"Utlendinger" i bunad?

• Trådstarter Trådstarter RoseBusk
  • Opprettet Opprettet
Har ikke noe problemer med det og håper at om ungene mine vil ha bunad at de slipper eventuell hets når den tiden kommer!
Største er relativt mørk og blir fort brun når sola kommer, ikke opplevd noe til nå ihvertfall og hun har hatt barnebunad noen år på 17 mai

Ikke lett å være innvandrer når det er så mye som skal menes noe om.. går de i bunad er det galt, går de ikke i bunad er de ikke integrert nok.

Synes det er kjempeflott om de ønsker å gå i bunad på 17. mai.

Selvfølgelig er det greit. Syns det er fint at utlendinger ønsker å integrere seg jeg! Andre flagg en det norske i toget syns jeg derimot blir helt feil, men det handler ikke om mangfoldet. Det handler om at det er Norges nasjonaldag

Vil det være så mye andreledes enn nordmenn som går i bunad der de bor istedenfor der de kommer fra?

Syns den holdningen er utrolig rar, i det ene øyeblikket klager man på at våre nye landsmenn ikke integrerer seg, og når de faktisk gjør det og viser at de føler tilhørighet her på samme måte som det vi etnisk norske gjør, er jammen det feil også..
Helt enig!

Ble så flau i går.
Vi sto å så på toget i byen og like ved oss sto en av "livets glade gutter" som buset ut at pakkisene måtte ut av toget da det kom ei flott dame i bunad (og mørk i huden). Verste var egentlig ikke det han sa, men den summingen og enigheten i folkemengden akkurat der og da var nok verst. Heldigvis gikk damen på andre siden av veien, og ett korps i mellom oss så jeg tror ikke hun hørte det.
Ikke turte jeg si noe heller da jeg hadde en liten en på armen og var litt redd det skulle bli bråk der. Flytter oss fort da

Flott!!!
Synes det er helt tragisk at mange av «utlendingene» her i byen kom dassende i hverdagsklær og joggebukse osv. De skal liksom nyte godene av feiring men skal liksom ikke være for norske og virkelig delta. Respektløst

Back
Topp