Utsette forsamtalen

Har med mannen på omtrent alt jeg, for er det noe jeg glemmer så husker han det :p

Hehehe. Jeg har mye bedre hukommelse enn han, men han er flink til å argumentere og snakke for seg. Pluss at han kan vri en hver situasjon til sin fordel
 
Masse lykke til med vektnedgangen, dette klarer du :gen014:gen014
Tenk så deilig det blir når dere endelig får klarsignal til å komme igang. Jeg heier! :Heartred
 
Masse lykke til med vektnedgangen, dette klarer du :gen014:gen014
Tenk så deilig det blir når dere endelig får klarsignal til å komme igang. Jeg heier! :Heartred

Tusen takk ❤❤
Jeg gjør alt jeg kan. Har ikke mist meg mett på halvannen uke ;)
 
Huff, det er tøffe greier altså! Husk at kroppen må få alt den trenger også, ikke vær alt for hard mot deg selv :Heartred Og masse lykke til!

Takk :) Jeg prøver å spise så mye næringsrik mat jeg kan. Små måltider, men passer på at jeg får i meg proteiner, riktig fett og vitaminer :)
 
Det som er skummelt, er at vekt går opp og ned :(

Definitivt.. jeg ligger ikke på grensa selv men det har sneket seg på en del kilo etter at vi starta med IVF så blir litt stressa likevel. Og det er såå irriterende at det varierer så mye, når man vet de drar frem den j**** vekta og det plutselig kan stå en kg eller to mer enn dagen før.. Men du kan bare gjøre så godt du kan, og gjevnt og trutt vil det gå ned! Hvor mange kg har du igjen innen forsamtalen?
 
Definitivt.. jeg ligger ikke på grensa selv men det har sneket seg på en del kilo etter at vi starta med IVF så blir litt stressa likevel. Og det er såå irriterende at det varierer så mye, når man vet de drar frem den j**** vekta og det plutselig kan stå en kg eller to mer enn dagen før.. Men du kan bare gjøre så godt du kan, og gjevnt og trutt vil det gå ned! Hvor mange kg har du igjen innen forsamtalen?


7,5kg :(
Jeg skal gi det ut uka her, men hvis det fremdeles står stille, må jeg på spør Thor dietten.
Den er bein hard og man er alltid sulten :(
Men, det er jo for en god sak.
 
7,5kg :(
Jeg skal gi det ut uka her, men hvis det fremdeles står stille, må jeg på spør Thor dietten.
Den er bein hard og man er alltid sulten :(
Men, det er jo for en god sak.

Det er jo en del ja, tøft å gå med så mye på kort tid! Både for hodet og kroppen.. Du får se hvordan det går uka her ja, hvis ikke ber du bare om ny utsettelse, de aksepterer nok det greit! Ellers kan man jo møte, også bli enig om at du ringer for å avtale oppstart når du har nådd målvekta. Vet om flere som har gjort det sånn!
 
Det er jo en del ja, tøft å gå med så mye på kort tid! Både for hodet og kroppen.. Du får se hvordan det går uka her ja, hvis ikke ber du bare om ny utsettelse, de aksepterer nok det greit! Ellers kan man jo møte, også bli enig om at du ringer for å avtale oppstart når du har nådd målvekta. Vet om flere som har gjort det sånn!


Virkelig? Er det flere som har ringt inn og fått oppstart ved vektnedgang?
 
Virkelig? Er det flere som har ringt inn og fått oppstart ved vektnedgang?

Jepp. Har ei venninne der de gjorde det sånn, og har lest om flere :) Det er jo ikke sånn at de «dømmer» deg for at bmi er over grensen, men de ønsker at man skal være under før man starter både fordi det gir bedre graviditetssjangser (så du ikke bruker opp forsøk før forutsetningene er så gode som mulig), og fordi de ikke ønsker å «skape» risikosvangerskap (som det hvertfall betegnes som ved bmi over 35). Så man blir uansett ikke avslått «for alltid» :Heartred
 
Jepp. Har ei venninne der de gjorde det sånn, og har lest om flere :) Det er jo ikke sånn at de «dømmer» deg for at bmi er over grensen, men de ønsker at man skal være under før man starter både fordi det gir bedre graviditetssjangser (så du ikke bruker opp forsøk før forutsetningene er så gode som mulig), og fordi de ikke ønsker å «skape» risikosvangerskap (som det hvertfall betegnes som ved bmi over 35). Så man blir uansett ikke avslått «for alltid» :Heartred

Hei :)
Beklager sent svar. Vært mye jobb i det siste.
Jeg forstår godt det medisinske og vitenskapelige grunnlaget. Jeg vet også om de negative effektene overvekt har på kvinnekroppen. Både hormonelt og det fysiske.
Det føles bare veldig vanskelig og at det er en murvegg man må rive murstein for murstein.
Jeg håper dette går godt. Virkelig. :)
 
Hei :)
Beklager sent svar. Vært mye jobb i det siste.
Jeg forstår godt det medisinske og vitenskapelige grunnlaget. Jeg vet også om de negative effektene overvekt har på kvinnekroppen. Både hormonelt og det fysiske.
Det føles bare veldig vanskelig og at det er en murvegg man må rive murstein for murstein.
Jeg håper dette går godt. Virkelig. :)

Selvfølgelig er det vanskelig, det er en knalltøff jobb! Og uansett deres intensjoner så må det være fryktelig vondt å sitte der og snakke om disse tingene og føle seg bokstavelig takt veid og målt .. jeg håper og tror det går bra, enten at du klarer det til fristen eller at du møter en flott lege som klarer gjøre dette til en ok greie :) Du klarer det!!
 
Selvfølgelig er det vanskelig, det er en knalltøff jobb! Og uansett deres intensjoner så må det være fryktelig vondt å sitte der og snakke om disse tingene og føle seg bokstavelig takt veid og målt .. jeg håper og tror det går bra, enten at du klarer det til fristen eller at du møter en flott lege som klarer gjøre dette til en ok greie :) Du klarer det!!

Ja, jeg håper virkelig det altså
 
Eg var på forsamtale i begynnelsen av november. Fekk ikkje oppstart då eg hadde bmi på 32.4 (grensa er 32). Eg var så dum og naiv at eg trudde dei kanskje såg "mellom fingrene" på så lite. Hadde jo bare vore å latt ver å ete på 2 dager nettså. Men samtalen blei avbrutt å vi skal inn igjen i januar. Lykke til med vektnedgang, skjønner Koss det føles å kjempe med denne vekta. Heier på deg :thumleft
 
Hvordan går det med vektnedgangen? Holder du motet oppe? :)
Det er som Sitrus skriver, at har du noen kilo igjen til målet ditt, så får du ikke avslag kun på grunn av det, da må det være andre faktorer som spiller inn også, da blir bare oppstarten utsatt ;) ¨

Jeg heier på deg!
 
Back
Topp