Utsette mens?

Param20

Blir kjent med forumet
Hei! Vi skal i gang med forsøk etter sommeren og vil gjerne utsette mens et par dager for å komme igang når klinikken åpner etter ferien heller enn å måtte vente til sept. Noen som har tips? Ta noen p-piller? Men når? er nå på syklusdag 14 og har regelmessig mens.
 
Jeg ville bare latt det gå sin naturlige gang så ikke du tuller med syklusen, klinikken hadde sikkert sagt ifra om du kunne tatt noe for og utsette mens? :)
 
Vi klusset med syklus for å rekke forsøk før/etter ferier to ganger. Fikk primolut (tabletter) første gang og p-ring andre gang. Gjorde det i samarbeid med gynekologen som måtte skrive resept. Hør med klinikken hva de tenker.
 
Vi klusset med syklus for å rekke forsøk før/etter ferier to ganger. Fikk primolut (tabletter) første gang og p-ring andre gang. Gjorde det i samarbeid med gynekologen som måtte skrive resept. Hør med klinikken hva de tenker.
Tusen takk for svar! Fungerte «klusset» som dere ville?
 
Tusen takk for svar! Fungerte «klusset» som dere ville?

Mensen etter primolut kom litt senere enn hva gyn hadde forutsett. Vi rakk ikke forsøk før påsken den gang, men fikk oppstart i påsken slik at første kontroll kom rett over påsken. Det ble uheldigvis negativt. Neste forsøk med p-ring rakk vi før sommerferien og ble vellykket :)
P-ring påfører ikke kroppen hormoner på samme måte og klusser derfor ikke like mye med syklusen. Ulempen var at jeg følte den skulle falle ut hele veien.
 
Jeg «klusset» med mens i april, det førte til avbrutt inseminasjon mnd etter. Da kom nemlig ikke eggløsning før på CD24. De valgte å avbryte etter UL på CD12 og CD15.
Dette var med primolut.
 
Hei! Vi skal i gang med forsøk etter sommeren og vil gjerne utsette mens et par dager for å komme igang når klinikken åpner etter ferien heller enn å måtte vente til sept. Noen som har tips? Ta noen p-piller? Men når? er nå på syklusdag 14 og har regelmessig mens.
I samråd med klinikken tok jeg p-piller for å utsette mensen noen dager, så den dagen man skulle begynt på sukkerpillene for å få mensen, startet jeg på nytt brett, mener jeg utsatt/tok ekstra piller i ca 5 dager. Gikk som smurt, lille stormer rundt her.
 
Jeg «klusset» med mens i april, det førte til avbrutt inseminasjon mnd etter. Da kom nemlig ikke eggløsning før på CD24. De valgte å avbryte etter UL på CD12 og CD15.
Dette var med primolut.
Oi det var bra du sa, da tar jeg ikke det mnd før innsett iallefall!
 
Skjønner hva du mener, jeg trodde vi skulle igang i Mai men kommer ikke i gang før august/sept...... Føles som en evighet :arghh:
Pheeeww ja er en tålmodighetsprøve uten sidestykke dette her:arghh: håper på å klare å koble litt av nå i ferien…
 
Back
Topp