Utredning

*Pudding*

Glad i forumet
Da har vi endelig fått brev om time på sykehuset til utredning. Har fått time i desember.... Er det noen som har gjort dette privat? Hvor kan det gjøres privat og hva koster det? Noen som vet?

Tenker litt at vi ikke blir yngre og vil ikke vente for lenge... jeg er 33 og han 34, prøver på første. Har ikke lyst å bli alt for gammel heller.... så vil gjerne vite snarest mulig om det er en mulighet eller ikke :)
 
Da har vi endelig fått brev om time på sykehuset til utredning. Har fått time i desember.... Er det noen som har gjort dette privat? Hvor kan det gjøres privat og hva koster det? Noen som vet?

Tenker litt at vi ikke blir yngre og vil ikke vente for lenge... jeg er 33 og han 34, prøver på første. Har ikke lyst å bli alt for gammel heller.... så vil gjerne vite snarest mulig om det er en mulighet eller ikke :)
Jeg har gått/går til privat.. Første time kostet 1100,- og etterpå om det var tett oppfølging kostet det 700,-. Masse lykke til:)


Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️
 
Jeg bor i Fredrikstad og går hos ei på din doktor:). Hun driver sammen med en til:). Noen jeg kjenner har vært på Volvat også:)


Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️
 
Desember var lenge ja!

fra app
 
Desember var lenge.. Begynner dere utredning på sykehuset og ikke gyn?
 
Det er slik noen steder, rett og slett fordi private gyn ikke er alle steder, og "skal du til spesialist? Ja, den er på sykehuset"
 
Skulle nå tro det fantes en spesialist et sted i Bergen som ikke holder til på sykehuset... var på vanlig sånn standard gyn undersøkelse hos fastlegen, men må på sykehus for å få resten visst nok :(
Så tror nok vi går privat hvis vi finner et sted å gjøre det. Desember er jo et halvt år til, og vi blir ikke akkurat yngre :s

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Jeg bor i Fredrikstad og går hos ei på din doktor:). Hun driver sammen med en til:). Noen jeg kjenner har vært på Volvat også:)


Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️
Fant ikke ut noe på Volvat sin side, men mulig jeg ikke letet godt nok. Takk for tipset! :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Skulle nå tro det fantes en spesialist et sted i Bergen som ikke holder til på sykehuset... var på vanlig sånn standard gyn undersøkelse hos fastlegen, men må på sykehus for å få resten visst nok :(
Så tror nok vi går privat hvis vi finner et sted å gjøre det. Desember er jo et halvt år til, og vi blir ikke akkurat yngre :s

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
I Bergen er det Gyn, ja, men det spørs om den undersøkelsen du skal ta gjøres på sykehus da, offentlig i alle fall. Du finner sikkert noe privat, for des er lenge, ja

fra app
 
Er det prøverør dere er henvist til, tro?

fra app
 
Er det prøverør dere er henvist til, tro?

fra app
Nei det er det ikke. Mannen skal ta sædprøve og jeg skal ta gyn-undersøkelse og blodprøver. Er litt usikker ang blodprøvene, for har jo nettopp tatt en hel haug.... men de vet vel hva de driver med :)
Kjenner jeg er litt utålmodig :p
 
Sædprøve er på Haukeland ja, annet kan gyn ta.

fra app
 
6 mnd ventetid hos gynekolog er dessverre ikke direkte unormalt. Her er det 5 mnd, så får man jo nå sommerferien i tillegg.
 
Da hadde jeg ringt og sagt jeg kunne stille på kort varsel ved avbestilling. En god del vil jo bli gravid i løpet av den tiden?

fra app
 
Vi skal levere sædprøve til gyn, men det er ulik praksis i Norge skjønner jeg. Eller som legen min sa "dårlig samordnet" (som for øvrig gjaldt noe annet innad i denne utredningsprosessen, men kan fint brukes her og, tydeligvis)...
 
Jeg var til fastlege i mai og fikk henvisning til GU, hos Kristina Johannessen i Bergen. Fikk time 3 mnd etter henvisningen.
Fastlegen spurte om jeg ville til gynekolog eller sykehus. Jeg svarte at det spilte ingen rolle for meg...
Jeg vurderte å ringe å si jeg kan komme på kort varsel ved avbestilling, men desverre så er ikke det mulig i min jobb, så jeg får heller vente...

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
jeg går til utredning på sykehuset jeg og. men da ble det bestilt utredning i slutten av mai, og fikk første timen i dag, men da var det en lege på sykehuuset som ordnet det.
Men du kan ringe å mase på de .
 
Har ikke lyst å ringe å mase.... jeg jobber på sykehuset, og føler det blir litt feil :p Litt derfor jeg lurer på å gå privat. Privatliv på arbeidsplassen er det ikke mye av :confused:;)
 
Back
Topp