Utredning hos privat gyn. Anbefalinger

Emiliemor

Gift med forumet
Først vil jeg bare si hei til dere alle ❤️ kommer til å snike litt her inne nå fremover da det blir sendt henvisning til IVF snart.

Saken er den at jeg ikke er helt fornøyd med min gyn. Han er veldig flink men ikke akkuratt til infertilitet føler jeg og føler ikke han tar seg tid til å lytte til meg. Ofte sitter jeg igjen med 1000 som når jeg først kommer hjem og har fått summet meg litt.

Jeg føler at det er mange ting som er uprøvd og som jeg vil både sjekke ut og prøve ut før vi får time til IVF. Det er jo tross alt lang ventetid.

Jeg skal til fastlegen å få sjekket stoffskiftet mitt, da jeg lurer litt på om Det er høyt. Men jeg vil også sjekke ut andre ting som sagt, så vil veldig gjerne ha litt anbefalinger på bra gynekologer i Oslo/Østfold. Med kort ventetid. Kan godt være privat. Men må være flink på infertilitet.

Under mitt IVF forsøk gikk jeg til Kristin Lyng hos Aleris i Oslo. Var veldig hyggelig, og virket kunnskapsrik.

Velkommen hit :)
Jeg har ingen tips på gyn desverre, har kun vært offentlig.

Hvor gamle er dere og hvor lenge har dere prøvd? Håper det klaffer for dere uten store problemer :)

Velkommen hit :)
Jeg har ingen tips på gyn desverre, har kun vært offentlig.

Hvor gamle er dere og hvor lenge har dere prøvd? Håper det klaffer for dere uten store problemer :)

Takk ❤️

Vi er 26 år gamle og har en datter på 3,5 før sammen. Vi har prøvd siden juni 2013. Ble gravid i november 2013 men mistet da i uke 8, 2 juledag. Har ikke blitt gravid etter dette.

Dere da?:)

Jeg har vært hos både dr Holst og dr Nytun ved fertilitetssenteret! De er veldig flinke og løsningsorienterte, og selv om de holder på med privat IVF selv, så er de opptatte av å ha prøvd andre, gode alternativer først! Fikk time 2 dager etter når jeg ringte...

Og dr Holst har avtale med det offentlige, sånn at man kun betaler vanlig egenandel! Jeg fikk også utført kontrastultralyd og henvisning til offentlig IVF her, så kan ikke få fullrost de nok!

Ja :) hadde bare så mange spm så da syntes jeg det var enklere med Mail. Men det er sånn at de utreder og evt. Henviser videre? Eller må man ta IVF der liksom?
Ser den! De utreder og henviser videre til offentlig! Jeg kom dit litt tilfeldig i fjor sommer, da min forrige gynekolog hadde glemt å skrive ut resepter på de medisinene jeg fikk beskjed om at jeg trengte hvis jeg ble gravid før hun dro på ferie. Var helt desperat fordi jeg var så redd for å miste, og ringte rundt til alt av private klinikker i Oslo, og Fertilitetssenteret var de eneste som ville hjelpe. De var egentlig helt fullbooket da, men hjalp meg allikevel og har fulgt meg opp siden med full utredning og henvisning til offentlig IVF! :)

Ser den! De utreder og henviser videre til offentlig! Jeg kom dit litt tilfeldig i fjor sommer, da min forrige gynekolog hadde glemt å skrive ut resepter på de medisinene jeg fikk beskjed om at jeg trengte hvis jeg ble gravid før hun dro på ferie. Var helt desperat fordi jeg var så redd for å miste, og ringte rundt til alt av private klinikker i Oslo, og Fertilitetssenteret var de eneste som ville hjelpe. De var egentlig helt fullbooket da, men hjalp meg allikevel og har fulgt meg opp siden med full utredning og henvisning til offentlig IVF! :)

Wow! Det høres jo helt fanatisk ut :)

Hvordan har det gått, Emiliemor?

Så koselig at du tenker på meg :)

Jeg dro på volvat i Fredrikstad. Hadde lest at henne jeg gikk til skulle være flink. Men hun var kjempe frekk/ ufin. Men hun visste hvertfall litt mer om hva som skal tas av prøver Osv. Så skal tilbake å ta blodprøver når jeg får mensen. Så når hun svar på sædprøve og blodprøver så skal vi inn å skrive henvisning. Håper jeg er gravid nå så jeg slipper :p

Back
Topp