Utredning

Jeg fikk brev om over 1 års ventetid fta sykehus, så jeg tok kontakt med medicus. Det et i tr.heim da. De har ikke ventetid i det heletatt:) Fikk skjema for alle blodprøvene vi skal ta i posten 3 daget etter at jeg snakket med de. Etter denne syklusen blir neste steg gu og at de analyserer blodprøvene.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Jeg fikk brev om over 1 års ventetid fta sykehus, så jeg tok kontakt med medicus. Det et i tr.heim da. De har ikke ventetid i det heletatt:) Fikk skjema for alle blodprøvene vi skal ta i posten 3 daget etter at jeg snakket med de. Etter denne syklusen blir neste steg gu og at de analyserer blodprøvene.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
Er det privat da? Syns det er helt forferdelig at man må vente et år for utredning på sykehuset..

Men godt du tok saken i egene hender:)


Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️
 
Medicus er privat ja, sykt med så lange ventetider.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Ja, absolutt. Men godt du kan gå til privat:). Jeg også gjør det:).


Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️
 
Men det var da fryktelig lang ventetid?? Jeg var hos fastlegen min i juni/juli og fikk time nå 19 august hos sykehuset. Altså ikke privat. Merkelig at det skal være så stor forskjell.

*bare sniker fra vi som prøver*

Sent from my XT1032 using BV Forum mobile app
 
Ventetider varierer fra sted til sted, men mye over tre mnd for utredning har jeg ikke hørt om før.

Ventetid før ivf har historisk vært lang, men det er bedret de siste årene. Men, dette var jo bare utredning, og lenge!

fra app
 
Jeg ble henvist i mai og legen min valgte en han visste hadde kort ventetid. Er nøyaktig 5 mnd mellom henvisning og time. (Altså offentlig, ikke privat)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Rart det er så store forskjeller. Jeg ble henvist i juni og fikk beskjed om å dra inn å ta de siste prøvene både jeg og samboer i juli så de er nå tatt. Nå venter vi selvsagt på videre beskjed da å vet ikke når den timen blir, men det var lang tid å vente bare for å gi sædprøve å blodprøve?
 
Synes det er veldig lenge å vente.... har ikke tenkt så mye på det i sommer, men nå når hverdagen er begynt igjen synes jeg det er leeeenge! Er vel ikke annet å gjøre enn å vente. Skulle ønske de solgte tålmodighet på Rema 1000 :)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
1 år? Det var utrolig lenge. Fikk legen til å sende henvisning for meg i juni og fikk da beskjed om at det kunne ta 1-3 mnd å få time. Har ikke fått time enda, men har sjekket med sykehuset og den kommer nok i posten snart. Synes det var rart at du fikk beskjed om 1 år, når jeg fikk beskjed om max 3 mnd. Skal til st olav selv forresten.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Back
Topp