Utrolig lei meg!

Anki<3

Flørter med forumet
Hei! Jeg var på ultralyd i dag. Uke 12+2. bankende hjerte, bein som sparka, armer og fingre som bevegde seg. De skulle så sjekke hodet og det var ganske deformert. Så ut som det mangla bakhode liksom.. de kunne ikke sette en diagnose fordi det har de ikke lov til, så vi har blitt henvist til riksen og får time over helgen.. De konkluderte med at det mest sans blir abort.

Noen som har vært borti lignende?
Helt knust…

Hei! Jeg var på ultralyd i dag. Uke 12+2. bankende hjerte, bein som sparka, armer og fingre som bevegde seg. De skulle så sjekke hodet og det var ganske deformert. Så ut som det mangla bakhode liksom.. de kunne ikke sette en diagnose fordi det har de ikke lov til, så vi har blitt henvist til riksen og får time over helgen.. De konkluderte med at det mest sans blir abort.

Helt knust…
Ånei så nervepirrende og forferdelig. Tenker på deg og krysser fingrene dere ❤️❤️

Helt knust…
Jeg har ikke opplevd noe lignende, men ville bare si at det var vondt å lese. Håper du har noen rundt deg å snakke med og at du får god hjelp ❤️

Åååh nei så grusomt! :sad010Har ingen erfaring med det. Men så utrolig vondt det må føles å få slike nyheter. Tenker på deg og sender mange styrkeklemmer, lys og varme. :Heartbigred

Helt knust…
Sniker fra februar. Har ingen oppløftende historie å komme med dessverre. Vi fikk påvist acrani på vår gutt i uke 19. Helt grusomt at de ikke hadde sett det tidligere. Håper de har sett feil på UL og at alt ordner seg. Sender deg verdens største klem, det du står i nå gjør ubeskrivelig vondt :Heartbigred

Dette gjør vondt langt inni hjertet :sorry: verdens mest hjerteskjærende beskjed å få. Sender dere mange varme klemmer :Heartpink

Helt knust…
Hvordan går det med deg idag? Har du fått vite noe mer om når du skal inn på undersøkelse? Sender deg mange gode tanker :Heartpink

Hvordan går det med deg idag? Har du fått vite noe mer om når du skal inn på undersøkelse? Sender deg mange gode tanker :Heartpink
Jeg skal inn torsdag 20/11. Slik jeg forsto det på de jordmødrene så får jeg først en tablett som gjør at baby dør, og mellom 12-48 timer får jeg de andre tablettene som starter rier. Bare spent på om jeg får gjort dette før helgen liksom.. Det som kanskje var ekstra hardt var at hun

Jeg skal inn torsdag 20/11. Slik jeg forsto det på de jordmødrene så får jeg først en tablett som gjør at baby dør, og mellom 12-48 timer får jeg de andre tablettene
Jeg skal inn torsdag 20/11. Slik jeg forsto det på de jordmødrene så får jeg først en tablett som gjør at baby dør, og mellom 12-48 timer får jeg de andre tablettene som starter rier. Bare spent på om jeg får gjort dette før helgen liksom.. Det som kanskje var ekstra hardt var at hun
hele meldingen ble ikke mer. Det som kanskje var ekstra hardt var at de sjekket hodet til slutt. Så vi trodde lenge vi så en frisk sprek baby.. så feil kan man ta

Skjønner at dette er utrolig vondt for deg og dere :Heartpink Sender deg mange styrkeklemmer og håper du har fått tatt ut sykemelding for dette er tøft å stå i :Heartpink

Kjære deg, jeg føler så utrolig med deg. Har ikke skrevet noe her før nå, men jeg har tenkt på deg helt siden du postet dette. Kan ikke forestille meg hvordan vond situasjonen du står i nå må være. Spesielt forferdelig er det at dere ble tatt gjennom det som tilsynelatende var en helt fin og normal ultralyd - for så å få en sånn sjokkbeskjed. Håper inderlig du har et godt støtteapparat gjennom dette. Stor styrkeklem fra meg :Heartred

Uff, så utrolig tøft. Jeg er lei for at dere må gjennom dette! :Heartred var det sånn at de har stillt diagnose nå, eller har de bare gått gjennom abortprossesen for dere før endelig konklusjon?

Uff, så utrolig tøft. Jeg er lei for at dere må gjennom dette! :Heartred var det sånn at de har stillt diagnose nå, eller har de bare gått gjennom abortprossesen for dere før endelig konklusjon?
De sa «vi har ikke lov til å sette diagnose, men vi ønsker å gi deg så gode svar som mulig og det ser ikke bra ut» de snakket om abort osv, men før det blir en prosess så må jeg få diagnosen skriftli pga norges lover etc. jeg så det selv på bildene på slutten, så jeg forstår at de ikke var i tvil.

