Utmattet

Braga

Glad i forumet
Er det flere som føler seg totalt utmattet? Jeg er 7+3 nå og i begynnelsen var jeg mye trøtt. Sov en time etter middag så kunne jeg løpe eller gå meg en tur, men det klarer jeg ikke lengre. Jeg føler jeg går i konstant koma og når jeg kjører hjem fra jobb så er jeg redd for å sovne og kjøre rett i autovernet.
I går var jeg på møte og sovnet nesten flere ganger.
Jeg har vondt i kroppen og tenker bare på å sove. Føler meg aldri uthvilt.
Begynner på jobb nå 17.00 etter å ha kun spist, sovet og vasket klær. Jeg griner nesten av tanken. Jeg vil legge meg og sove mer.
Hva kan jeg gjøre?

Er det flere som føler seg totalt utmattet? Jeg er 7+3 nå og i begynnelsen var jeg mye trøtt. Sov en time etter middag så kunne jeg løpe eller gå meg en tur, men det klarer jeg ikke lengre. Jeg føler jeg går i konstant koma og når jeg kjører hjem fra jobb så er jeg redd for å sovne og kjøre rett i autovernet.
I går var jeg på møte og sovnet nesten flere ganger.
Jeg har vondt i kroppen og tenker bare på å sove. Føler meg aldri uthvilt.
Begynner på jobb nå 17.00 etter å ha kun spist, sovet og vasket klær. Jeg griner nesten av tanken. Jeg vil legge meg og sove mer.
Hva kan jeg gjøre?
Jaa er helt utmattet jeg og.. Føler nesten jeg er en fare på jobb.. Er så syykt distre.. Aner ikke hvor jeg legger nøkler, medisiner, roter til for meg selv hele tiden.. I dag ville jeg bare grine for at jeg føler at jeg ikke strekker til.. Jeg vil bare sove/slappe av..

Vet ikke hva du jobber med men man burde jo si i fra t sjefen og få tilrettelagt.. Omså en liten sykemelding. Kjenner at 100% i turnus tar veldig på

Føler på utmattelse jeg også. Klarer ikke huske det var slik med første :( Håper det går over snart!

Skal til legen neste uke og skal da be han ta vitaminstatus og ferritin på meg, utelukke eventuelle mangler som fører til dette :)

Har det helt likt jeg også, skikkelige kjipt :( Men er likevel kjempeglad for å kjenne på kroppen at jeg er gravid :smiley-bounce012 Trøster meg med at det blir bedre om kun noen få uker. God bedring :-)

Samme her.. Er 50% sykemeldt og jobber halve dager, det hjelper veldig på :)

Samme her :-/ får ikke gjort mye etter jobb for å si det sånn...... Sliter så med klesvasken :-P

Huset her ser helt forferdelig ut. Altså, virkelig forferdelig! selv om jeg er 100% sykemeldt og er hjemme:/

Godt og fælt å høre at det er flere. Samboern tilbød seg å hente meg i kveld om jeg var redd for å sovne bak rattet.
Da går jeg til legen i morgen.

Hva har dere som er sykmeldt sagt til sjefen?
Min sjef er sykmeldt så det er nestsjef som styrer. Han er også en kompis privat og det føles feil å si det til han før foreldrene våre.

I dag sov jeg 3 timer på dagen. Sover hver dag . Sliter på natta , går mye på do. Å gå fra badet til sofa blir jeg helt slått ut. 5 uka med kvalme , 4 med oppkast , 3 uka med intravenøs , så blir utmattet av det og føler jeg .

Hvor langt er dere på vei? 1 trimester? Jeg er i 1.trimester.. Føler liksom at det er "for tidlig" å sykemelde seg. Sitter å griner i sofan i skrivende stund pga at jeg gruer meg til å dra på jobb i morgen. Så sykt sliten. Kjenner kvalmen kommer.. Åsså fans samvittighet.. Føler jeg får dårlig samvittighet ovenfor kollegene mine etrsom d er lite folk å ta av fra før av.. Hater det for jeg vet at jeg får ingenting igjen for å slite meg ut.

