utsette mensen

kr.sand

Glad i forumet
Hei,
noen som har erfaring med dette? Jeg går ikke på p pille, men fikk noen piller av legen som jeg kunne ta. Senest tre dager før mensen(tror jeg) skal disse tas. Men kjenner murringene komme av og til, så lurer på hva som skjer hvis jeg er for sent ute? At hvis mensen egentlig skal komme i mrg og ikke på tors? Hva skjer da, lurer jeg på... vil jeg blø som vanlig eller?

ok. noen som har erfaring med sånne piller for de som ikke går på p piller? takk for svar forresten

vet at venninnen min tok slike piller hvis hun skulle på hyttetur eller noe slikt.
Og de virket veldig bra på henne.

ok

Viktig at du er sikker på at du ikke er gravid (de pillene er ikke bra for babyen akkurat) og for de fleste fungerer disse pillene fint. Noen opplever likevel blødning, men for de aller fleste fungerer de.

Du kan oppleve en noe forstyrret syklus etterpå (hormoner har en egen evne til å rote til i systemet) men for noen er heller ikke dette noe problem.

http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/ Søk på Primolut så får du opp pakningsvedlegget. Les gjerne også "legeversjonen" dersom du lurer på mer.

Dersom du begynner på dem for sent kan du risikere at den likevel kommer ja. Da rekker ikke hormonene å "ta over kontrollen" av kroppen din.

Jeg brukte de pillene i sommer da jeg skulle på sydentur. Var så heldig at jeg egentlig skulle få mensen den dagen jeg dro til syden. Ikke mye morro... [:@]Så jeg startet på de pillene, og den dagen jeg skulle dra til syden kom det en liten blødning. Flott tenkte jeg, da funker ikke de.. [:(]Men det varte bare den ene dagen, så etter det kom det ingen ting. Kjentes ut som om jeg skulle få mensen enkelte dager, men den holdt seg unna. Så jeg fikk to fine uker i syden, uten mensen[:D]

ok, tusen takk. Grunnen til jeg spurte er fordi jeg finner ikke igjen pakningsvedlegget, og jeg fikk bare respepten uten å ha vært til lege, jeg ringte bare legekontoret.

Tusen takk for svar

Hvis du går på p-piller kan du bare begynne rett på nytt brett når du egentlig ikke skal ta noen(eller om du har brett med 28 piller så hopper du over de 7 siste)!

Back
Topp