Utregning av Termin

Anonymius

Glad i forumet
Hvordan regner dere ut når dere har termin på egenhånd. Jeg vet du skal ta første blødningsdag i sist mens men regner dere alle 28 dager ???

Jeg er litt usikker for jeg kan ha mensen fra la oss si 8 august til 8 september, den treffer ikke datoene akkurat kan av og te komme tre dager før eller tre dager etter men rundt den datoen. Det vil da si at jeg har 31 dager ca fra første mens til neste igjen. Men det er joh ikke alltid 31 dager i en mnd liksom. Så da lurer jeg på om jeg skal regne 28 dager siden den aldri er presis 32 dager ?? ble kanskje mye rot her men er det noen som kan svare meg ?

med de to ander guttene regnet jordmoren ut fra siste mens dato uansett hvilke syklus jeg hadde for den har alltid variert alt fra 1 til 4 dager før eller etter eksakt dato.

Ingen ??? no tok jeg 28 dager syklus og da fikk jeg termin 17 mai. Så tok jeg den vrien med å telle 266 dager fra unfangelsedagen og da ble det også 17 mai så ville dere stolt på det og gått ut i fra termin 17 mai til en får konstantert noe på UL ?? Da er jeg altså 5 + 5 ... ! med 28 dager syklus...

Jeg vet at jeg har 26 dagers syklus, altså kortere enn normalt. Derfor er min egen termin 9 mai mens legen sin er 11 mai, hun sa at i helsevesenet regner de etter 28 dagers syklus uansett og så får man jo en endelig termin på ordinær UL[:)]
Hvis du har 31 dager hver gang så er det jo det du bør regne ut ifra for å få en mer riktig termin, bruk BV sin terminkalkulator og tast inn 31 dager istedetfor 28 som står der[:)]

Jeg har også hatt litt varierende syklus, men har regnet ut fra 34 dagers syklus. Skal på UL i dag så da får jeg se om det stemmer eller om jeg er lenger på ve[:)]
Men vet at jordmor/lege regner alltid mens termin ut fra 28 dagers syklus.

Litt vanskelig å si for mæ, siden æ har 28 dagers syklus.. Men om du veit ca kor lang "alle" syklusan dine har vært.. Så kan du jo regn ut gjennomsnittet av det som antall daga i syklusen.. Vil tru det blir 29 eller 30 daga t dæ.. :) Trur ikke det e nå problem at du regne med 28 dagers, ordinær UL vil mest sannsynli forandre litt på termin uansett.
Men gå ut ifra at du e 5+5 du =) Så har du det å gå etter frem t UL`n [:D]

ORIGINAL: *MillaMedSpire*

Litt vanskelig å si for mæ, siden æ har 28 dagers syklus.. Men om du veit ca kor lang "alle" syklusan dine har vært.. Så kan du jo regn ut gjennomsnittet av det som antall daga i syklusen.. Vil tru det blir 29 eller 30 daga t dæ.. :) Trur ikke det e nå problem at du regne med 28 dagers, ordinær UL vil mest sannsynli forandre litt på termin uansett.
Men gå ut ifra at du e 5+5 du =) Så har du det å gå etter frem t UL`n [:D]

jupp tror jeg går etter 28 dager for det er ikke alltid den er 32, noen ganger er den 28 noen ganger 30 noen ganger 40 liksom, men vanligvis pleier den å ligge mellom 28 og 30 så jeg regner 28 :)  så da re jeg 5+5 og 6 uker i morgen og termin på selve 17 mai hehe :P så får vi ta det etter hvert etter ul :D

ORIGINAL: *MillaMedSpire*

Så arti da[:D] 17 mai e jo en veldig spesiell dag å fød på trur æ[:)]

hehe ja men tror ikke jeg vil ha 17 mai barn. alle feirer 17 den dagen kan aldri ha bursdagsbesøk på selve dagen sin osv. da får det heller bli rett før :) men jeg har joh planer om å gå toget med de to andre vist jeg er i fin nok form hehe så ingen føding her midt i marsjen hehe

hehe sant, sjer den .. e håpe æ får ut baby`n t rett tid æ oxo, sånn at det ikke e fare for 17 mai.. E jo en litt spesiell dag, men e jo for norge lixom, så blir ikke det samma å ha bursdag den dagen trur æ ikke.. Fokuset blir jo aldri ånkli på bursdagsbarnet når det e nasjonaldagen samtidig.. samma med jula å det, det veit æ alt om.. har bursdag 4 daga etter julaften å har aldri vært stas egentlig, da all har vært så oppslukt i jul at ingen har tenkt på bursdagen min..[8|] E ikke så viktig no, men når æ va liten va det fryktelig kjipt[:-]
E jo ikke sååå mange som føde på termin likevell, så tippe du får ut lillingen din "god" tid før 17 mai, å kan trill barnevogn i 17mai toget sammen andre småttisan dine[:D]

Nå slo det meg at jeg kanskje har 2 unger til 17. mai.  Hehehehe. Rar og spennende tanke. [:D]

ORIGINAL: civciv

Nå slo det meg at jeg kanskje har 2 unger til 17. mai.  Hehehehe. Rar og spennende tanke. [:D]

Hehe....du har nok det civciv [:D]
Fantastisk å tenke på [:)][:)][:)]

Back
Topp