Utroskap?

• Trådstarter Trådstarter Mlsjo
  • Opprettet Opprettet
M

Mlsjo

Guest
hvor går deres grense for utroskap?

Jeg hadde en ekkel magefølelse etter at samboer hadde vært og tatt noen øl, så jeg sjekket tlf hans. Der oppdaget jeg at han hadde skrevet til ei jente at han ville ha henne.. Hun svarte bare med en kysse-emoji. Jeg konfronterte han med dette og da kom det fram at han hadde flørtet med henne via snapchat i to mnd! Gitt henne komplimenter osv.. Dette såret meg veldig da han så og si aldri gir meg komplimenter. Etter litt sniking på hennes fb profil, (ja, jeg vet jeg høres helt psykotisk-staller ut) så ser jeg at han faktisk har så å si alle profilbildene hennes, også over ett år tilbake i tid, noe som gjør at jeg mistenker at han har hatt ett godt øye til henne lenger enn denne flørtingen har pågått.. Skal sies at jeg kjenner samboeren til denne jenta han har flørtet med så jeg fortalte han også hva de to har holdt på med, men da hadde min samboer allerede advart henne om at jeg hadde sett den meldingen han sendte og at jeg ble å fortelle det til hennes samboer.
Så, min samboer sier han angrer så forferdelig og ber om unnskyldning, gråter osv. Men jeg tenker at man gjør da ikke noe sånt mot samboeren sin hvis man har de rette følelsene for denne personen? Eller? Hva er deres synspunkter? I mine øyne er dette utroskap og vurderer om jeg kan fortsette i dette forholdet da jeg føler jeg ikke kan stole på han mer

For meg er dette utroskap uten tvil, og jeg ville mistet all tillit. Jeg ville avsluttet forholdet, fordi jeg kjenner meg selv så godt at jeg vet at jeg ikke klarer å stole på noen igjen etter de har gjort noe sånt mot meg. Min eks var utro mot meg, og jeg prøvde å gi han flere sjanser, men klarte aldri stole på han. Nå gjorde aldri han sin innsats for å ordne opp i problemene, så det var vel ikke rart det ikke gikk.

Jeg tenker at når han har holdt "forholdet" skjult så lenge, så var det med hensikt, og siden han kun innrømmet det fordi du stilte han til veggs med det, tyder det på at han ville fortsatt og skjule det. Det kunne vært annerledes hvis han selv kom og fortalte det angrende, men tenk på dette, om du fortsetter så vil du aldri vite om han er ærlig med deg, fordi han klarer å lyve til deg, han har gjort det før.

For meg er dette utroskap uten tvil, og jeg ville mistet all tillit. Jeg ville avsluttet forholdet, fordi jeg kjenner meg selv så godt at jeg vet at jeg ikke klarer å stole på noen igjen etter de har gjort noe sånt mot meg. Min eks var utro mot meg, og jeg prøvde å gi han flere sjanser, men klarte aldri stole på han. Nå gjorde aldri han sin innsats for å ordne opp i problemene, så det var vel ikke rart det ikke gikk.

Jeg tenker at når han har holdt "forholdet" skjult så lenge, så var det med hensikt, og siden han kun innrømmet det fordi du stilte han til veggs med det, tyder det på at han ville fortsatt og skjule det. Det kunne vært annerledes hvis han selv kom og fortalte det angrende, men tenk på dette, om du fortsetter så vil du aldri vite om han er ærlig med deg, fordi han klarer å lyve til deg, han har gjort det før.

Akkurat det jeg også tenkte.. At hvis han hadde avsluttet dette og hatt baller nok til å fortelle meg hva han hadde gjort og at han hadde dårlig samvittighet hadde det vært noe helt annet.. Men alt tyder på st dette ville fortsatt bak ryggen min hvis ikke jeg hadde oppdaget det selv.. Å det at dette stortsett har pågått vis snapchat mens han har vært på jobb har jo åpenbart vært bevisst for å skjule dette:/

Akkurat det jeg også tenkte.. At hvis han hadde avsluttet dette og hatt baller nok til å fortelle meg hva han hadde gjort og at han hadde dårlig samvittighet hadde det vært noe helt annet.. Men alt tyder på st dette ville fortsatt bak ryggen min hvis ikke jeg hadde oppdaget det selv.. Å det at dette stortsett har pågått vis snapchat mens han har vært på jobb har jo åpenbart vært bevisst for å skjule dette:/
Ja dette er skikkelig råttent! Er det lenge siden dette skjedde? Har dere barn?

Ja dette er skikkelig råttent! Er det lenge siden dette skjedde? Har dere barn?

Dette skjedde fra november og inntil 2 uker siden da jeg så den meldinga.. Vi har en sønn sammen som er 9 mnd gammel + mine to barn fra forrige forhold.