Det blir en tøff uke ettersom jeg dessverre ikke har noen til å bli med på riksen, samboeren skal passe på barnet vårt fra før pga planleggingsdager, svigers og besteforeldre har ikke mulighet pga brekt arm og fot…og vi har visning av vår bolig på mandag..

Dette blir nok en av de hardeste ukene i livet mitt. Bare håper ikke aborten gjør sinnsykt vondt. Hadde en MA i uke 8 for noen år siden, og husker de tablette var helt forferdelige smerter.. og nå må dette gjøres på sykehuset også.

Lang melding, sorry, men det er mye i toppen nå.

De sa «vi har ikke lov til å sette diagnose, men vi ønsker å gi deg så gode svar som mulig og det ser ikke bra ut» de snakket om abort osv, men før det blir en prosess så må jeg få diagnosen skriftli pga norges lover etc. jeg så det selv på bildene på slutten, så jeg forstår at de ikke var i tvil.

Det blir en tøff uke ettersom jeg dessverre ikke har noen til å bli med på riksen, samboeren skal passe på barnet vårt fra før pga planleggingsdager, svigers og besteforeldre har ikke mulighet pga brekt arm og fot…og vi har visning av vår bolig på mandag..

Dette blir nok en av de hardeste ukene i livet mitt. Bare håper ikke aborten gjør sinnsykt vondt. Hadde en MA i uke 8 for noen år siden, og husker de tablette var helt forferdelige smerter.. og nå må dette gjøres på sykehuset også.

Ikke si sorry! Skriv alt du trenger! :Heartred helt utrolig tøft at du ikke får hatt med deg mannen. Det er virkelig hjerteskjærende!

Jeg tror dessverre du må forbrede deg på samme smerter igjen. Er ikke noe mindre smertefult når man har kommet lengere. Fordelen med å gjøre det på sykehus er at de har mer smertelindrende medikamenter tilgjengelig, og de kan gi litt mer enn de tørr å gi pasienter som er hjemme. Tenker du bare må fortelle hvordan du opplevde MA, og si at du er veldig bekymret for smertene. :Heartred

Vet ikke akkurat hvilke uke du er i ❤️ men gjør vondt å lese hva du må gjennom og i tilleg uten noen Jeg måtte ta en medisinsk abort i uke 10+x, (hjemme) og hadde ingen smerter, kun mildt ubehag. MEN jeg tok smertestillende regelmessig hele veien fordi jeg ikke ønske at kroppen gikk "tom".

Er det ingenting dere kan flytte på? Visning - er det noe dere kan forenkle der? Så ikke så mye kommer på dere, kan noen hjelpe dere å rydde/fikse klart for visning?:)

Styrkeklemmer❤️

Vet ikke akkurat hvilke uke du er i ❤️ men gjør vondt å lese hva du må gjennom og i tilleg uten noen Jeg måtte ta en medisinsk abort i uke 10+x, (hjemme) og hadde ingen smerter, kun mildt ubehag. MEN jeg tok smertestillende regelmessig hele veien fordi jeg ikke ønske at kroppen gikk "tom".

Er det ingenting dere kan flytte på? Visning - er det noe dere kan forenkle der? Så ikke så mye kommer på dere, kan noen hjelpe dere å rydde/fikse klart for visning?:)

Styrkeklemmer❤️
Jeg er uke 13+0 i dag, så vet ikke om aborter skjer ila denne uken eller starten på neste uke. Kjenner at desto flere dager det går, desto mer vokser baby så det er ikke helt heldig.

Men ja, jeg tror det skal gå greit å være på sykehuset forsåvidt slik at jeg kan få masse smertestillende. Samboer skal både kjøre og hente så jeg kan bli helt dopet ned for min del..

Vi er i rute med vasking og rydding heldigvis, så samboer skal ta i et tak i helgen. Vi får bare satse på at denne uken her går fort og at selve abort dagen går så smidig som mulig. Sist jeg fikk de tablettene satt jeg på do og spydde samtidig, så håper det ikke blir like ille..

Mange klemmer til deg og dere :Heartred Må være forferdelig.
Som en av de andre skrev, fordelen med å utføre den på sykehus er oppfølginga og at du får så mye smertestillende du ønsker. Jeg hadde MA 11+4 i et svangerskap, og da sa de at prosessen er vond nok psykisk, så de fysiske smertene skulle jeg slippe.
Jeg syns det var mye mindre smerter under den aborten, enn da jeg hadde MA 8+noe.

Back
Topp