Utredning uten feil

☆Starlight☆

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Juligull2021
Hei!

Er det noen her som har hatt utredning hvor de ikke har funnet feil hos mor eller far?

Hvordan var veien videre? Sjekka de mer hos fertilitetsklinikk og fant noe der?

Venter på innkalling til forsamtale på Riksen, henvisning skulle blitt sendt 29.novemver. Har lest at de skal sende ut innkallelse innen 10 dager, men har ikke hørt noe endao_O
Dere som tilhører Riksen, hvor lang tid gikk det før dere fikk svar?

⭐Starlight⭐

Mener å huske at jeg venta en måneds tid før jeg fikk svar, og venta ca en måned fra svaret til timen. Dette var i våres :)

Ja, har ventet snart ett år siden prosessen startet ho fastlegen, med henvisning til utredning som ikke ble sendt osv.. :rolleyes: Veldig glad for å ha kommet inn i systemet!
Jeg begynte lillejuleaften for 2 år siden med time hos en turnuslege. Så har tatt sin tid her også.
Også tok det over ett år før sykehuset ville sende henvisning. Så ting tar tid. Og nå har jeg venta i to måneder etter første forsøk på og få fryseforsøk. Kjedelig med all ventinga. Men vi er langt i fra alene på Riksen.

Hei!

Er det noen her som har hatt utredning hvor de ikke har funnet feil hos mor eller far?

Venter på innkalling til forsamtale på Riksen, henvisning skulle blitt sendt 29.novemver. Har lest at de skal sende ut innkallelse innen 10 dager, men har ikke hørt noe endao_O

⭐Starlight⭐
Hei :)
Det ble ikke funnet feil hos min kjæreste eller meg da vi ble utredet ved fertilitetsklinikken. Jeg ble satt på Letrozol for ett år. Det resulterte til slutt i IVF da Letrozol ikke var til noen hjelp for oss.

Hei :)
Det ble ikke funnet feil hos min kjæreste eller meg da vi ble utredet ved fertilitetsklinikken. Jeg ble satt på Letrozol for ett år. Det resulterte til slutt i IVF da Letrozol ikke var til noen hjelp for oss.
Hva er Letrozol for, og hvorfor satte de deg på det for ett år? Har det noe med eggløsning å gjøre?:)

Takk for svar!

Jeg gikk nesten ett år på Clomifeen, det er omtrent det samme. Og gir for å få bedre egg og eggløsning ja :)

Hei!

⭐Starlight⭐

Ingen feil hos oss heller. Har litt blandede følelser fordi jeg både er glad for at prøvene er fine og bekymret for at noe alvorlig er galt som de ennå ikke har funnet ut av (for eksempel dårlig eggkvalitet eller endometriose som de ikke kan måle). Vi startet bare rett på IVF etter henvisning fra gynekolog, IVF er jo metoden de bruker nesten uansett hva som er galt. Så blir de kanskje klokere på hva som kan være problemet etter første forsøk, men håper selvfølgelig helst at vi bare trenger ett :) vi ventet ca 3 måneder på time, men du kan sjekke ventetider på helsenorge.

Ingen feil hos oss heller. Har litt blandede følelser fordi jeg både er glad for at prøvene er fine og bekymret for at noe alvorlig er galt som de ennå ikke har funnet ut av (for eksempel dårlig eggkvalitet eller endometriose som de ikke kan måle). Vi startet bare rett på IVF etter henvisning fra gynekolog, IVF er jo metoden de bruker nesten uansett hva som er galt. Så blir de kanskje klokere på hva som kan være problemet etter første forsøk, men håper selvfølgelig helst at vi bare trenger ett :) vi ventet ca 3 måneder på time, men du kan sjekke ventetider på helsenorge.
Jeg har også begynt å tenkt i de baner selv når det gjelder endometriose..
Har sett inne der ja, tror det var ca 10uker ventetid. Jeg tenker mer på når innkallelsen kommer, har sett at det er noen som har opplevd at henvisningen ikke har vært sendt, så de har ventet unødvendig lenge:shy:
Skjedde det hos meg fra legen til kvinneklinikken.. En time som vi skulle hatt ila 3mnd fikk vi etter 9 mnd:yuck:

Takk for svar! :)

Jeg har også begynt å tenkt i de baner selv når det gjelder endometriose..
Har sett inne der ja, tror det var ca 10uker ventetid. Jeg tenker mer på når innkallelsen kommer, har sett at det er noen som har opplevd at henvisningen ikke har vært sendt, så de har ventet unødvendig lenge:shy:
Skjedde det hos meg fra legen til kvinneklinikken.. En time som vi skulle hatt ila 3mnd fikk vi etter 9 mnd:yuck:

Takk for svar! :)

Åja innkallingen kom veldig raskt for vår del, tror det var 2-3 uker at henvisning ble sendt :happy: hvis du ikke hører noe etter tre uker kan du vurdere å ringe dem for å sjekke at henvisningen har kommet frem.

Fant ingen feil hos oss heller :) men siden vi allerede har prøvd mange år selv uten hell, mente de vi var gode kandidater for ivf. Så startet vi med det så fort de hadde tid uten å prøve noe annet først :)

Fant ingen feil hos oss heller :) men siden vi allerede har prøvd mange år selv uten hell, mente de vi var gode kandidater for ivf. Så startet vi med det så fort de hadde tid uten å prøve noe annet først :)
Det sa legen til oss også, gått 4år uten prevensjon, og prøvd i 3år til vårs.. IVF var løsningen sa han, så håper på det:)

Back
Topp