Utsatt sv. kontroll

Bettyspaghetti

Elsker forumet
Oktoberfruene 2018
Novemberlykke 2020
Julibarna2024☀️
Jeg er 25+5 i dag og har enda ikke hatt kontrollen for uke 24.. Jm er på ferie i to uker til, og er eneste jordmor på helsestasjonen. Fastlegen kom hjem fra ferie i dag og er fullboooka ut uka. Fikk en annen lege til å sette opp time 25+0 (han hadde ikke tid før), men jeg ble selvsagt forkjøla og måtte avlyse. Hoster fortsatt og vet ikke om jeg engang får komme inn til legen? Hosten kan jo vare i mange uker (tok negativ covid-test i helga så er ikke det).

Hva gjør jeg nå??? Vil jo ikke droppe kontrollen, den er jo der av en grunn. Har ikke vært på kontroll siden OUL uke 19, og det begynner å bli lenge siden.
 
Så lenge du har tatt corona test og den er negativ skal det jo gå fint, men greit høre med legekontoret først, kanskje du kan vente utenfor venterommet eller noe. Ville ringt legekontoret hørt om en av de andre legene kan ta deg inn eller om fastlege kan presse deg inn et sted på timelista. Greit få sjekket blodtrykk og urin i hvertfall og det tar jo ikke lang tid:)
 
Har ikke hatt kontroll siden juni, jeg heller, hadde en ca i uke 21 tror jeg. Har uke 28-kontrollen imorgen. Har hatt mulighet til å sjekke urinen iløpet av sommeren, og har gjort det ved to anledninger, alt har vært finfint. Min jordmor sa at det ikke var SÅ nøye om det kom akkurat på ukene nå i sommer. Er vel viktigere med regelmessige kontroller nå fremover kanskje?
 
Back
Topp