Utrolig tidlig oppe...

Izzie

Betatt av forumet
Augustlykke 2015
Mini har i lengre tid nå våknet tidliger og tidligere... jeg vet ikke hvorfor?? Typisk våken mellom 0500 og 0600... Syns det er LITT tidlig jeg da. (FØR 0500 idag.. )
Hun legger seg mellom 18-20, men merker ingen forskjell på hvor lenge hun sover om morningen, om hun legger seg 18 eller 20. Det varierer mest pga varierende lengde på hvilene på dagen, er det mye bråk ute, så våkner hun lettere osv...
Noen som har tips til hvordan vi skal få sove LITT lenger? Dagen blir så mye bedre dersom klokka står på 06-et-eller-annet, enn 05... :)
 
Har akkurat samme greiene på gang her. Går som en zombie hver morgen. Tar gjerne imot oppskrift på lengre sovetid om morgenen.
 
Vi hadde det sånn er periode, men jeg tar han over i sengen vår og lager en flaske melk. Han drikker hele og sovner i babynestet oppi senga våres og sover til 07-07.30 igjen hvis han ikke får melk ved 04-05 tiden så er han lysvåken kl 06. :) kanskje dette hadde hjulpet hvis dere ikke allerede har prøvd?
 
Her har lillebror tatt til seg våknerutinen min, fordi jeg har ringeklokka å ringe kl.06:30 for å få søstrene avsted til skolen. Nå våkner han som regel i den tiden selvom tlf min ikke ringer også. Helt greit, iom at han sover hele natta igjennom hvis han er frisk :cool14
 
Jeg føler sånn med deg!
Minien min somblir 10 mnd imåro har sovet hele natten, helt til nå!
I noen dager nå så har han fått for seg å stå opp mellom 04.30 - 06.00! Når han normalt pleide å vokne 07.00 bent! Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, jeg kjenner at jeg er helt zombie, å han sover heller ikke så godt så jeg må flere ganger om kvelden gå inn til han! Å pluss han hviler mindre om dagen!
 
Føler med deg! Vi har hatt det på samme måte siden snuppa var 4mnd. Kan nesten stille klokka etter hun (våkner så og si på slaget 04:20 hver morgen). Da er det morgen og full fart i senga :/ HS rådet oss til å prøve å legge litt tidligere, men det ga ikke noe utslag for oss. Har prøvd å legge seinere også, med samme resultat. Satset på at det går seg til etterhvert.

Mange sover bedre hvis de får avokado- og bananmos som dagens siste måltid, kanskje verdt å prøve?
 
Føler med deg. Jeg synes til og med 06 er tidlig. Hvor mye sover babyen på dagtid? Her er vi på ca tre timer totalt på dagen, også sover hun ca 19-07 om nettene. Vi strammer stadig inn på dagsovinga for å holde på nattrutinene.
 
Samme skjer her, men vi bysser for harde livet og kan noen ganger få forlenget det til 8... Samboer er best på det. Nå er jeg alene hos mine foreldre. Han våknet og var lysvåken kl 4. Så 1 time med byssing, sov til 6.50. Så litt byssing og sov til 8. Hadde aldri giddet å bysse selv, men samboer er i pappaperm nå, og nekter å stå opp 4-5. Så han har fått til å bysse og da vet jeg at det går. :p
 
Min våkner mellom 4 (!) og 5 hver morgen. En sjeeelden gang kan jeg få ham til å sove til halv seks, men det er ikke ofte. Prøvd å legge tidlig, prøvd å legge sent, kutte ned på dagsoving, men ingenting hjelper.

Men egentlig er det ikke så farlig. Storesøster våknet kl 5 fram til hun var 2 år gammel, så jeg er vant med det. Nå våkner storesøster 6, så da må vi jo uansett stå opp. Så i det siste har jeg og lillebror hatt kosestund i stuen bare vi to fra 5 til 6 - egentlig litt koselig ☺️
 
Hun sover ca 3 timer totalt om dagen. Som oftest litt mindre. Har prøvd å legge senere, men ikke tidligere... ser bare for meg at hun våkner ennå tidligere da??
Men vi får vel bare håpe det går over etterhvert :)
 
Her starter dagen rundt 6. Hun sovnet tidligere kl 20 og våknet 6. Brukte lang tid på å legge henne(hun var overtrøtt). Nå sovner hun mellom 18-19 og sover til 6. Og er MYE lettere og legge om kvelden. Så her trengte hun å sovne tidligere. Sover 2-3 dupper på dagen
 
Back
Topp