Utsette mensen

Gollemor

Forumet er livet
VIP
Hvordan blir syklusen etter at man har tatt sånne tabletter? Får man den ekte mensen rett etterpå, eller hopper man over en runde og er tilbake på riktig spor syklusen etter?

Kan man hoppe over to mensener etter hverandre? 

hva er sånne tabletter? Ppiller?

Jeg har nettopp utsatt mensen 2 ganger med ppillene mine..

Hopper bare rett på nytt brett istede for å ta seg en pause, å så kommer den vanlige mens syklusen t ilbake..

Det gjør den ihvertfall hos meg..

Du kan hoppe over fler ja, men anbefales ikke å drive å hoppe over mer enn 1 gang i gangen (smør på flesk :P)

Og ca 3 dager etter siste inntatte pille så kommer mensen..

¤Kanonica¤ skrev:
hva er sånne tabletter? Ppiller?

Nei.. Ikke prevensjon.
Primolut, heter det. 

Jeg tok primolut noen ganger da jeg skulle til syden i ungdomstiden. Mener å huske at mensen bare ble utsatt. Kom noen dager etter man sluttet med pillene.... om jeg ikke husker feil. Veldig kjekt da  :)

Vildet skrev:
Jeg tok primolut noen ganger da jeg skulle til syden i ungdomstiden. Mener å huske at mensen bare ble utsatt. Kom noen dager etter man sluttet med pillene.... om jeg ikke husker feil. Veldig kjekt da  :)

Jeg tok disse før jeg skulle gifte meg. Utsatte mensen perioden før, og syklusen var normal etterpå. Gjorde dette for å slippe å være oppblåst av tablettene, noe som ofte er en bivirkning, og blir generelt sur av hormoner.

Start på pillene slik anvisningen sier, så kommer blødningen noen få dager etter pilleslutt. Hos meg var det iallefall normal syklus etterpå.

Jeg går på Primolut nå, da utsetter du mensen i opptil 10 dager. Jeg tar 1 tablett 3 ganger daglig. Etter at disse 10 dagene er gått kommer menstruasjonen etter 2-3 dager. Man kan ikke utsette menstruasjonen 2 ganger etter hverandre på disse tablettene, man forskyver kun syklusen ved å utsette menstruasjonen i opptil 10 dager.

Back
Topp