Er 14 dager igjen til jeg har en liten ukes ferie.. 12 dager med jobb.. Turnus arb..
Hva tror dere? Skal jeg pine meg igjennom disse 12 dagene eller ringe lege i morgen å høre om jeg burde få jobbe kanskje 80%? Sjefen er dratt på ferie så nå har vi feiresjef.. Og er usikker på om hun er blitt fortalt st jeg er gravid..

Ble mye nå, men må bare få høre andres tanker om dette ?

Hvor langt er dere på vei? 1 trimester? Jeg er i 1.trimester.. Føler liksom at det er "for tidlig" å sykemelde seg. Sitter å griner i sofan i skrivende stund pga at jeg gruer meg til å dra på jobb i morgen. Så sykt sliten. Kjenner kvalmen kommer.. Åsså fans samvittighet.. Føler jeg får dårlig samvittighet ovenfor kollegene mine etrsom d er lite folk å ta av fra før av.. Hater det for jeg vet at jeg får ingenting igjen for å slite meg ut.

Er 14 dager igjen til jeg har en liten ukes ferie.. 12 dager med jobb.. Turnus arb..
Hva tror dere? Skal jeg pine meg igjennom disse 12 dagene eller ringe lege i morgen å høre om jeg burde få jobbe kanskje 80%? Sjefen er dratt på ferie så nå har vi feiresjef.. Og er usikker på om hun er blitt fortalt st jeg er gravid..

Ble mye nå, men må bare få høre andres tanker om dette ?
Alle her er vel fremdeles i 1 trimester :) jeg har termin 1.2 og er 8+2 i dag.

Jeg skrev en tråd om sykemelding for en tid siden, og da sa de andre så fint at ingen takker deg når du er nedbrutt. Jeg er sykemeldt, og lever godt med det :) Så skal ikke på jobb før etter ferien nå :D

Alle her er vel fremdeles i 1 trimester :) jeg har termin 1.2 og er 8+2 i dag.

Jeg skrev en tråd om sykemelding for en tid siden, og da sa de andre så fint at ingen takker deg når du er nedbrutt. Jeg er sykemeldt, og lever godt med det :) Så skal ikke på jobb før etter ferien nå :D

Hva sa du til legen din? Jeg sliter jo egentli bare med at jeg er ekstremt sliten og trøtt, samt veldi svirr.. Men kjenner kvalmen kommer sakte men sikkert.. Spesielt etr at jeg har sovet.

Sniker fra mars 2017 her, og vil bare si at jeg også er sykemeldt ut uken pga utmattelse. Jeg er bare 4+1 i dag. Er ikke noe gøy i det hele tatt!

Er helt utmattet jeg også. Trøtt hele tiden å kroppen smerter. Også den sabla kvalmen da, får nesten ikke i meg mat om dagene. Tør ikle spise fordi jeg er så redd for å spy (å spy er det verste som finnes). Jeg er kvalm fra morgen til på kvelden en gang, så får i meg litt mat på kvelden heldigvis da.

Jeg må bare si noe til dere damer som sier det er "fortidlig" å sykemelde seg i trimester 1.
Det er aldri for tidlig å tenke på seg selv før jobben!!! Din helse skal alltid trumfe jobben uansett om du er 4 uker på vei eller 30 uker på vei... Og ingen gir deg en medalje for å "holde ut". Jeg lærte det den harde måten sist! Og ble sykemeldt av lege på jobben som så at jeg holdt på å deise i bakken av utmattelse og hypermessis...

Sniker fra januar! Er også 100% sykemeldt frem til ferien min. Har mere en nok med å stå opp om morran for å levere i bhg. Da jeg kommer hjem igjen er det en kamp for å få i seg litt frokost også er det rett i senga! Må virkelig ta meg i nakkeskinnet for å få laga middag og henta ungen i bhg til samboer kommer hjem fra jobb! Føler meg som tidenes skrøpeligste menneske om dagen! Håper virkelig det snur snart...

Jeg er også sykemeldt. 7+1. Svimmel, kvalm og lettrørt. Jeg jobber med mennesker.. Man kan ikke være proff når man ikke har det bra. Og man har ingenting på jobb å gjøre hvis man ikke klarer å gjøre jobben sin ordentlig. Jeg klarer ikke det akkurat nå :( så ingen skam å snakke med legen om sykemelding :)

Back
Topp