Utmattet...

Jeg ville kontaktet lege å fått mer sykemelding. Er ikke bra å gå sånn. Du skal ikke slite deg helt ut. Ta vare på degselv og babyen [emoji8]

Jeg er helt lik og har vært sykemeldt 40% helt siden uke 8. Nå er vikariat mitt over så fikk jo tidlig "permisjon" sånn sett, men jeg og kjente på det de siste to ukene og hadde jeg vært i jobb fortsatt hadde jeg vurdert høyere eller helt sykemeldt.

Vet så alt for godt hvordan du har det ! Dette er mitt 3. svangerskap og mitt værste hittil dessverre... Har det veldig likt som du beskriver. Jeg pressa meg for lenge å møtte veggen. Har for høye forventinger og krav til meg selv. Jeg kan jo ikkje sykemelde meg bare fordi jeg er trøtt å mangler energi ? ... men jeg har tatt lærdom , og lytte til kroppen er viktig. Det er ingen skam å kaste inn håndkleet.. ble sykemeldt 100 % i uke 26 , har nå ferie , men usikker på om jeg kommer meg tilbake i jobb etter ferien , har 1 uke igjen, og er i dag nøyaktig 31+1.Blir spennende å se hva de neste ukene bringer. Mitt råd til degTimian er å lytte til kroppen og komme deg til legen [emoji4] lykke til med resten av svangerskapet [emoji4]

Jeg må være heldig, for jeg føler at min allmentilstand er ca 90% av vanlig. Jeg lever akkurat som før. Rart hvor forskjellig et svangerskap kan utarte seg...:confused:. Blir nesten bekymret jeg, for om jeg er normal, synes alle andre er så dårlige.

Mitt første svangerskap var sånn - etter å ha fått hjelp av fysio med ryggvondt som ga seg før jeg var 4 mnd. på vei :P Hadde det som plommen i egget, bortsett fra en håpløs situasjon på jobb, og på dagen før riene startet var jeg ute i skogen med hunden 1 time og trasket over smått og stort på ujevnt underlag uten problem :)

Jeg ble 80% sykemeldt i går, og det etter å ha vært tilbake etter ferie i kun to dager (hvor jeg i tillegg måtte dra hjem tidlig dag to pga. dårlig form). Det føles som et nederlag for arbeidskvinnen i meg, men som den gravide, slitne mammaen føles det helt himmelsk :P Kroppen min tpler rett og slett ikke mer, på grun nav kynenren ,vondt i magen og vondt i bekken, samt svimmelhet.
I dag syntes jeg det var pinlig å komme på jobb og kun skulle jobbe 2,5 timer, men det er sån ndet blir. Jeg greier ikke en full arbeidsdag, så det blir kunn jobb noen timer 2-3 ganger i uka.

Back
Topp