Utrolig redd

Mamstilen

Glad i forumet
Septembermødre <3
Jeg har vondt, noe som er en blanding av kraftig mageknipe og mensensmerter. Har holdt på i 5 timer. Smerten har sånne topper, på en måte..det er ikke uholdbart vondt, magen strammer seg ikke og jeg blør ikke. Babyen har sparket imens det har holdt på... Noen råd/tips eller ideer til hva det er?

Sent from my iPad using BV Forum

Er ikke luftsmerter? Det kan jo være fryyyktelig vondt... Har ofte det nå som gravid, trodde jeg skulle dø her en dag... Mn hvis det har holdt på i 5 timer... Mn kan jo alikevel være det...

Kanskje ta en tlf til legevakt og se om de syns du skal komme innom for sjekk? Evt vente til i morgen og ringe jordmor... Er jo dumt å engste seg også hvis en telefon kan roe bekymringene...
Lykke til ❤️

Hadde det slik i over et døgn her, kom etter at jeg spiste en ananas boks så regner med den kan ha vært synderen så har unngått å spist det igjen etterpå.. Var vondt men ikke utholdelig, kom noen tak hvor det var fryktelig vondt. Kan ha vært luftsmerter, skal ta det opp med legen på kontroll i morgen.
Kan være greit og ringe å bli beroliget, er ikke bra å være redd og stresset over det heller :)

Tenker også luftsmerter. Hadde det en del i forrige svangerskap og hadde det faktisk i går også. Kan gjøre noe så vanvittig vondt. Jeg har flere ganger ligget ihopkrøkt på gulvet med tårene sprettende når det har "tatt" som verst....

Kjennes det ut som det er vondt i "babymagen" eller "vanligmagen"?

Jeg hadde ekstremt vondt for en stund tilbake, men fant ut at det måtte være vanligmagen og ikke babymagen. Kan jo være vanskelig å kjenne forskjell.. :(

Håper det går over, at det ikke er noe alvorlig!
Ville ha ringt lege om jeg var veldig redd..
Klem

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg sliter av og til med luftsmerter og forstoppelsessmerter. Selv om jeg går på do så "hoper" det seg opp innimellom og jeg vet ikke hvorfor smertene kommer, men det kjennes litt slik ut som du beskriver!

Men ta en tlf til legevakten du, bare for sikkerhetsskyld! Det er alltid bedre med en tlf for mye enn en for lite! Masse god bedring og håper alt er helt fint!!

Heihei! Og takk for fine svar :) det var en nyrebekkenbetennelse :s fikk antibiotika og er veldig letta! Uke 21 er litt for tidlig å komme :)

Så bra at de fant ut av det. Blir jo fort bedre når man får medisiner.
God bedring! :)

Har også mye vondt i magen. Noen ganger så vondt at jeg vrir og vrenger meg. Andre ganger gjør det mindre vondt. Spesielt på venste side. Bak ribbena og lenger nede. Har vært hos legen 2 ganger. Den ene gangen fordi jeg kjente lite liv.

Det jeg fikk til svar er at innvollene mine beveger seg oppover når magen vokser og dette kan være litt vondt. For pulsen og alt annet til barnet er helt fint. Men hvis tarmene beveger seg oppover skal jeg da bare ha vondt på den ene siden omtrendt hver dag??
Kjenner jeg er litt bekymret men har ringt inn 2 ganger de siste 2 ukene og føler jeg maser. Skal til lege og jordmor neste uke. Så tenkte og ta det opp igjen da.

Har også mye vondt i magen. Noen ganger så vondt at jeg vrir og vrenger meg. Andre ganger gjør det mindre vondt. Spesielt på venste side. Bak ribbena og lenger nede. Har vært hos legen 2 ganger. Den ene gangen fordi jeg kjente lite liv.

Det jeg fikk til svar er at innvollene mine beveger seg oppover når magen vokser og dette kan være litt vondt. For pulsen og alt annet til barnet er helt fint. Men hvis tarmene beveger seg oppover skal jeg da bare ha vondt på den ene siden omtrendt hver dag??
Kjenner jeg er litt bekymret men har ringt inn 2 ganger de siste 2 ukene og føler jeg maser. Skal til lege og jordmor neste uke. Så tenkte og ta det opp igjen da.

Bedre å mase om det i tilfelle det er noe galt, enn å stole blindt på det de sier. Du kjenner egen kropp best, vondt er ikke "normalt"..

God bedring Ræggyswag. :)
Ikke rart du hadde vondt i magen da. Godt du fikk sjekka det opp. Bedre å ta en ekstra tur til lege eller jordmor når man får vondt, enn å gå å bekymre seg.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Last edited:
Da var man innlagt med nyrebekkenbetennelse nr 2 :(. Åååh! Sliter med helsa mye mer enn det jeg trodde var vanlig i svangerskap...ImageUploadedByBV Forum1402901951.936110.jpg

Åååå så kjett da!! Masse god bedring!!

Back
Topp