Utredning. Kan noen tenke med meg?

frøkenfrosk

Betatt av forumet
Etter avtale med gyn starter vi utredning for fullt nå fremover. Jeg lurer på hva det innebærer?
Jeg har bekreftet at jeg har eggløsning iallefall på den ene stokken. Ingen cyster for øyeblikket. Mannen har grei kvalitet på svømmerne sine. (Noen hadde litt unormal form men ikke så stor prosent at det var grunn til bekymring.)
Jeg skal ta to blodprøver neste syklus. Progesteron tipper jeg?
Gyn nevner muligheten for endo hver gang jeg er der... Er det slik at det blir utført kikkhull etter endo ganske raskt, eller er det mye annet hun kan utelukke først?
Uff gruer meg til dette her..
 
Om det er mistanke om endo så er det bare å få sendt henvisning til lap. Nå vet jeg ikke hvor du bor, men de fremste ekspertene på endo jobber på Ullevål. Der får du behandling innen 4-5 måneder, MEN om du har mulighet til å komme på kort varsel så ring inn og gi beskjed. Da får du sannsynligvis gjort det unna 3-8 uker etter henvisning ble sendt. :)
 
Om det er mistanke om endo så er det bare å få sendt henvisning til lap. Nå vet jeg ikke hvor du bor, men de fremste ekspertene på endo jobber på Ullevål. Der får du behandling innen 4-5 måneder, MEN om du har mulighet til å komme på kort varsel så ring inn og gi beskjed. Da får du sannsynligvis gjort det unna 3-8 uker etter henvisning ble sendt. :)

Takk! Hvilken rik infokilde du er lykkeliten! :)
Jeg venter gjerne ordinær ventetid. Tror jeg trenger den. Utrolig hvor mye det tar på å være prøver altså!

Håper du får spiren din snart ♡
 
Takk! Hvilken rik infokilde du er lykkeliten! :)
Jeg venter gjerne ordinær ventetid. Tror jeg trenger den. Utrolig hvor mye det tar på å være prøver altså!

Håper du får spiren din snart ♡

Takk, det håper jeg og! :)

Jeg hadde lap selv i august. Det gikk veldig greit synes jeg. :)
 
Ble henvist til lap etter en runde med Pergo, og da fikk jeg påvist og fjernet endometriose.
Gikk veldig fort fra henvisning ble sendt til jeg var inne og fjernet :)
Lykke til!!!
 
Back
Topp