Utredning Ullevål

marley

Elsker forumet
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Novemberlykke 2020
Hei, jeg har vært prøver i snart to og et halvt år. Har i løpet av den tiden hatt en MA i uke 12 en SA i uke 8 og en exu oppdaget i uke 7. Etter exu'en fikk jeg cellegiften methrotrexat og måtte vente 3 mnd før vi kunne prøve igjen. Det er nå 9 mnd siden vi startet prøvingen igjen. Har aldri brukt så langt tid på å bli gravid tidligere. I tillegg har jeg tatt Clomid de siste 4 syklusene da jeg har fått lenger periode med blødning i lutealfasen. Jeg selv lurer på om eggleder er ødelagt/tett og at det derfor ikke lykkes nå. Blir jeg gravid igjen skal jeg ta albyl-e og fragmin. Nå er jeg henvist til Ullevål og jeg lurer veldig på hva jeg kan forvente på første time? Har tidligere tatt hormonprøver på dag 17 som var normale, samboer har tatt sædprøve som var normal. Jeg har fått påvist hetrozygot leiden mutasjon. Setter stor pris på alle som vil dele erfaringer med meg!

Hei!

Har ikke hatt utredning i det offentlige desverre[emoji57] men vil tro det blir en gjennomgang av evt prøver som er tatt, UL av deg og sikkert samtale med lege om sykdomshistorikk, veien mot å bli gravid igjen, kosthold etc! Du skal ikke ta noen blodprøver i starten av syklus?

Hei! Det høres ut som at både du og din samboer allerede er ganske godt utredet. Jeg vil og tro at det er som Imn86 sier, at dere vil gå gjennom historikken, ta ul og eventuelt ta de blodprøvene som kanskje mangler? Det vil sikkert være litt fokus på hva dere ønsker å gjøre videre. Du skriver at du tror du har en tett eller ødelagt eggleder, da kan du nok henvises videre for å få tatt en laparoskopi for å utelukke om dette stemmer. Mange går på hormoner mer enn 4 mnd, så det sier h*n sikkert at du skal fortsette med, evt prøve letrozol istedenfor...siden dere har prøvd såpass lenge nå, og det nå snart har gått 1 år siden forrige graviditet så kan det nok hende at han/hun vil spørre hva dere tenker om ivf. Det er for mange ganske stort å skulle forholde seg til ivf, men jeg ville anbefalt at hvis dette er et alternativ dere får, å sette seg på venteliste da man ofte må vente minst 6 mnd på forsøk. Så kan dere jo prøve i mellomtiden og satse på at det klaffer før den tid! Finner dere ut at det absolutt ikke er noe dere vil så er det bare å avbestille.

Back
Topp