Dette skjedde fra november og inntil 2 uker siden da jeg så den meldinga.. Vi har en sønn sammen som er 9 mnd gammel + mine to barn fra forrige forhold.
Uff da, det er så mye verre når barn er involvert :(
Men jeg håper du finner ut av dette, krysser fingrene for deg :)

Uff da, det er så mye verre når barn er involvert :(
Men jeg håper du finner ut av dette, krysser fingrene for deg :)

Ja, det er veldig trist:(
Dette er ikke lett.. Vi skal i parterapi på mandag men ønsket å høre andres synspunkter for å høre om jeg er helt på bærtur for å føle som jeg gjør:p

Takk, alt ordner seg på den ene eller den andre måten :)

Ja, det er veldig trist:(
Dette er ikke lett.. Vi skal i parterapi på mandag men ønsket å høre andres synspunkter for å høre om jeg er helt på bærtur for å føle som jeg gjør:p

Takk, alt ordner seg på den ene eller den andre måten :)
Nei det synes jeg absolutt ikke du er.
Det var nok et lurt trekk, det er mye hjelp fra terapauter og rådgivere :)

Jeg hadde gått fra ham på dagen.
En gang utro, alltid utro.
Hva annet lyver han om?
Hvor mange andre er det?
Alle sånne spm vil for alltid gnage i bakgrunnen hvis du ikke gjør deg selv en tjeneste og går fra ham og finner noen som fortjener deg!

Utroskap er definert fra enkelt individet. Jeg og gubben har vidt forskjellig begrep på dette. :) for meg er det når personen har sex med den tredje part. Men er enig i at det du forteller går over alle grenser det også. Jeg hadde ikke tolerert slik oppførsel uansett.

Trist når barn er involvert. Men det er heller ikke bra for barnet om mor og far er i et forhold som ikke funker.

Utro! Og en forferdelig type utro også, da det har foregått over tid, vært psykisk og, og han ikke avslutta og innrømmet det av eget initiativ. Hadde NESTEN vært bedre, i mitt hode, om han hadde vært helt kanakas en kveld på byen og hatt sex med noen tilfeldige og innrømt det dagen derpå.
Nei, grusomt! Er jo dem som klarer å jobbe seg forbi slike hendelser. Lykke til hvis du satser på å prøve. Tror ikke jeg hadde klart det... Du må i det minste få fullt innsyn i hele livet hans isåfall, så lenge du måtte ønske. Han kan ikke ha noe privatliv, du kan sjekke tlf hans når og hvor du måtte ønske, fb, og han kan iallefall bare glemme å gå ut uten deg. Det er minstekrav.
Ikke sikkert det er nok engang. Fader altså, at folk ikke klarer å la være med det faenskapet. :(

For meg er dette utroskap av verste sorten:( Dette har tydeligvis pågått lenge og han har bedratt deg og blitt oppdaget, ikke lagt kortene på bordet selv! For meg er ærlighet så og si det viktigste i et forhold, så hadde dessverre aldri kunnet stole på fyren igjen...

Så ty
Utroskap er definert fra enkelt individet. Jeg og gubben har vidt forskjellig begrep på dette. :) for meg er det når personen har sex med den tredje part. Men er enig i at det du forteller går over alle grenser det også. Jeg hadde ikke tolerert slik oppførsel uansett.

Trist når barn er involvert. Men det er heller ikke bra for barnet om mor og far er i et forhold som ikke funker.

Synes du ikke det er utroskap å nære oppunder sine lyster/følelser for andre og erklære dem?
Synes du ikke å tilbringe tid med noen andre på "romantisk" vis er utroskap?
Er det greit for deg om han roter med andre damer så lenge de ikke har vaginalt/analt samleie?
(Jeg er oppriktig nysgjerrig.)

Jeg tenker utro om dette.. Hadde aldri fiksa at min samboer hadde gjort det mot meg, er noe med at tilliten hadde vært brutt da.. Men som de andre sier, det er ekstra vanskelig når det er barn involvert :( Men stol på deg selv og følelsene dine, da blir ofte valgene riktig for deg :)

Så ty

Synes du ikke det er utroskap å nære oppunder sine lyster/følelser for andre og erklære dem?
Er det greit for deg om han roter med andre damer så lenge de ikke har vaginalt/analt samleie?
Nå må man også definere sex. " "Roting" mener du da kyssing klåing? For meg er det forspill mot sex altså en del å ha sex. Lik utroskap.

At gubben skulle finne på å flørte med enn tar jeg ikke så tungt. Særlig ikke forbigående ting. Fordi jeg er sikker på han som min partner. Går han lengre og blir fysisk med en annen, er det noe feil med vårt forhold og da er forholde slutt i mine øyne. Er ikke en tilgivende sjel for jeg må kunne stole på min partner.

