utredning og tanker.

sommerfugl84

1+1=3
Februarlykke 2016
selv om jeg er klar, så kjenner jeg at jeg kvier meg veldig. hva skjer på "første timen?" Er det bare en samtale, eller er det GU eller innvendig UL. Jeg skal dra alene. Ringte og spurte om jeg kunne få mer informasjon etter at jeg fikk innkallelsen, men fikk ikke så gode svar synes jeg, bortsett fra at damen sa at det ike var nødvendig at partner var med.
Kjenner og at det er litt ubehagelig, om jeg ikke av en eller annen grunn skulle vært ferdig med TR, og de da skal ta GU, det synes jeg er ekkelt.

Har nettopp hatt en tårevåt samtale med partner, om utredningen. Jeg er nok mye mer giret enn han. jeg føler gjerne mer på min biologiske klokke enn han, han har jo tross alt en fra før. Så, så stress føler nok ikke han at det er. Pluss at han synes det blir for mye fokus på det og få det til, det blir ikke så festlig med all prøvingen, når det er så press, synes han. Skulle ønske han var mer på.
 
Jeg vet ikke hva gyn pleier å gjøre på første timen, men jeg kan jo fortelle hva som ble gjort på min første.
Jeg fikk først en del spørsmål om meg selv og livssituasjonen. Helse, barn,mann,jobb ol. Vi har vært prøvere i lengte tid så hun lurte på hva jeg hadde funnet ut av selv. Hvordan mensturasjonen min var, om jeg hadde tempet, brukt el-tester ol.

Så ble det tatt innvendig ul, testet for kjønnsykdommer og satt opp ny time. Jeg skal til andre time på onsdag (etter forventet el) for å se om den faktisk fant sted og snakke om veien videre utifra dette. Så mer vet jeg desverre ikke.
Ønsker deg lykke til! :)
 
Jeg vet heller ikke hva som er vanlig, men hos meg ble det tatt ultralyd av livmora og eggstokkene. I tillegg fikk jeg rekvisisjoner til å ta to blodprøver i syklusen for å sjekke om jeg hadde EL, i tillegg til diverse andre hormonprøver. Mannen min var ikke sjekket, så jeg fikk med rekvisisjoner på sædprøve og blodprøver av han også.

Hos meg viste blodprøvene manglende EL, jeg har derfor fått prøve pergotime to ganger men uten hell. Nå vil gynekologen sjekke om egglederne er tette før jeg får flere hormonkurer, så jeg skal ta UL med kontrastvæske for å sjekke det.

Er det lenge til du skal? Lykke til:)
 
Skjønner godt hvordan du har det! Kanskje det blir godt å komme igang med utredningen, kanskje få noen svar- og ikke minst hjelp!

Jeg ble sjekket med innvendig UL, blodprøver, vekt og høyde, og noen andre prøver nedentil. Også var det en lengre samtale rundt syklus, samleiehyppighet og litt småsnakk ellers. Jeg ble deretter sendt videre, og mannen fikk henvisning til sædtest og blodprøve.

Fra første utredningstime til vi var henvist til ivf tok det 1 måned.

Ønsker deg masse lykke til! :)
 
tusen takk for fine svar fra dere! Jeg skal på time denne uken! :/
 
da harr jeg vært på time. En meget hyggelig og forståelsesfull dame. Hun likte jeg! Har fått diverse rekvisisjoner, på prøver jeg skal ta på ulike dager i syklusen min, og en rekvisisjon til mr. Har tatt innvendig ul, der alt stod bra til med min tomme livmor og eggposer. Imorgen skal jeg på undersøkelse med kontrastveske for å se på egglederne! Håper det ikke er så ubehagelig som du sa @Lilla86 !
 
Så bra du fikk ei du likte. Det har jeg også, syns det betyr mye i en sånn prosess. Lykke til med undersøkelsen i morgen.
 
da harr jeg vært på time. En meget hyggelig og forståelsesfull dame. Hun likte jeg! Har fått diverse rekvisisjoner, på prøver jeg skal ta på ulike dager i syklusen min, og en rekvisisjon til mr. Har tatt innvendig ul, der alt stod bra til med min tomme livmor og eggposer. Imorgen skal jeg på undersøkelse med kontrastveske for å se på egglederne! Håper det ikke er så ubehagelig som du sa @Lilla86 !
Så bra at du likte henne, og at hun sjekker så mye med en gang:) Jeg mistenker at jeg er ganske pysete i forhold til smerter i underlivet, så det er slett ikke sikkert du opplever det sånn som meg. Lykke til i morgen!:)
 
Så bra at du likte henne, og at hun sjekker så mye med en gang:) Jeg mistenker at jeg er ganske pysete i forhold til smerter i underlivet, så det er slett ikke sikkert du opplever det sånn som meg. Lykke til i morgen!:)

Da var jeg ferdig. Og jeg synes det var grusomt!!!! men hun damen sa det at det var de som ikke kjente det så godt, og det avr de som kjente gode smerter. da jeg var ferdig sa hun at jeg hørte nok til de få prosentene som kjente det veldig godt.
Jeg ble kvalm og uvel etterpå! men resutlatet var positivt da, så det var jo godt:)
 
Da var jeg ferdig. Og jeg synes det var grusomt!!!! men hun damen sa det at det var de som ikke kjente det så godt, og det avr de som kjente gode smerter. da jeg var ferdig sa hun at jeg hørte nok til de få prosentene som kjente det veldig godt.
Jeg ble kvalm og uvel etterpå! men resutlatet var positivt da, så det var jo godt:)
Huff, så dumt at du også synes det var veldig ekkelt. Bra at du fikk positivt resultat da:)
 
Back
Topp