før det ble narkose. Veldig fort og greit egentlig. Kunne dra hjem når jeg følte for det.
Fikk mensen igjen etter seks uker, og ble gravid når jeg hadde EL fire uker etter det igjen :) altså gravid ti uker etter utskrapinga. Lykke til i morgen!!

Jeg går igjennom det samme som deg og står over de samme valgene.
Gyn. sa til meg at hun anbefalte medisinsk da det er lett å få hull på livmoren når fosteret er så lite.

Jeg heller mest mot medisinsk, mest fordi jeg er så redd for narkose.

Jeg går igjennom det samme som deg og står over de samme valgene.
Gyn. sa til meg at hun anbefalte medisinsk da det er lett å få hull på livmoren når fosteret er så lite.

Jeg heller mest mot medisinsk, mest fordi jeg er så redd for narkose.
Jeg har egentlig ikke fått noe valg, jeg ble henvist til kirurgisk.

Ånei Lolo.. Nå ble jeg lei meg !! Sender deg masse klemmer og ønsker deg lykke til ❤️

Så trist at dere må oppleve dette. Jeg kom på gynekologisk avdeling og ble forberedt til operasjon, så trillet rett på operasjon der jeg måtte si fødselsdato og bekrefte at jeg visste hva de skulle gjøre. Så fikk jeg maske over munnen og jeg sovnet før mannen hadde telt ned fra ti. Våknet opp på oppvåkningen og var der litt før jeg ble trillet opp igjen på gynekologisk avdeling. Minimalt med smerter i ettertid, blødning som varte en ukes tid, om jeg husker rett.
Det tok ca to mnd før jeg fikk mensen, og jeg ble gravid pp etter.. Nå har jeg en liten baby på nesten fire mnd, så ikke gi opp håpet :) Masse lykke til i morgen, også krysser jeg alt jeg har for at du blir gravid igjen snart!!

Så utrolig trist og urettferdig. Nå ble jeg veldig lei meg på dine vegne. :( Jeg ble anbefalt medisinsk (men på sykehuset, siden livmoren var 13 uker og det kom til å blø mye), så jeg har ingen erfaring med utskrapning. Sender deg en stor og god klem. Det er utrolig vondt å miste. :( :( :(

Last edited:
Jeg fikk også bekreftet en MA i går og fikk med tabeletter for å ta behandlingen hjemme. Men, dersom graviditeten hadde komt over 9 uker (fosteret var dødt hos meg i uke 7) så tok de kirurgisk pga forventet mye blødninger. Jeg var så kort at jeg fikk ikke velge. Blør lite da og om det ikke er mer enn dette blir jeg ikke overrasket om jeg må ha utskrapning neste uke på kontroll. Har hørt at du blør kortere etter utskrapning enn ved medisinsk, for da får de med seg det meste i en omgang.

Beklager at du må gå gjennom dette, klemmer til deg!

Back
Topp