Utregning av termin

lillepolly

Glad i forumet
Januarlykke 2019
Vet dere hvordan deres termin er regnet ut? Synes det er så irriterende at den regnes ut forskjellig overalt. Kan det ikke bare være en internasjonal standard som alle land bruker??? ;)

Jeg husker ikke. 40+2 eller 40+3
Det har fryktelig lite å si da. 
Termin er jo egentlig perioden to uker før til to uker etter den datoen og svært få føder på en gitt dato uansett

Det er kun de nærmeste hos oss som vet den eksakte datoen som ble satt på ultralyd, resten får bare til svar at termin er "i slutten av september" 

Jordmor sin snurre sier 40+2 og legens 40+3.

Jordmor hadde ikke hørt om at det var 40 +3 som var det nye ifølge legen min.

Fru H: Jaaaa, jeg vet det, men synes det er litt irriterende alikevel jeg da ;) Så tenkte å høre litt rundt hva som var "normalt". Kan jo omtrent sette sin egen termin om man vil det :p

Jeg og min venninne har termin med 3 dagers mellomrom, men hun er bare to dager på lenger vei enn meg

Forskjellig utregning da vi ikke bor i samme by, hehe. 
Skjønner at det er litt irriterende altså, var ikke ment som noe annet enn at det i bunn og grunn ikke er så farlig med den eksakte datoen
=)

Vettu, jeg aner det ikke selv engang, for legen regner ut på en måte og jm på sykehuset gjorde på en annen måte da hu satte min termin! jeg og trylltryll har termin samme dag, men ifølge jm var jeg 1 dag lenger på vei enn det trylltryll har fått oppgitt?Så jeg sier ungen kommer når den kommer

Sjelden babyene kommer på termindagen uansett da, er jo nesten som å tippe lotto det :p Men men, de får vel bare regne som de vil da. Jeg tror egentlig at vår baby ble lagd seinere enn det UL viser da. Men det sier jeg ikke noe om. Greit å bli satt i gang når de tror jeg er to uker over termin mens jeg egentlig bare er 1 uke over istedet for 3 uker over liksom ;)

Back
Topp