Utseende på utstyr og innpakning vs funksjonalitet

onskedrom

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Høsthjerter 2017
Hva bryr dere dere om når dere skal handle utstyr?

Ikke de store tinga som vogn, som jeg antar de fleste bruker tid på.

Men ekstrating. Som vognposer, babynest, babygym, ullpledd osv, osv.

Er det utseendet/designet på det dere skal kjøpe, hvordan det ser ut i butikken (noen innpakninger gir jo litt mer eksklusiv følelse) eller kun funksjonalitet?

Jeg er ganske kjedelig. Jeg skulle f.eks. ha vognmuffe og hadde veldig lyst på de lysegrå grandma fra easygrow for de er jo så lekre! Men de er jo ikke vannavstøtende så endte opp med kjedelige svarte for ble våt noen ganger på henda med førstemann og det var så kjipt.

Både og, helst jatakk begge deler, men går ikke det så funksjonalitet fremfor om det er pent å se på :)

Vi bryr oss litt, men ikke på bekostning av funksjonalitet.

For eksempel har vi Risarosa -vognpose. Den kjøpte jeg da jeg var gravid med storesøster. Og den skal vi bruke igjen til lillesøster. Vi bor et sted med svært lite regn, og har uansett trekk til bagen og sportsdelen (Emmaljunga Mondial Pure Lounge med Deluxe understell har vi kjøpt denne gangen. 2017-modell så fikk den til 7500, men vi ville ha en fin som også er god og har alt vi vil ha i en vogn (hadde Simo sist)).

Vi har en Minene fleece-vognpose til vår/høst-bruk. Også den ble valgt fordi vi syntes den var fin. Dessuten er den varm og myk og god, og litt vannavstøtende. Føler at det regner her sånn 10 ganger i året :p , og skal det regne vet vi om det i dagesvis på forhånd, og rekker å finne fram regntrekk til vogna..

Og mannen min synes voksiposer og lignende ser ut som noe fra sportsbutikken (han er ikke så glad i boblejakkestoff).

MEN vi har en voksipose også (lilla, Voksi city) som er kjempegod på kalde vinterdager, brukte den fra hun var ett, og i barnehagen til soving. Den ble mye brukt om vinteren da hun var ett og to år :)

Vi har også en babyjogger city mini GT som vi er veldig glad i som vogn nummer to, selv om vi ikke synes den er pen å se på :P

Men med andre ting er vi ikke så opptatt av utseende (men har det jo i tankene). For eksempel kjøpte jeg pent brukte ullfleece Nøstebarn-klær til storesøster. Selv om jeg synes estetisk at klær fra Lillelam er finere, er det viktigst at klærne er gode og holdbare. Kledde babyen vår aldri i kjoler. Hun gulpa og hadde ofte lekkasjebæsj. Mest praktisk med enkle bodyer og strømpebukser :p hehe.

Dessuten var hun så utrolig søt i seg selv ❤️ Så vi syntes egentlig ikke hun trengte så mye søte klær :) søtt ble det uansett :D

Vognmuffe har jeg aldri skjønt, men jeg har noen utrolig gode og varme skinnvotter jeg har hatt i snart ti år(!) de tåler alt av vær, og er vannavstøtende. Har dem jo uansett alltid på/med når været er litt kaldt, så da er det ikke noe poeng med muffe :) mannen min har samme votter bare mye større :p det var han som kjøpte mine til meg. Er du gæren!! Så dyre votter! Sa jeg. Og har siden (i over 9 år nå!) brukt dem som eneste votter! Bruker dem fra oktober til mars og mister/glemmer dem aldri, så det var virkelig en investering :D ❤️

Ja takk, begge deler ;) Det må selvsagt være funksjonelt men jeg bryr meg såpass mye om utseende at jeg heller bruker litt ekstra penger hvis det må til.

Ja takk, begge deler ;) Det må selvsagt være funksjonelt men jeg bryr meg såpass mye om utseende at jeg heller bruker litt ekstra penger hvis det må til.
Samme her. Pene ting uten funksjonalitet overhodet blir forkastet, det samme blir stygge, men funksjonelle ting.

