Utkastelse

teebie

Forelsket i forumet
VIP
Søstera mi leier ett hus og for 2 mnd siden fikk ho beskjed om at ho måtte flytte ut for svigermoren til han som eier har kreft og trengte og bo i det huset.
Ho har virkelig prøvd og finne seg en ny plass og bo men har ikke lyktes eller så har leilighetene vert i veldig dårlig stand med tanke på att ho har 2 unger og 1 på vei.
Idag fikk ho melding fra husverten om at Lørdag kom flyttelasset til svigermoren og da måtte ho vere ute...

ER DET LOV?
Og evt noen som har vert borti lignende situasjoner som vet om en paragraf eller noe så ho kan vise til???

HASTER!! 
alt av svar mottas stoooort

De har en lovlig grunn for å si opp leiekontrakten iallefall, om hun ikke finner bosted selv så er vel NAV pliktig til å hjelpe.

Det tror jeg nok de har lov til, siden hun har hatt 2 mnd oppsigelse.

teebie skrev:
jo men har de lov og kaste henne og ungene ut før ho finner noe annen plass og bo?

Nei man hører jo alltid man ikke har lov til  kaste ut barn, men jeg mener at hun da burde gått å fått hjelp mye før enn rett før hun vet hun må ut.

teebie skrev:
jo men har de lov og kaste henne og ungene ut før ho finner noe annen plass og bo?

Nei man hører jo alltid man ikke har lov til  kaste ut barn, men jeg mener at hun da burde gått å fått hjelp mye før enn rett før hun vet hun må ut.

De har jo gitt henne beskjed, og har jo da alt på det rene. Det har vært, og er, hennes ansvar for å finne noe nytt.

Frk. Snopesyk skrev:
Det tror jeg nok de har lov til, siden hun har hatt 2 mnd oppsigelse.

Det kommer jo helt an på hva som står i kontrakten deres og om hun har godkjent det ved å skriver under.

Hva slags kontrakt har de hatt?

tror de bare har en muntelig avtale vis ikke eg husker feil.

ho har prøvd og snakket med Nav men de har ingenting.. 40kvm leiligheter er det eneste de kunne tilby men å bo der en familie med 1 på 9 år og 1 på 3 år funker dårlig og 1 liten til på vei

Kleo79 skrev:
Hva slags kontrakt har de hatt?

2 mnd oppsigelsestid men ingen kontrakt skrevet på oppsigelse det er KUN over SMS 

teebie skrev:

ho har prøvd og snakket med Nav men de har ingenting.. 40kvm leiligheter er det eneste de kunne tilby men å bo der en familie med 1 på 9 år og 1 på 3 år funker dårlig og 1 liten til på vei

Det er vel bedre enn ingen steder å bo, hvis det er alternativet?

teebie skrev:

Så hva skal hun gjøre hvis hun aldri finner seg noe passende?

teebie skrev:

Så hva skal hun gjøre hvis hun aldri finner seg noe passende?

teebie skrev:

Men det er vel ikke utleier sitt problem. Jeg ville tatt til takke med 40kvm istedenfor å risikere å stå på gata.
Det er mulig å bo på 40 kvm med 2(3) unger i en liten periode mens man leter etter noe annet...
Og har de bare en muntlig avtale om leieforholdet eller oppsigelsen?

teebie skrev:

Det er vel bedre det enn og bo på gaten med en baby, en treåring og en niåring?

Tror dessverre ikke hun har noen sak. Fortvilende situasjon, men har hun noe familie eller venner som hun kan bo hos så lenge da, til hun finner noe? 

*lykkeligst* skrev:

teebie skrev:

Men det er vel ikke utleier sitt problem. Jeg ville tatt til takke med 40kvm istedenfor å risikere å stå på gata.
Det er mulig å bo på 40 kvm med 2(3) unger i en liten periode mens man leter etter noe annet...
Og har de bare en muntlig avtale om leieforholdet eller oppsigelsen?

Oppsigelsen..

og til alle .. er jo ikke det at ho ikke vil bo på 40 kvm.. 
ho lurer bare på hva hun har krav på.
og er ikke første gangen ho må flytte pga sånne utleiere som plutseli må bruke stedet selv.. derimot 3 gang blir dette så ho prøver og tenke litt på barna også..

Kleo79 skrev:
Du kan se om du finner noe her http://forbrukerportalen.no/temaer/leie_bolig

har allerede lest der men fant ikke noe konkret bare at utleier kan ikke kaste ut noen . det må namsmannen gjøre

synes og huske at det har vert noen tråder her om slike ting før og at der ble det sagt at utleier ikke har lov og kaste noen på gaten før de finner noe nytt

og ang plasser og bo så nei.. alle vennene henes har selv barn og bor på små plasser og vi bor 12 timer unna og andre familie medlemmer bor for langt unna til at det ikke går utover skolen til han eldste og sånn

Back
Topp