Utrolig tørst hele tiden ...

Tvedten85

Andre møte med forumet
Er i uke 35 nå og har egentlig siste måneden følt meg utrolig tørst,blir liksom ikke mettet på væske. Kan drikke oppimot 3 liter til dagen
Har målt blodsukker jevnlig over en periode nå for første tanken var såklart svangerskapsdiabetes!
Men alle verdier ligger der de skal og INGEN INDIKASJON på diabetes... ;) !
Skal også nevnes at jeg bruker svært lite salt mtp mat/matretter som muligens kunne vært en grunn for evt tørste ...

Noen andre som har opplevd det samme?
 
Last edited:
Veldig tørst hele tiden her også, men det er jeg egentlig ellers også :hilarious:
 
Det varierer litt fra dag til dag, men ja, er stort sett mer tørst nå enn jeg pleier å være. Er også i uke 35 og reagerte vel først på det for en måned siden da jeg også plutselig drakk 3 liter til dagen.
Har fått svangerskapsdiabetes da, kostholdsregulert, men bare pga målinger etter middag, så føler ikke helt det har sammenheng heller...
Tenkte bare det var en normal gravidgreie, jeg. Har jo hørt/lest fra flere kilder at det er viktig å drikke godt under graviditeten.
Men om det er slitsomt/bekymrer deg så ville jeg nok tatt det opp med jordmor neste gang du ser henne.
 
Et av symptomene på sv.diabetes kan være at man blir veldig tørst. Det kan og være symptom på for lavt D-vitamin nivå! Kjenner en som var konstant tørst og derfor redd han hadde fått diabetes, men der viste det seg at han hadde for lite D-vitamin. Kan være verdt å sjekke ut begge deler. Jeg blir mer tørst hvis blodsukkeret er «for høyt».
 
Er også tørst så og si hele tiden! Jeg drikker nok bortimot 2,5 - 3 liter om dagen :wacky:
 
Eg er også veldig tørr i munnen og tørst, særlig på kvelden/natta. Syns det hjelper å drikke Farris eller tilsette litt uraffinert salt til vatnet (reint salt uten anitklompemiddel).
 
Jeg er også ekstra tørst, spesielt om natten. Våkner fordi jeg må tisse og kjenner jeg er helt uttørket. Har alltid vann stående ved nattbordet.
 
Er mer tørst enn vanlig, spesielle enkelte dager. Merker det veldig godt om natta. Gått fra kanskje en slurk om natta til en halv vannflaske nesten.
 
Jeg også, er helt enormt tørst. Drikker nok opp lot 4-5l vann ila dagen

Må bare spørre, drikker du virkelig 4-5 L om dagen? :bag:
Anbefalt mengde for kvinner er jo 2 L, men 2-3 L er jo fint, men 4-5 L er mye, så da ville jeg fått sjekket blodprøvene dine og snakket med legen din om behovet for væskeinntak ditt ❤️
 
Må bare spørre, drikker du virkelig 4-5 L om dagen? :bag:
Anbefalt mengde for kvinner er jo 2 L, men 2-3 L er jo fint, men 4-5 L er mye, så da ville jeg fått sjekket blodprøvene dine og snakket med legen din om behovet for væskeinntak ditt ❤️
Ja, jeg drikker faktisk enormt mye for tiden, selv til meg å være. Jeg drikker mye vann til vanlig også, men antagelig nærmere det som er anbefalt.

Er 38+4, og har egentlig vært mye tørst gjennom hele svangerskapet. Er veldig varm av meg, og trener fortsatt en god del, så det henger nok sammen med det. Og jeg «drikker» jo kanskje ikke, jeg chugger nedpå som en tørst sjømann :jimlad:
Har tatt det opp med JM, som også syntes det var mye vann ila en dag, men fordi jeg fortsatt trener mye og vanligvis drikker mye, så var hun ikke noe urolig for det.
 
Ja, jeg drikker faktisk enormt mye for tiden, selv til meg å være. Jeg drikker mye vann til vanlig også, men antagelig nærmere det som er anbefalt.

Er 38+4, og har egentlig vært mye tørst gjennom hele svangerskapet. Er veldig varm av meg, og trener fortsatt en god del, så det henger nok sammen med det. Og jeg «drikker» jo kanskje ikke, jeg chugger nedpå som en tørst sjømann :jimlad:
Har tatt det opp med JM, som også syntes det var mye vann ila en dag, men fordi jeg fortsatt trener mye og vanligvis drikker mye, så var hun ikke noe urolig for det.

Så deilig ar du får til å trene enda! :DMen godt du har snakka med jm om det hvert fall! :happy:
Masse lykke til i innspurten! ❤️
 
Back
Topp