Streber etter ja-takk begge deler, men kan godt kjøpe noe som ser litt kjedelig ut om det er veldig praktisk og funksjonelt. Vi har ei vogn som jeg syns er ganske kjedelig i utseende da, og den ble valgt ut fra funksjon og fordi den er praktisk (valgt av mannen hovedsakelig, han er forkjemper for funksjonelt fremfor utseende :hilarious: ). Så den pimper jeg vel opp med litt finere vognposer/tepper og sånt - for ikke alltid jeg får i pose og sekk. :P Så om jeg absolutt må velge så er funksjon viktigst, men vil helst ha begge deler. Eller i det minste at det ikke er stygt.

Vognmuffe har jeg aldri skjønt, men jeg har noen utrolig gode og varme skinnvotter jeg har hatt i snart ti år(!) de tåler alt av vær, og er vannavstøtende. Har dem jo uansett alltid på/med når været er litt kaldt, så da er det ikke noe poeng med muffe :) mannen min har samme votter bare mye større :p det var han som kjøpte mine til meg. Er du gæren!! Så dyre votter! Sa jeg. Og har siden (i over 9 år nå!) brukt dem som eneste votter! Bruker dem fra oktober til mars og mister/glemmer dem aldri, så det var virkelig en investering :D ❤️
Jeg har forresten et par tykke, gode hestra-votter jeg bruker når jeg feks er ute og leker med eldste i snøen, men synes det er noe herk å trille vogn med de, for blir så "tykt" mellom hånd og vogn. Føler jeg har mye bedre kontroll på vogna direkte på håndtaket. Sikker psykisk :D

Jeg har forresten et par tykke, gode hestra-votter jeg bruker når jeg feks er ute og leker med eldste i snøen, men synes det er noe herk å trille vogn med de, for blir så "tykt" mellom hånd og vogn. Føler jeg har mye bedre kontroll på vogna direkte på håndtaket. Sikker psykisk :D
Stemmer sikkert det da :) skinnvottene er veldig myke og tøyelige, og ganske tynne selv om de er kjempevarme, så får god kontroll på vogna. Hestra er polvotter eller? Det blir jo veldig tjukt og stivt. Synes faktisk forede skinnvotter er varmere selv om de er tynnere. Ingenting slår skinn :)

Det gir vi 100% beng i. :)
Vi har aldri behøvd å kjøpe eller bruke ting vi synes er stygge, men det er kanskje fordi vi ikke bryr oss så veldig om estetikken så lenge ting funker, og da blir pynt bare overflødig. :P

Funksjonalitet først, men greit at det er fint og se på også. Kjipt og bruke mange penger på noe man syns er «stygt» bare fordi det var sååå funksjonelt :p

Funksjonalitet først her i gården [emoji6]
Valgte vognpose etter hvilken som brukte lengst tid på å ta fyr for eksempel, babygym etter hvor lenge den var funksjonell for barnet, ullpledd strikker jeg selv osv

Her går det gjerne først på design/utseende og deretter funksjon (til en viss grad selvfølgelig). Men vi er to designere som er litt yrkesskadet, og får oss ikke til å kjøpe grelle ting uansett hvor funksjonelle og praktiske de er. F.eks så lagde jeg en egen babygym til nr. 1 fordi jeg ikke fant noen fine... spesielt store ting som blir stående fremme lenge/ofte er vi nøye på. (Lekematten må matche fargene i stuen etc.)

Jeg blir nesten uvel når jeg besøker andre hvor hele hjemmet skriker småbarn.

:laughing025

Ja takk begge deler! Kjøper mest brukt utstyr, men når vi kjøper nytt betaler vi gjerne litt ekstra. Vi har også Emmaljunga Mondial med Duo de Luxe understell, for eksempel, og jeg har kjøpt svindyre lekekasser til barna fordi de er fine. Ingen Lilleba-pysjer her i huset, da :p
Og hvis jeg må velge så går funksjonalitet foran stil.

Både og, helst jatakk begge deler, men går ikke det så funksjonalitet fremfor om det er pent å se på :)

Signerer denne :) Og uten dilldall, orker ikke masse detaljer.

Samme her!

Back
Topp