Så ty

Jeg sier ikke hvordan andre skal mene vi har alle våre graderinger innen emne. Som jeg startet setningen med; jeg og gubben har vidt forskjellige syn på hvor streken går. Og det akseptere jeg. For ingen er like.

Men jeg må ha den tilliten til min partner. Men det er min side av saken.
Gubben har annet syn. Han mener at det ikke skal finnes spillerom.
.. noe jeg må akseptere siden jeg har valgt å være med han

Først vil jeg starte med å si at jeg får så vondt i hjerte over at du har opplevd dette.. Det er så feil på så mange måter og ingen fortjener slik behandling.

Svar på ditt spørsmål: Ja, når en parter er illojal og egger frem sensuelle følelser hos noen andre enn sin parter, er det utroskap. Jeg skal ikke si at hans reaksjon ved å gråte og beklage seg etter å ha blitt oppdaget er falske, men det at han valgte å "advare" denne jenta som trolig også har vært utro mot sin samboer, synes jeg er utrolig feil. For meg så viser det mangel på innsikt over hva man selv har gjort og mangel på forståelse av hvordan det må føler å bli sveket på den måten.

MEN! Vi er bare mennesker og alle kan gjøre feil.. Men det du bør spørre deg selv om er om du tror han. Tror du han angrer? Tror du at han vil jobbe med å vinne din tillit tilbake? Vil han respektere de reglene du setter for å beskytte deg selv mot gjentagelse? Er deres tidligere forhold verd å holde fast på eller har dette sviket endret ditt syn på hva dere engang hadde?

For en tid tilbake så var jeg i en lignende situasjon med min ektemann. På den tiden var vi kun kjærester og hadde vært det i drøye 4 år. Ved et feil så oppdaget jeg at han hadde løyet for meg i flere år og gjort akkurat de samme tingene som din samboer. I tillegg fant jeg ut at ei jente hadde kysset han på en fest han hadde hatt i sin leilighet uten å fortelle meg hverken om festen eller kysset. I følge han så var det hun som hadde kysset han, men når jeg fant ut at han, helt uoppfordret, hadde sent denne jenta en melding og skrevet " Hei. Du kyssa meg i går (blunkefjes)" så forsto jeg at det ikke spilte noen rolle at det var hun som kysset, når han likte det og søkte kontakt.

Det var mye annet som han hadde gjort, som er for vondt for meg å sette ord på, men poenget mitt er at jeg fant ut at jeg ønsket å tilgi han. Jeg vurderte situasjonen som at gutten min ikke er oppvokst med samme moral og verdi som meg. At alt han hadde gjort dreide seg mer om hans store behov for oppmerksomhet og popularitet, og det var ikke et resultat av mangel av interesse for meg. Han elsket meg og var villig til å betale for det han hadde gjort.

Han brøt tvert kontakt med alle de jentene i livet hans som JEG ikke hadde tillit til, uavhengig om de var relevante i utrosaken. Han forsto at forholdet vårt måtte starte på nytt og at han måtte vinne meg tilbake på ny. Han lovet meg at han aldri skulle bagatellisere det som hadde skjedd, verken nå eller i fremtiden. Han skulle være ærlig med familien sin om hva han hadde gjort, slik at de også viste støtte hos meg og ikke han. Han droppet fest og "moro" og vi begynte på nytt å dyrke forholdet oss i mellom.

Og i dag har han fått tatt opp kontakten med en del jenter, fordi jeg nå ser at han er et nytt og annet mennesket. Og tro meg..
Han er det! Jeg har fortsatt vonde sår, men de skal jeg klare å leve med livet ut. Jeg forstår nå at det som gjør at vi er gift i dag er min sterke lyst til å dele et liv med bare han, og hans store vilje til å legge popularitet og oppmerksomhet bak seg, for så heller leve et liv med ei jente som lovde han og aldri å stoppe og gi han anerkjennde ord.

Uansett hva du måtte velge, så vit at det er ikke ment at du skal finne deg i det samboeren din har latt deg gå igjennom!
Det finnes ingen rette svar, men jeg vil oppfordre dere til å finne en tredjeperson å snakke med. Slik blir det også enklere for dere begge å forholde dere til de eventuelle løftene dere finner ut av dere vil gi hverandre.

Lykke til!

Utro! Og en forferdelig type utro også, da det har foregått over tid, vært psykisk og, og han ikke avslutta og innrømmet det av eget initiativ. Hadde NESTEN vært bedre, i mitt hode, om han hadde vært helt kanakas en kveld på byen og hatt sex med noen tilfeldige og innrømt det dagen derpå.

Enig. Et feilgrep i fylla er lettere å tilgi enn dette.

Back
Topp